A fost nevoie de mai mult de patru luni pentru documentația de la Pasajul Solventul, o investiție despre care se discută încă de pe vremea fostului primar Gheorghe Ciuhandu. Lucrarea ar fi trebuit să înceapă deja, dar se mai așteaptă două avize.
„Suntem în faza de avize. Avem aviz primit de la CFR regional. Acum suntem în proces de avizare cu Enel, cu rețeaua de electrificare din zonă. S-au făcut niște completări la documentație, cerute de către Enel. Urmează să fie o ședință a Comisiei tehnico-economice din Ministerul Transporturilor, care va da avizul național pentru amplasament. În momentul în care cele două avize lipsă sunt primite, proiectul va primi autorizație din primărie și va putea să înceapă execuția. Am avut discuții cu cei din minister și am primit asigurări că se va da cât de repede avizul”, ne-a spus Ruben Lațcău, viceprimarul Timișoarei.
Ultimele avize se așteaptă de ceva timp. Același viceprimar spera și în primăvara acestui an că „pe la sfârșit de mai o să avem toate avizele”. S-au făcut și modificări la proiect, pentru că, spun reprezentanții PMT, trotuarele și pistele de biciclete din pasaj erau mult prea mici.
„Trotuarul și pista din pasaj erau foarte înguste. Am cerut să se reducă din banda doi, se face la trei metri și atunci câștigăm 50 de centimetri și pe o parte și pe alta”, explica Lațcău în luna mai.
O groapă în care poate să intre un bloc de 10 etaje
De îndată ce vor fi emise ultimele avize și autorizația de construire, asocierea Spic Internazionale (lider/Italia) – Pod-Proiect (Iași) – Sylc Con Trans (Arad) se poate apuca de treabă. Se va începe cu săparea unei gropi, operațiune destul de spectaculoasă, consideră Lațcău.
„Primul lucru este să săpăm o groapă de 80 pe 40 de metri, adâncă de 20 de metri, practic o groapă uriașă în care poate să intre un bloc cu 10 etaje culcat. În acea groapă se va construi, de fapt, subpasajul, întregul profil de beton al subpasajului, care va fi împins pe niște cilindri și va avea în față un mecanism special care va săpa. Și va avea o cursă de 40 cm. Practic, anul ăsta obiectivul este să săpăm groapa și să construim profilul. Efectiv împungerea va începe undeva anul viitor”, ne-a explicat Ruben Lațcău.
Primăria Timișoara a semnat încă din septembrie 2020 contractul de proiectare și execuție pentru Pasajul Solventul. De lucrări se ocupă asocierea Spic Internazionale (lider/Italia) – Pod-Proiect (Iași) – Sylc Con Trans (Arad), cu terții Arcada Company (Galați) și Conextrust (Bacău) și subcontractanții Teoval & Co (Iași), FDF Electric Grup SRL (Iași), ISPCF (București), Radaria (Galați) și SC Yda Proiect Consulting SRL (Iași), care s-a angajat că face lucrarea cu 111,6 milioane de lei.
Pasajul va trebui să fie gata în 26 de luni. Va fi amenajat pe sub zece linii de cale ferată și va lega Calea Bogdăneștilor de strada Gării. Va avea câte două benzi pe sens și o linie dublă de tramvai, care va putea fi folosită și ca bandă de circulație, conform celor din primărie, precum și trotuare și piste de biciclete integrate în trotuare.
Potrivit documentației, pasajul va avea o lungime de 87,09 metri, vor fi modernizați 726 de metri de stradă, rampele vor avea 259 de metri, linia de tramvai dublă va avea 424 de metri, pistele de bicicliști se vor întinde pe 1.355 metri, trotuarele pe 1.877 de metri, iar spațiile verzi pe 5.534 mp. Va fi amenajat și un sens giratoriu, înspre Bega.
În prelungirea pasajului va fi amenajat un pod peste Bega, pentru care primăria a început deja să caute proiectant.
editor Dan Oancia
Pe aceeași temă:
Șantierul de la Pasajul Solventul așteaptă avizele de la CFR. Ultima estimare: începe în iulie
Trimite articolul
XTrotuarele erau inguste cu un rost-sunt putini care o sa le foloseasca. Acum daca ma duc pe jos si vreau in Calea Sagului sa merg la Skoda sau Frank, nu merg peste pod-merg pe sub el ca este mai scurt. Aici la fel o sa fie. La podul dinspre Sacalaz la fel. Doar multimea cainilor vagabonzi de sub pod poate sa faca pe cineva sa o ia pe deasupra.
“profil de beton al subpasajului, care va fi împins pe niște cilindri și va avea în față un mecanism special care va săpa” – pasi stai asa- adica sapa singura masinaria ?
Pai daca gaseste niste tevi uitate, cabluri, etc (ca sigur sunt) ?
Dar niste vestigii istorice ?
Trece peste ele masinaria ?
Atunci asa da, dai inainte.
made in romania
vai si amar ,pe cand se nasc si avizele lucrarea o sa dureze 3 ani
in viatat asata cu mai mult de 1 sau 2 reazalizari nu se lauda nimeni
oare s-a intrebat cineva care mai e rostul celor 10 linii de cale ferata?!?
oare chiar asa de mare sa mai fie traficul feroviar incat sa mai necesite 10 linii?!?
nu era mai simplu sa mai taie din ele si sa faca un pasaj mult mai scurt si mai usor/rapid?
Ac sa vezi specialiștii romani
Articol scris pe baza unor declaratii ale unui analfabet in domeniul constructiilor, dar nu numai, ajuns accidental viceprimarul Timisoarei.
Fostul primar Gheorghe Ciuhandu?
Perfect in grafic a la romanica. 10 ani actele, 10 ani executia.
Dragi Timisoreni,eu ca primarul ales de voi am grija de cetateni orasului.La ce sa facem viaductul ca sa ajungeti in Bega?Eu cu colectivul meu am facut deja strategia in primul rand vom angaja tot ce este de angajat din USR-PLUS,vom salva Coltermul,vom cumpara birouri,mochete.calculatoare,65 de troleibuze noi si daca Bucurestiul o sa dea ceva bani o sa facem si ceva pentru Timisoara
“2000 de ani de avize” – moment istoric aniversar in spatiul carpato-danubiano-pontic.
si … “2000 de ani de preavize”.
Printre realizarile cele mai celebre, la loc de frunte sta un aviz de 2000 de ani care nici acum nu a fost eliberat …dar nici respins.
Se lucreaza.
Daca tot se lucreaza la exterior de ce nu ne apucam de treaba?
avizele sunt pentru lucrarile efective de sub calea ferata, pregatirea terenului se poate face cu luni inainte …
Asa se intimpla cand votam de 30 de ani hoti si incompetenti
Azi 06.07.2021 am trecut pe acolo si era un camion cu o foreza, faceau studiu geotehnic.