Contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor de pe Calea Bogdăneștilor a fost semnat în vara anului 2020, spre finalul de mandat al fostului primar Nicolae Robu. Termenul era de 31 de luni, dintre care trei erau pentru proiectare, astfel că șantierul se presupunea că va fi deschis din toamna acelui an. S-a schimbat conducerea primăriei, s-a schimbat puțin și proiectul, astfel că echipele constructorului au ajuns pe teren de abia în primăvara anului viitor, vorbindu-se de un termen de finalizare prin vara anului 2023. Până una-alta, termenul de finalizare a ajuns să fie finalul aceluiași an. Acesta, însă, nu va fi respectat în totalitate, dar nu se vor pierde banii europeni, pentru că lucrările eligibile vor fi gata.
„Pe Bogdăneștilor, undeva în primăvară va începe să circule tramvaiul și probabil undeva anul acesta vom finaliza toate lucrările. Vor mai fi probabil de finalizat câteva lucrări care nu sunt eligibile. Vor fi făcute în primele luni ale anului viitor, dar cu siguranță anul acesta vom circula pe două benzi pe Bogdăneștilor”, a declarat, pentru Tion, viceprimarul Ruben Lațcău.
Progres de 80-85%
Potrivit Serviciul de Comunicare al Primăriei Timișoara, progresul șantierului ar fi, per total, la 80-85%. O parte a lucrărilor sunt fie finalizate fie foarte avansate, în special cele la utilități, dar altele – la drumuri și trotuare – sunt ceva mai în urmă. Mai exact, defalcat, procentajele arată astfel:
• Rețea canal – 100%;
• Racorduri canal – 99%;
• Rețea apă – 97%
• Branșamente apă – 100%;
• Instalații electrice – 99,70%;
• Instalații gaz – 100%,
• Stâlpi tramvai și de iluminat – 97%
• Drumuri – 75%,
• Trotuare, piste și accese – 68,50%;
• Tramvai – 88,03% (terasamente – 98%, piatră spartă – 93,70%, egalizare – 85%, dale intersecții – 72%, intersecția cu bulevardul Cetății – 100%).
De lucrări se ocupă asocierea Sylc Con Trans – Longhersin – Matrix Computers – Lile Service General Construction – Optotel Com – Electric Rail Project – Instal Group – Cons Electrificarea Instal – Madi FHVAC – Swarco Traffic România.
Investiția de pe Bogdăneștilor se ridică la 149 de milioane de lei, din care 90 de milioane de lei este cofinanțarea UE, iar 59 de milioane au fost obținute de la Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare (BERD).
Pe Cetății și Stan Vidrighin încă se așteaptă semnarea contractelor de finanțare europeană
Și lucrările de pe bulevardul Cetății ar fi trebuit să fie gata în acest an, dar, din motive birocratice de această dată, nici ele nu vor fi finalizate prea repede. Acesta și cel de pe Bogdăneștilor mai au, totuși, ceva în comun: nemulțumiri față de lățimea benzilor de circulație, motiv pentru care primarul Dominic Fritz a și ieșit cu câteva explicații în urmă cu două săptămâni.
„De ce benzile sunt așa de înguste pe bulevardul Bogdăneștilor și bulevardul Cetății, unde avem cele două mari proiecte noi? Răspunsul este destul de simplu: spațiul este limitat și nu vrem să înghesuim pietonii și bicicliștii la marginea drumului cu restul rămas. Vrem să avem piste de biciclete sigure și late, vrem să avem spațiu pentru pietoni. Al doilea motiv este că nu vrem să se circule în mijlocul orașului ca pe autostradă, deși fostul primar Robu zicea o dată cât de bine se circulă, ca pe autostradă în Timișoara. Noi credem că trebuie să avem un trafic sigur și echitabil pentru toată lumea. Și pietoni, și bicicliști și șoferi. Așa că cele două benzi, chiar dacă sunt mai înguste decât poate pe alte bulevarde din Timișoara, sunt suficiente ca toată lumea să circule în siguranță în Timișoara. Timișoara se mișcă”, spunea edilul-șef.
Revenind la cifre, vă relatam în urmă cu o săptămână că lucrările de pe bulevardul Cetății sunt gata în proporție de 95%, dar șantierul nu va fi finalizat până nu se va obține finanțarea europeană, lucru care însă întârzie să se întâmple. Cel mai probabil, închiderea acelui șantier va avea loc de abia anul viitor. Investiția de pe Cetății se ridică la 83,7 milioane de lei (aproximativ 17 milioane de euro), TVA inclus. Contractul a fost semnat în septembrie 2020 cu Porr Construct, care s-a asociat cu alte șapte firme: Porr Bau GmbH (terț), Baicons Impex SRL, Imsat, Sanel, Swarco Traffic România, Manro SRL cu SC Pesit Rom SRL (subcontractanți), existând un termen de doi ani și jumătate.
