El a afirmat că, odată cu ecologizarea canalului Bega, s-a propus introducerea unei noi taxe din 2012, pe ambarcaţiuni de agrement, în valoare de 964 de lei anual. Propunerea se regăseşte într-un proiect de hotărâre ce urmează să intre în dezbatere publică, iar apoi să fie votat de Consiliul Local Timişoara în următoarea şedinţă de plen. Pe de altă parte, ca să nu încarce bugetul şi aşa mic al cluburilor sportive, conducerea municipalităţii timişorene a decis să nu perceapă taxe pentru ambarcaţiunile folosite în scopul antrenării sportivilor.
Bodo a mai precizat că diferitele direcţii ale Primăriei Timişoara au propus taxe, care au fost avizate de Direcţia Fiscală a municipalităţii. Este vorba despre un total de 14 taxe. De exemplu, Direcţia Tehnică a propus o taxă de 332 de lei, valabilă cinci ani, pentru eliberarea autorizaţiei pentru vehiculele destinate serviciilor funerare. De asemenea, Instituţia Arhitectului-Şef a propus două taxe, de 500 şi, respectiv, 300 de lei pentru consultarea publicului înainte de avizarea Planurilor Urbanistice Zonale şi de Detaliu.Bodo nu a dorit să comenteze oportunitatea introducerii acestor noi taxe.
„Nu mă pronunţ din punct de vedere al oportunităţii introducerii acestor taxe. Ştiu că este vorba de vreo patru sau cinci taxe noi. Însă din punct de vedere al Codului Fiscal, ele sunt în regulă”, a mai spus directorul Direcţiei Fiscale a Primăriei Timişoara. Şeful Direcţiei Fiscale a mai afirmat că, din 2012, ar putea fi reintrodusă şi taxa de tranzit pentru autovehiculele de mare tonaj înmatriculate în alte judeţe care tranzitează Timişoara, însă acest lucru se va întâmpla doar dacă instanţa va da dreptate municipalităţii, procesul privind această taxă fiind în acest moment pe rol.
Pe de altă parte, Adrian Bodo a ţinut să precizeze că restul taxelor datorate de persoanele fizice şi juridice din municipiu vor rămâne neschimbate, în 2012, dacă actuala formă a proiectului de hotărâre va trece de votul consilierilor locali.
Citiți principiile noastre de moderare aici!