Inspectorii Direcţiei de Mediu ai Primăriei Timişoara au verificat, în prima parte a acestei luni, mai multe şantiere din oraş, pentru a depista societăţile care creează praf, permiţând autovehiculelor să iasă pe drumurile din oraş cu roţile încărcate de noroi, fără să asigure spălarea acestora, şi depozitează diferite materiale de construcţie ori resturi provenite de la acestea pe domeniul public, ba chiar schimbă destinaţia spaţiilor verzi.
„E vorba de şantiere private şi şantiere ale societăţilor Consiliului Local Timişoara, nu am făcut diferenţiere între ele. Am trimis inspectorii de la Mediu pentru ca firmele care lucrează, fie pentru administraţie, fie pentru terţi, să înţeleagă că şantierele şi modul în care sunt gestionate ele sunt foarte importante pentru cetăţeni, din punct de vedere al confortului, al prafului care se creează, al tuturor problemelor cu care românii se confruntă în astfel de situaţii. Trebuie ca noroiul să nu fie cărat din şantier pe toate arterele din zona respectivă, producând apoi praf şi aşa mai departe…”, a explicat viceprimarul Adrian Orza.
În urma verificărilor au fost aplicate, în decurs de circa o săptămână, 31 de sancţiuni contravenţionale, în valoare totală de 64.500 de lei, spun reprezentanţii municipalităţii. S-au aplicat amenzi pentru că nu s-au respectat prevederile legale cu privire la organizările de şantier şi diferite lucrări edilitar-gospodăreşti, pentru neîntreţinerea şi distrugerea spaţiilor verzi, depozitarea de materiale pe domeniul public, murdărirea carosabilului şi chiar o amendă pentru defrişări de arbori. De exemplu, pentru murdărirea carosabilului au fost aplicate 6 amenzi a 2.500 de lei fiecare şi 2 amenzi de câte 1.000 de lei. „Amenzile aplicate reprezintă un prim semnal de alarmă pe care vrem să-l tragem, pentru ca aceste firme să înţeleagă că trebuie să lucreze curat”, a adăugat Orza.
Totodată, la controalele efectuate la începutul acestei luni, autorităţile locale au aplicat 41 de somaţii, au lansat 57 de invitaţi, convocându-i la primărie pe cei vizitaţi pentru verificări, şi au impus achitarea de taxe pentru ocuparea temporară a domeniului public în valoare de 14.775 de lei.
Citiți principiile noastre de moderare aici!