Recent, primarul Dominic Fritz a avut două postări pe Facebook legate de bulevardul Cetății; una în care anunța că a fost amplasată „linia verde” de tramvai și că este în desfășurare și turnarea ultimului strat de asfalt; și una în care explica de ce carosabilul are benzi atât de înguste, fapt criticat de șoferi.
„De ce benzile sunt așa de înguste pe bulevardul Bogdăneștilor și bulevardul Cetății, unde avem cele două mari proiecte noi? Răspunsul este destul de simplu: spațiul este limitat și nu vrem să înghesuim pietonii și bicicliștii la marginea drumului cu restul rămas. Vrem să avem piste de biciclete sigure și late, vrem să avem spațiu pentru pietoni. Al doilea motiv este că nu vrem să se circule în mijlocul orașului ca pe autostradă, deși fostul primar Robu zicea, odată, cât de bine se circulă, «ca pe autostradă», în Timișoara. Noi credem că trebuie să avem un trafic sigur și echitabil pentru toată lumea: și pietoni, și bicicliști, și șoferi. Așa că cele două benzi, chiar dacă sunt mai înguste decât poate pe alte bulevarde din Timișoara, sunt suficiente ca toată lumea să circule în siguranță în Timișoara”, a explicat Fritz.
Anumite critici în presă și pe rețelele de socializare au venit și din cauza numărului mare de semafoare montate de-a lungul bulevardului Cetății, în mod special la trecerile de pietoni, iar municipalitatea a invocat motive legate de siguranța rutieră.
Lucrările sunt la 95%, dar primăria nu se grăbește să le finalizeze
Proiectul de modernizare a bulevardului Cetății prevede amenajarea a 1,57 de kilometri de linie dublă de tramvai, a 25.800 de metri pătrați de carosabil (câte două benzi pe sens), a 12.300 de metri pătrați de trotuare, a 3.600 de metri pătrați de piste de biciclete (pe ambele sensuri), a 20.500 de metri pătrați de spațiu verde și a zece stații de tramvai, valori aproximate.
Investiția se ridică la 83,7 milioane de lei (aproximativ 17 milioane de euro), TVA inclus. Contractul a fost semnat în septembrie 2020 cu Porr Construct, care s-a asociat cu alte șapte firme: Porr Bau GmbH (terț), Baicons Impex SRL, Imsat, Sanel, Swarco Traffic România, Manro SRL cu SC Pesit Rom SRL (subcontractanți). Șantierul a fost deschis în vara anului 2021, existând un termen de doi ani și jumătate pentru finalizarea lucrărilor.
După un an, lucrările erau finalizate în proporție de 50%, aproximativ. La începutul anului 2023, primarul Dominic Fritz a venit cu o nouă actualizare: lucrările sunt gata în proporție de circa 75%, iar bulevardul ar trebui să se redeschidă la finalul acestui an, adică în termen. Primăria, însă, ar putea amâna închiderea șantierului. Depinde de cum evoluează discuțiile cu Agenția de Dezvoltare Regională (ADR) Vest în privința semnării contractului pentru finanțare europeană.
„Dacă semnăm contractul de finanțare europeană pe Cetății și primim banii, da, va fi finalizat (în acest an – n.r.). Noi suntem deja la 95% din lucrare, în contextul în care au trecut aproape trei ani din noul exercițiu financiar și încă nu am semnat contractele, la jumătate din perioada de contractare scursă. Până nu semnăm contractele, nu îl finalizăm. Pentru că dacă îl finalizăm înainte, nu vom primi înapoi banii pe care i-am investit în acest bulevard. (…) Marcajele și ultimele lucrări nu vor fi făcute până când nu va fi semnat contractul de finanțare”, a explicat, pentru Tion, viceprimarul Ruben Lațcău.
Serviciul de Comunicare al Primăriei ne-a oferit și câteva detalii tehnice. Așadar, per total, lucrările sunt finalizate în proporție de 95%. Ar fi complet finalizate cele de demolare, desfacere și la cele la terasamente, inclusiv pe drumurile laterale. Ar mai rămâne de finalizat cele la suprastructură (aflate, în prezent, la 83%), cele pentru parcări (84%) și cele pentru trotuare, accese și piste de biciclete (74%).
