PMT se pregătește să reabiliteze unul dintre cele mai vechi trasee de tramvai din Timișoara: traseul 4. A scos în sfârșit la licitație proiectarea și execuția pentru reabilitarea Bulevardului Cetății și pune la bătaie 18,6 milioane de euro.
Studiul de fezabilitate pentru modernizarea Bulevardului Cetății și reabilitarea liniilor de tramvai a fost aprobat încă din luna februarie. Vom avea linii de tramvai duble înierbate pe tot traseul, de la Calea Bogdăneștilor până la Calea Torontalului. Potrivit celor din primărie, vor fi amenajate piste de biciclete pe fiecare sens de deplasare, vor fi reabilitate și trotuarele, dar și spațiile verzi adiacente.
Vorbim despre 1,57 km linie dublă de tramvai, 25.800 mp de carosabil, peste 12.000 mp de trotuare, 25.000 mp spații verzi și 10 stații de tramvai, dar și despre peste 3,5 km de piste pentru biciclete, conform documentației.
„Traseul liniei ce urmează a se reabilita va urmări traseul liniei de tramvai existente, ca linie de tramvai proprie cu suprastructura căii înierbată, cu fundație pe longrine și spații verzi cu pomi ce încadrează calea de tramvai. (…) Platforma carosabilului va rămâne pe amplasamentul existent. Se vor amenaja spații verzi prin acoperire cu covor de gazon și plantarea unui număr sporit de arbori”, se arată în studiul aprobat în CL încă din februarie.
Proiectare de 6 luni
Municipalitatea pune la bătaie 85 de milioane de lei cu tot cu TVA pentru proiectare și execuție, echivalentul a 18,6 milioane de euro. Durata de realizare a investiției este de 36 de luni, din care șase sunt pentru întocmirea proiectului tehnic, astfel că șantierul propriu-zis ar trebui să țină doi ani și jumătate.
Firmele interesate pot depune oferte până în 22 iunie. Primăria caută deja de două săptămâni și diriginte de șantier pentru lucrare. Plătește cel mult 484.895 de lei cu TVA pentru dirigenția de șantier, adică puțin peste 100.000 de euro.
Investiția ar urma să fie făcută din bugetul local. Reprezentanții primăriei speră însă și la fonduri europene, iar proiectul se află pe lista de rezervă a ADR Vest.
S-au făcut proiecte și pentru reabilitarea liniilor de tramvai și a tramelor stradale de pe Calea Stan Vidrighin și Calea Bogdăneștilor. Pentru Stan Vidrighin a fost adoptat studiul de fezabilitate, în timp ce pentru Calea Bogdăneștilor a fost deja semnat proiectul pe fonduri europene, iar primăria a lansat licitația de proiectare.
Articole pe aceeași temă:
Trimite articolul
X3 An???? 500m/an, adica 10m/saptamana! . Pe bune Robu!? Asta e tot ce poti? Acum 2000 de ani in acelasi ritm Apolodor din Damasc a construit un pod peste Dunare doar putin mai scurt decat Bulevardul Cetatii… dar mult mai complicat.
-
Sa nu fie 4 sau 5 ani chiar. Apolodor nici nu avea buldozere, dar poate avea extraterestrii…
Cred ca singura explicatie ar fi justificarea pretului, in caz ca e prea mare. Nu ma pricep, doar zic. E clar ca viteza de executie e ca si cum ai lucra manual cu 2-3 oameni.-
NIci nu vor fi mai multi…
-
Ca prezenta medie/zi, sunt convins ca nu vor iesi mai mult de 2-3 la socoteala. La fel ca la podurile din Iosefin/gara, erau zile/saptamani cand nu vedeai pe nimeni sau maxim 1-2, si cand trageau tare aduceau maxim 10-15 sau cati erau. Sa nu uitam ca pistele costa aproape cat podul…
-
-
Este cumva un munte in zona si trebuie facute tuneluri? Se sifoneaza banii la greu parca ar cumpara si terenul si blocurile din jur. Rusine frf mare dar mai exista asa ceva? Escrocherii!!
Altii ajung pe Marte in 3 ani.
Foarte bine. Sa inceapa cat mai repede!
Pai trebuie cel putin 10-15 luni pana:
a. se infiinteaza firma de casa a PNL care va castiga licitatia,
b. angajeaza cativa lucratori incep lucrarile asa numai sa fie santier,
c. gasesc si se inteleg cu cei la care sa subcontracteze lucrarile,
d. cumpara ceva masini si utilaje,
e. se obtin aprobarile necesare,
f. se face descarcarea arheologica,
g. etc, samd
Si atunca cand va fi firma pregatita se poate face licitatia o castiga si incepe lucrarile.
In 3 ani un om harnic si platit bine, incat sa fie motivat, termina singur lucrarea
Daca tinem cont ca largirea a circa 500 de metri de bulevard (Calea Martirilor catre Giroc) a durat aproximativ 2 ani, pentru 1600 de metri de bulevard o perioada de 3 ani poate fi considerata un record. Bine ca se face (daca se va face) pentru ca, sincer, este cazul. Circul pe acolo in drumul spre servici si pot spune cu toata sinceritatea ca starea carosabilului lasa de dorit. Ceea ce nu inteleg este de ce se va face lucrarea tot cu SDM (sau cu alte … ale primariei) atita timp cat, pe de-o parte, calitatea lucrarilor facute este penibilia iar, pe de alta parte, timpii sunt enorm de mari. Chiar nu le ajunge cat au furat pina acum? Lucrarea s-ar putea face in mai putin de 10% din timpl. Si nu dau exemple din tari est-europene, cum ar fi inlocuirea completa a unui pod peste Dunare, in Regensburg, in 12 ore. Nu. Dau ca exemplu reabilitarea unui bulevard din Moscova, numit Tverskaya. 32000 de metri patrati si 8000 de tone de asfalt. Timpul total: 24 ore.
-
Daca se face cu SDM e inca bine! Decat superconstruct, sau altele si mai nasoale