Despre Pasajul Solventul se discută încă de pe vremea administrației Ciuhandu. Primăria Timișoara a reușit să găsească un constructor, contractul pentru proiectare și execuție fiind semnat încă din septembrie 2020.
Asocierea Spic Internazionale (lider/Italia) – Pod-Proiect (Iași) – Sylc Con Trans (Arad), terții Arcada Company (Galați) și Conextrust (Bacău) și subcontractanții Teoval & Co (Iași), FDF Electric Grup SRL (Iași), ISPCF (București), Radaria (Galați) și SC Yda Proiect Consulting SRL (Iași) primește 111,6 milioane de lei și trebuie să amenajeze pasajul în 26 de luni de la semnarea ordinului de începere a lucrărilor. Patru luni au fost pentru proiectul tehnic, care încă nu a fost predat primăriei.
Deși în martie anunța că „probabil la sfârșit de mai, început de iunie vor începe efectiv lucrările”, viceprimarul Ruben Lațcău nu mai este atât de optimist. Proiectul a ajuns într-un blocaj, pentru avizele de la CFR. Au fost cerute și câteva modificări pe documentație, astfel că și acestea au avut nevoie de timp.
„Cu pasajul suntem în clarificări de la CFR, la partea de avizare. Am cerut proiectantului să facă niște modificări pe proiect. Trotuarul și pista din pasaj erau foarte înguste. Am cerut să se reducă din banda doi, se face la trei metri și atunci câștigăm 50 de centimetri și pe o parte și pe alta. Proiectul este în curs de actualizare. Până când nu are avizele finale nu facem recepția”, ne-a declarat edilul Timișoarei.
Ultima estimare venită dinspre primărie este că șantierul la mult-așteptatul Pasaj Solventul ar putea începe în plină vară, adică în iulie.
„A mers foarte greu partea de avizare, mai ales că trece pe sub linia de cale ferată, sunt niște conducte mari ale Aquatim sub calea ferată. Cred că pe la sfârșit de mai o să avem toate avizele și în iulie să începem execuția. Până nu avem avizele de la CFR nu putem spune nimic clar”, ne-a mai spus Ruben Lațcău.
Pasajul Solventul este cea mai așteptată investiție din Timișoara, despre care se vorbește de mai bine de opt ani. Va fi amenajat pe sub zece linii de cale ferată și va lega Calea Bogdăneștilor de strada Gării. Va avea câte două benzi pe sens și o linie dublă de tramvai, care va putea fi folosită și ca bandă de circulație, conform celor din primărie, precum și trotuare și piste de biciclete integrate în trotuare.
Potrivit documentației, pasajul va avea o lungime de 87,09 metri, vor fi modernizați 726 de metri de stradă, rampele vor avea 259 de metri, linia de tramvai dublă va avea 424 de metri, pistele de bicicliști se vor întinde pe 1.355 metri, trotuarele pe 1.877 de metri, iar spațiile verzi pe 5.534 mp. Va fi amenajat și un sens giratoriu, înspre Bega.
În prelungirea pasajului va fi amenajat un pod peste Bega, pentru care primăria a început deja să caute proiectant.
editor Dan Oancia
Pe aceeași temă:
Când încep noile șantiere din Timișoara: Pasajul Solventul, Bogdăneștilor, Cetății și Stan Vidrighin
Trimite articolul
XLa anul si la multi ani. Atat timp cat asteptati nu trebuie sa faceti ceva doar sa va vaicariti.
VA FI GATA ODATĂ CU CENTURA SUD ANUL 2036 🤣🤣🤣🤣
Romania este stat supra centralizat.Atat timp cat trebuie avizat ceva de la Bucuresti si nu stim sa deschidem usile acolo avem mult de asteptat.Nu tragem invataminte din trecut sau nu invatam de la altii ?
Io zic sa faca ambele benzi de 1m, ce 3. Cand o sa treaca 2 autobuze/tiruri sa ramana fara oglinzi. Ar ajuta un magazin de oglinzi auto la iesirile din pasaj. Imbecili.
-
Păi dacă așa a fost în tema de proiectare? Sau, după mintea ta, trebuiau trotuarele ca la Jiul și Popa Șapcă, de juma’ de metru, cu tot cu pista de biciclete?
-
dupa mintea lui Adi, trebuia sa fie drum cu 6 benzi pe sens si pietonii sa fuga ca si pana acum, peste calea ferata, saracii dracu’ … asta e mentalitatea bagata cu palnia de nea’ Lae
In tot orasul, tot ce a modernizat, este o gluma la adresa pietonilor, de la latimea trotuarelor pana la timpii de la semafoare
cred ca intelege toate lumea necesitatea masinilor, dar hai sa mai invatam si din greselile celor din vest, ca pe langa defrisari masive de copaci, o sa avem si o poluare uriasa.
Nu ai cum, in 2021 sa mai construiesti trotuare si piste de biciclete in 1,5 m iar pentru masini sa aloci 4 benzi, 6 daca se poate
-
-
@Adi: mai vrei TIR-uri sub pasaj ??
Autobuze, inteleg, dar TIR-uri, prin oras, in zona respectiva: NU!
Peste tot in lume, europa, america, mai nou asia se construiesc tot felul de mega poduri, mega tunele de ditamai lungimile si inaltimile sau adacimile si noi ne rahatim pe noi sa travrsam cumva cateva linii de tren!
-
Asta e nivelul nostru la ora actuala. Doamne ajuta și spor la lucru!