Activitatea depusă de constructori în ultimele zile ale anului trecut pe A1 se vede și în statisticile oficiale ale Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România. Cele două tronsoane de pe Lugoj – Deva au progresat cu un procent în ultimele două luni. De lucrat, s-a lucrat doar în partea a doua a lunii precedente, înainte de sărbătorile de iarnă. Ulterior, vremea de afară a devenit potrivnică activității de construcție, iar de atunci, lucrările au fost sistate. Muncitorii urmează să revină la lucru când starea meteo va permite acest lucru.
Totuși, progresul s-a văzut în statisticile oficiale, iar fiecare dintre loturi a adăugat un procent în plus la nivelul total al lucrării. Cel mai bine stă lotul 4, aici s-a ajuns la 95 la sută din total, după ce în ultima perioadă șantierul a avansat cu 1%. În ceea privește lotul 3, aici s-a ajuns la 92,5%, tot cu 1% mai mult. Aceasta înseamnă că în ultimul an lotul 4 a avut un progres de 24%, iar lotul 3, de 12.76%.
În mare parte lucrările au fost finalizate pe aceste două loturi de autostradă, însă pe lotul 4 sunt probleme mai mari. Aici există celebrul Deal al Liliecilor, care îi dă mari probleme de cap constructorului. Acesta a fost „tăiat” pentru a face loc autostrăzii, doar că în ultimele luni au avut loc alunecări de teren. Aceasta a însemnat adoptarea unor noi soluții tehnice pentru stabilizarea terenului, dar și întârzieri ale lucrării. Chiar înainte de finalul anului, muncitorii de pe lotul 4 au reușit finalizarea zidului de beton pentru susținere, realizat la acel deal.
Pe lotul 3 mai era de rezolvat problema bretelei de acces de câteva sute de metri dintre drumul național şi A1. După luni de amânări s-a reușit finalizarea licitației pentru acest drum, câștigătorul fiind cunoscut cu mult timp înainte – exact constructorul acestui lot de autostradă.
Citiți principiile noastre de moderare aici!