Modificările au fost făcute de guvern în 12 august, prin ordonanță de urgență. Spre deosebire de cadrul anterior care viza exclusiv folosirea telefonului mobil, prin noile modificări este interzisă ținerea în mână sau folosirea mobilului cât și a oricărui dispozitiv mobil prevăzut cu funcția de înregistrare ori redare text, foto sau video, de către conducător, în timpul conducerii vehiculului aflat în mișcare.
„Nerespectarea acestei norme de către conducătorul de autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai constituie contravenție și este sancționată cu amenda prevăzută în clasa a III-a de sancțiuni, de la 6 la 8 puncte-amendă (în prezent de la 870 de lei la 1.160 de lei), și cu aplicarea sancțiunii complementare de 4 puncte de penalizare. În ceea ce privește nerespectarea normei de interdicție de către conducătorul vehiculului pentru care nu este prevăzută obligativitatea deținerii permisului de conducere, contravenția este sancționată cu amenda prevăzută în clasa a III-a de sancțiuni, de la 6 la 8 puncte-amendă (în prezent de la 870 de lei la 1.160 de lei)”, transmit reprezentanții IPJ Timiș.
Noile modificări prevăd și sancționarea unei forme agravante a contravenției în cazul conducătorilor de autovehicule, tractoare agricole sau forestiere ori tramvai. În cazul în care aceștia sunt depistați încălcând legea, concomitent cu încălcarea unei reguli pentru circulația vehiculelor, pot fi sancționați cu 4-5 puncte-amendă, de la 180 la 725 de lei, cu aplicarea sancțiunii complementare a suspendării dreptului de a conduce pentru o perioadă de 30 de zile.
„Cu titlu de exemplu, intră sub incidența acestor sancțiuni, ținerea în mână sau folosirea cu mâinile în orice mod, în timpul conducerii pe drumurile publice a unui autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai aflate în mișcare, a telefonului mobil sau a oricărui dispozitiv mobil prevăzut cu funcția de înregistrare ori redare text, foto sau video, concomitent cu: depășirea cu 10-20 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate și verificate metrologic; circulația pe un sector de drum pe care accesul este interzis; nerespectarea obligației de a folosi luminile de întâlnire și pe timpul zilei ori a luminilor pentru circulația diurnă, pe autostrăzi, drumuri expres și pe drumuri naționale europene (E); depășirea cu 21-30 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate și verificate metrologic; nerespectarea regulilor privind manevra de întoarcere, mersul înapoi, schimbarea benzii de circulație sau a direcției de mers, dacă prin aceasta s-a produs un accident din care au rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale; nepăstrarea unei distanțe corespunzătoare față de vehiculul care îl precedă, dacă prin aceasta s-a produs un accident din care au rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale; pătrunderea într-o intersecție atunci când circulația în interiorul acesteia este blocată; neacordarea priorității de trecere pietonilor angajați în traversarea regulamentară a drumului public prin locurile special amenajate și semnalizate, aflați pe sensul de deplasare a autovehiculului, tractorului agricol sau forestier ori tramvaiului; nerespectarea regulilor privind depășirea; depășirea cu 31-40 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate și verificate metrologic; circulația pe sens opus, cu excepția cazurilor în care se efectuează regulamentar manevra de depășire; depășirea cu 41-50 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate și verificate metrologic; neoprirea la trecerea la nivel cu calea ferată când barierele sau semibarierele sunt coborâte ori în curs de coborâre sau când semnalele cu lumini roșii și/sau sonore sunt în funcțiune; depășirea cu mai mult de 50 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv și pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate și verificate metrologic”, transmit reprezentanții IPJ Timiș.
Modificările vor intra în vigoare de la 12 octombrie 2019.
Trimite articolul
XPoate asa isi vor cumpara si posesori de carute scumpe aka bizoni si pitipoancele cu masina de la tata un amarat de heads free.
Sanctiunile se aplica si militienilor care virbesc la telefon si nu poarta centura?Este nevoie un grup de facebook unde sa putem posta poze si filmari din trafic doar cu masinile de militie care incalca reguli
concluzia mea este ca sub nici o forma nu poti sa vorbesti la telefon in timp ce conduci un autovehiul,fie el dotat constructiv cu sistem hands free,sau ai un dispozitiv in ureche de comunicare cu telefonul.
Inteleg bine dragi cititori?
Multumesc.
foarte bine!!
Da călare putem vorbi draq la telefon???
Se pare ca biciclistii sunt mai periculosi decat automobilistii de le dau ameni mai mari.
Va dati seama ce accidente grave pot face biciclistii la vitezele enorme cu care circula, mai ales pe autostrazi!
Conducatorii de vehicule care ignoră această interdicție vor risca, începând din octombrie, să primească amenzi de până la 725 de lei, patru puncte de penalizare și chiar să rămână fără permis.
Conducătorii de vehicule pentru conducerea cărora nu este nevoie de un permis auto (biciclete, trotinete și altele) vor risca, dacă sunt prinși că folosesc telefonul mobil în timpul conducerii, amenzi mai mari decât cei care conduc autovehicule, respectiv amenzi cuprinse între 870 și 1.160 de lei.
Trebuia sa suspende carnetul o luna si daca te prinde cu el in mana nu doar cumulat cu o alta contraventie . Amenda este MICA ! Nu inteleg de sa stai cu telefonul la ureche cad mai toate masinile inclusiv Dacia au sitem special hands free ?
poate sa puna amenzi intre 1leu si decapitare.
k oricum nu se aplica nimic in romania.
Foarte bine!!! BRAVO
Ce conteaza amenda ca-i mare sau mica, de vreme ce politia lipseste cu desavarsire de pe strazi si nu a dat nici macar amenzi de 50 lei. Acum dintr-o data o sa dea amenzi? Cine?
Poate devin mai “fluente” tutele din trafic. Daca politia nu sta la panda nu am rezolvet nimic..
Pot sa faca sanctiuni cat un elefant, daca nu le aplica nimeni.
Si amenda actuala de 250 lei parca era suficient. Numai trebuia aplicata. Ca daca il prindeau pe unu care vorbeste la telefon 1 data pe saptamana dupa 4-5 dati sigur nu se mai atingea de telefon. Si se mai adauga si puncte la carnet si se rezolva.
In toate domeniile exista legi si amenzi numai ca institutiile statului au personal putin si ala care e fie doarme prin birou, fie e ingropat in hartii, in loc sa fie scos pe teren!
In schimb am vazut ca politia a descins la casa lui nutu camataru sa ii confiste maimute si lemuri!!! Pentru asta avem politisti, dar pentru patrulat in trafic si dirijat traficul nu avem!!!
Nici nu trebuia marite, ci doar sa se puna in aplicare cele care sunt zi de zi. Pe cati dintre cunoscuti i-ati auzit ca au platit amenta pt ca au vorbit la telefon in timpul mersului, vs pe cati ii stiti ca-l utilizeaza?
Asa cum zice si Soferu poate sa le faca cat casa ca tot nu e nimeni dornic sa le aplice.
Ei nu sint in stare sa dea amenzi si sa-i dreseze pe biciclisti sa circule pe pistele de biciclete chiar credeti ca-i vor vedea cu telefonul ?!