Studiul de fezabilitate a fost predat încă din primăvara anului trecut Primăriei Timișoara, dar reprezentanții municipalității nu au găsit banii necesari investiției. Strada Mareșal Constantin Prezan, fosta Lidia, ar urma să aibă patru benzi de circulație. Doar două vor fi folosite însă în prima fază, celelalte două urmând să fie amenajate ca parcări.
„Acest proiect va defini totul. Strada va fi amenajată la un ecart corespunzător a patru benzi de trafic, dar nu va funcționa cu 4 benzi, pentru că traficul nu necesită asta, ci va fi amenajată astfel încât pe o parte și pe alta să fie locuri de parcare civilizate, să nu mai fie nevoie să urce nimeni cu mașina pe trotuare, așa cum se întâmplă. Se vor crea două sensuri giratorii noi și se va lărgi sensul giratoriu de la AEM, acel sens mare și foarte complex, extrem de important pentru traficul din Timișoara, cu două benzi”, explica primarul Timișoarei în primăvara anului trecut.
Potrivit edilului-șef, în SF sunt prevăzute două sensuri giratorii noi: unul în zona fântânei de apă dinspre Urseni, iar altul la intersecția cu Bd. Sudului, care este mai mult decât necesar. Vor fi amenajate și mai multe locuri de parcare. Conform studiului de fezabilitate, sunt mai multe variante pentru modernizarea străzii Lidia și a sensului de la AEM, iar una dintre ele cuprinde și pasaje pietonale la AEM. Studiul de fezabilitate a primit girul consiliului local, iar primăria urma să lanseze încă de anul trecut licitația pentru proiectul tehnic. Abia apoi se putea trece la execuție.
Anul 2017 a trecut, iar primarul anunță iarăși începerea lucrărilor.
„Vom da drumul și la modernizarea străzii Constantin Prezan, între Calea Martirilor și zona AEM, ocazie cu care vom moderniza și sensul giratoriu propriu-zis și vom realiza două noi sensuri giratorii, unul la intersecția Prezan cu Bd. Sudului și unul la intersecția Prezan cu Calea Urseni. În acea zonă sperăm să asigurăm o fluență bună în partea aceasta de sud a orașului extrem de solicitată la orele de vârf, pentru că acolo este o platformă industrială cu o mulțime de angajați. Sperăm să se simtă efectele benefice imediat ce vom termina aceste lucrări. Acolo mai avem și alte proiecte care vor contribui la descongestionarea traficului, vom lărgi la 4 benzi și ceea ce mai avem acolo și se va face lărgire la 4 benzi până în Moșnița Nouă. Desigur, asta nu o facem noi. Cât se poate de repede începem, este o prioritate. Veți vedea că vom mai amenaja niște drumuri în zonă”, a explicat, recent, Nicolae Robu.
Potrivit studiului de fezabilitate, lucrările sunt estimate la 16 milioane de euro. Rămâne de văzut de unde va aloca Primăria Timișoara banii necesari. Este foarte probabil ca investiția să fie una multianuală.
Articole pe aceeași temă
Citiți principiile noastre de moderare aici!