Timișoara nu a avut o deszăpezire adecvată iarna trecută, după ce contractele vechi cu Retim și SDM au expirat (în aprilie 2018 – n.r.), iar primăria nu a reușit să finalizeze o nouă licitație la timp. În ultimul moment, conducerea municipalității a decis să încheie un contract de forță majoră cu SDM, care, însă, s-a văzut depășită de situație. Prima licitație a fost lansată abia după expirarea contractelor, prin noiembrie, dar s-a încheiat cu un eșec, în ianuarie 2019, niciun operator nefiind interesat să depună o ofertă în condițiile caietului de sarcini redactat de specialiștii din primărie.
Experții primăriei au analizat intens care au fost cauzele eșecului și au stabilit să arunce cu bani în problemă până când aceasta dispare. Așa că au decis să crească suma maximă alocată pentru serviciul de deszăpezire în următorii patru ani în Timișoara de la 6,5 milioane de euro cu TVA la aproape 8 milioane de euro cu TVA.
Licitația a fost lansată joi, 16 mai, pe SEAP, după ce consilierii locali au aprobat abia în aprilie noul caiet de sarcini.
„Nu a venit nimeni la licitație și s-au purtat discuții de către city manager să vadă care sunt principalele obiecții, de ce n-au venit. Răspunsul a fost că nu este profitabilă activitatea de deszăpezire în acele condiții care au fost în caietul de sarcini, pentru că operatorii trebuie să-și cumpere sau să-și închirieze utilaje mari, care sunt foarte scumpe și trebuie să plătească indiferent dacă ninge sau nu ninge și s-a găsit atunci o formulă care ne așteptăm să fie agreată. Eu sper că licitația va fi gata, nu aș vrea să mai trec prin ce am trecut anul trecut”, ne spunea primarul Nicolae Robu în urmă cu aproape o lună.
În baza acordului-cadru și a contractelor subsecvente ce se vor încheia vor fi prestate „servicii de curățare și transport al zăpezii de pe căile publice și menținerea în funcțiune a acestora pe timp de polei sau îngheț”.
Valoarea totală estimată a acordului-cadru, valabil patru ani, este de 37,179 milioane de lei cu tot cu TVA, ceea ce înseamnă puțin peste 7,8 milioane de euro. Odată la 12 luni vor fi semnate contracte subsecvente, care pot fi încheiate însă ori de câte ori va fi nevoie, în funcție de necesitățile achizitorului și de fondurile alocate. Un contract subsecvent va avea o valoare maximă estimată de 9,29 milioane de lei cu TVA, echivalentul a 1,95 milioane de euro.
Ofertele pot fi depuse până în 24 iunie la ora 15.
Vă reamintim, în noul caiet de sarcini au fost incluse toate cele 1.227 de străzi din oraș, care au fost împărțite în străzi importante și străzi mai puțin importante.
Le găsiți pe toate AICI!
Firma care va curăța Timișoara de zăpadă trebuie să aibă mai multe tipuri de utilaje: utilaje multifuncționale de capacitate mare, utilaje multifuncționale de capacitate mică, utilaje cu încărcător frontal, utilaje de transport al zăpezii și gheții, autocisterne, echipamente care trebuie să se încadreze în norma de poluare a motorului minim Euro 3.
Fiecare utilaj va fi dotat cu GPS, iar muncitorii vor fi obligați să prezinte celor din primărie harta GPS a sectorului pe care se intervine pe categorii de culori: roșu pentru întreg sectorul planificat și albastru pentru cel realizat. Ar trebui să se vadă în timp real pe unde trec utilajele și dacă se lucrează cum trebuie sau nu.
Mai multe detalii despre caietul de sarcini găsiți AICI!
Vechile contracte erau încheiate în 2011 cu Societatea de Drumuri Municipale și Retim și expirau în noiembrie 2016, dar au fost prelungite până în aprilie 2018. Acopereau doar puțin peste 900 de străzi din totalul de peste 1.200 câte sunt în Timișoara și aveau valoarea de 26 de milioane de lei. Până în 2016, SDM și Retim au încasat numai 8,2 milioane de lei.
Articole pe aceeași temă:
http://www.tion.ro/fa-ti-vara-sanie-si-iarna-car-primaria-timisoara-mai-incearca-o-licitatie-pentru-deszapezire-si-creste-bugetul-cu-13-milioane-de-euro/2242714
http://www.tion.ro/inca-o-licitatie-pentru-deszapezire-poate-de-data-aceasta-cu-noroc-se-cer-mai-multe-utilaje-inclusiv-mai-mici/2232743
Citiți principiile noastre de moderare aici!