Străzile despre care vorbim nu au fost asfaltate niciodată, nu au trotuare, iar când plouă devin aproape impracticabile, mai ales pentru pietoni.
„Nu există o delimitare a trotuarelor, partea carosabilă nefiind la același nivel pe întreaga lățime între fronturile clădite, iar în situaţia unor ploi străzile sunt circulabile în condiţii dificile. Aceste străzi au un sistem rutier necorespunzător, incapabil să suporte chiar traficul uşor cu autoturisme, mai ales pe perioada de iarnă, când nu se poate realiza accesul autovehiculelor de colectare a deşeurilor menajere, precum şi a celorlalte autovehicule de interes general”, se arată în studiul de fezabilitate aprobat încă din anul 2016.
După ce au stat doi ani cu documentația în sertare, reprezentanții primăriei au reușit să lanseze în sfârșit licitația. Procedura demarată la începutul lunii ianuarie și-a găsit constructor. Lucrările aferente obiectivului de investiții „Amenajare strada Grigore Antipa – Margaretelor” erau estimate la 2,3 milioane de lei, cu tot cu TVA, dar vor costa 1,5 milioane de lei cu TVA și vor fi executate de Super Construct SRL.
Strada Grigore Antipa are o lungime de nici 400 de metri, iar strada Margaretelor are 237 de metri lungime, conform reprezentanților primăriei.
Cinci firme s-au bătut să lucreze în Ciarda Roșie: Strabag SRL, Porr Construct SRL, Axo Util SRl și Elf Road SRL. Și-a mai depus oferta și Tehnocer SRL, dar aceasta a fost respinsă.
Super Construct lucrează de mulți ani cu Primăria Timișoara. Până când Societatea de Drumuri Municipale să primească în grijă serviciul de reparații și întreținere a străzilor din oraș, Super Construct se ocupa și ea de reparațiile multor artere din Timișoara. Super Construct a lucrat și pe Calea Lugojului, pe Calea Martirilor și lucrează acum și pe str. Versului.
În Ciarda Roșie, în februarie 2014, reprezentanții municipalității s-au mai chinuit să amenajeze zona str. Petuniei – str. Magnoliei, mai exact 1,6 km de stradă. Lucrarea cuprindea de fapt mai multe artere: str. Magnoliei, Orhideelor, Petuniei, Toporașilor, Dafinului, Zambilelor și intersecția Magnoliei – Calea Buziașului. Șantierul, în valoare de peste 4,3 milioane de lei, ar fi trebuit să fie gata în nouă luni, dar firma care a câștigat licitația, una patronată de omul de afaceri Georgică Cornu, a intrat în insolvență. Locuitorii din zonă au fost chinuiți aproape un an și jumătate de șantier.
Articole pe aceeași temă:
[related-post post_id=”1962640″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!