Într-o situație asemănătoare cu șantierul de pe Cetății este și cel de pe Stan Vidrighin. Și în cazul acesteia, primăria caută să semneze în perioada următoare un contract de finanțare europeană. În prezent, investiția de aproximativ 83 de milioane de lei, cu TVA inclus, este suportată de bugetul local. De lucrări se ocupă firma Porr Construct, care colaborează cu Porr Bau GmbH, CSV Infratech SRL, Swarco Traffic România, Vimato, Wiebe România, Electroechipament Industrial SRL, Sane și Longhersin. Spre deosebire de Cetății sau Bogdăneștilor, termenul de finalizare este ceva mai îndepărtat: septembrie 2024.
Potrivit reprezentanților primăriei, în perioada imediat următoare, pe Stan Vidrighin „vor avea loc lucrări pe toate fronturile: de la șosea, la trotuare, la rețea aeriană de contact sau rețea de iluminat public”. În prezent, în cifre, progresul ar fi următorul:
• Demolări/desfaceri drumuri – 85%;
• Lucrări de terasamente, inclusiv drumuri laterale – 87%
• Lucrări de suprastructura, inclusiv drumuri laterale – 56%
• Trotuare, accese, piste de biciclete – 63%;
• Lucrări de terasamente cale rutare tramvai – 94%;
• Lucrări de suprastructura cale de rulare tramvai – 82%;
• Execuție instalații de iluminat stradal și pietonal – 85%;
• Rețele hidranți și apă – 70%;
• Rețele canal – 80%.
Trimite articolul
XCine intarzie semnarea contractului europan pt cetatii ? Adr vest cumva ? Sau minusterul fondurilor europene ? E un alt exemplu de stat al carui cuvant nu se pastreaza, asa cum era sa ne arda si cu fondurile pt capitala europeana ?
Dezastru! Drum foarte îngust!
-
Este special facut asa de o administratie care uraste soferii
Benzile inguste sunt pe masura ingustimii gandirii administratiei. Iar intarzierile dau masura retardului, daca imi aduc bine aminte din franceza.
-
Dacă desființau trotuarele era ok, nu ? Sau mai bine dărâmau rindul de case de pe stinga.
-
Degeaba explici, unii nu vor sa inteleaga ca este un drum prin localitate si nu o autostrada. Circul zilnic pe acolo si benzile sunt suficient de late pentru a circula doua autobuze in paralel.
-
Evident ca sunt suficient de mari dar pentru trotinete.
-
Ce categorie de strada este, ce latime prevede legea pentru acea categorie si cat este latimea unei benzi? Astept explicatia, documentata pe legislatia in vigoare. Multumesc anticipat.
-
abia incape un autoturism pe langa un autobuz parcat…nu ar trece un autocar pe langa un autobuz parcat…in mers nici o sansa…
-
-
Întârzieri sunt și datorită faptului că eminența cenușie care administrează acest oraș a ținut să își pună amprenta pe proiecte deoarece știe mai bine și poate da indicații prețioase în toate domeniile. De altfel studiile sale îl recomandă din moment ce noi, restul, nu suntem vrednici să ne prezinte diploma de studii cu care se lauda în campania electorală. Cu siguranță cetățenii îi vor mulțumi pentru prestația sa în acest mandat la vot, mai ales că a deschis o grămadă de șantiere simultan dar pe care nu se lucrează.
-
Cu siguranta nu esti decat un trol PNLSD care are impresia ca reprezinta vointa majoritatii timisorenilor. Veti vedea la vot cum Lae Autoaplaudacul vostru va fi umilit inca o data.
pana si ucraina bombardata arata mai bine. jalnic sat e timisoara
-
Ai fost cumva în Ucraina? Nu cred că știi ce vorbești ..
Numa vonti de-a lui Robu pe aici, unu nu e multumit de tot ce se face in Timisoara.
Cu Robu aveati metrou si va facea numai parcari in toata Timisoara!🤪
Numa carcotasi de-a lui Robu pe aici, unu nu ar fi multumit de toate investitiile ce se fac acum.
Robu va facea metrou, bulevarde si parcari in toata Timisoara, da las ca va face in campania electorala.🤪