Pe aceeași temă:
FOTO. Bd. Cetății va fi deschis anul acesta. Linia de tramvai a fost deja montată
Trimite articolul
Xtermene, netermene bla bla n-am avut si n-am de la astia nicio asteptare/pretentie. da’ in privinta latimii benzilor, zic ca exista niste normative, si cum astia sunt “#tontipentrujustitie”, zic ca se poate verifica daca au respectat sau nu ce aveau de respectat
strazile de categoria a II-a – de legătură – asigura circulaţia majoră între zonele functionale şi de locuit, având 4 benzi de circulaţie, inclusiv liniile de tramvai;
2.Stradă de categoria a II-a – de legătură viteza 50-60km/h circulatie intensa – 360-600 auto/h
LATIMEA BENZIi 3,50m
LATIMEA CAROSABILULUI 14m
a)liniile de tramvai se amplasează în limita părţii carosabile a străzii, încadrate în numărul benzilor b)intersecţiile la nivel au circulaţia dirijată de semafoare c)staţionările pe benzile de circulaţie cürentă sunt interzise d)în condiţii deosebite de desfăşurare a traseului străzii (teren accidentat, zone locuite) se poate reduce viteza de proiectare pe sector până la 35 km/oră
#da sau ba? restu sunt povesti la fantana cu pesti
#tontipentrujustitie
#🤪
-
Intrebarea e daca au decontat in fals benzile mai late decat sunt in realitate
-
ceva nefunctional corespunzator ar trebui decontat de cine a luat decizia incalcarii normativelor.
ps: n-am masurat, nu stiu cum e.
-
Vopsitule, nu ti – e rusine sa vb ? CHIAR NU TI-E ?
-
-
De ce sint benzile asa inguste ? Pentru ca aveti un primar neomarxist care uraste soferii. Aveti grija data viitoare la vot
-
fritz poate fi si hitler, pe prostalaul robu tot nu-l voteaza nimeni
Benzile de pe Bogdanesti sunt si mai inguste!!! Abia se poate trece pe langa un autobuz care stationeaza langa bordura…Cand e in mers nici o sansa…Vor fi mari probleme de circulatie acolo. In schimb pistele de biciclete sunt exagerat de late. La fel trotuarele supradimensionate pentru traficul pietonal din acea zona de case. Probabil ca vor fi folosite ca parcari avand in vedere ca nu exista nici una pe toata lungimea traseului. Asa ca naspa si pentru masinile si biciclistii. Bravo administartia locala, v-ati batut joc de o investie majora si mult asteptata.
-
incape o trotineta pe langa o bicicleta? daca da, sunt suficient de late😂🤣😂🤪
lipsesc doar pancartele lu’ base cu “aici sunt banii dumneavoastra”😂🤣😂🤪las’ ca nu mi-e rusine😂 nici cu porcariile de proiecte ale lu’ robu de pe lidia, de pe sudului, cu trotuare pe alocüri de 50 cm latime pe sub ferestrele alora de la parter si cu piste de biciclisti chiar penibile…
#au fost alesi! inclusiv prin neprezentare la vot…
#🤪
-
daca tot faci analize savante măcar sa respecti niste nume, inclusiv de strazi care se scriu obligatoriu cu majuscule … Lidia, Sudului. Probabil de aceea te numesti antivrajeala pentru ca in buletin/carte de identitate esti un substantiv comun fara majuscula 😁
-
Ai dreptate, reformulez și pun și ceva diacritice deși văd că nici ție nu ți-au fost la indemână din ceva motiv… probabil astea nu sunt obligatorii? Ba chiar o sa incep si propozițiile cu majusculă! Deoarece este obligatoriu, iar incălcarea acestei norme se pedepsește drastic, zic să ai grijă, cred ca deja te așteaptă o citație in poștă!(știu un avocat bun, contra unei sume modice iți dau numărul lui😜. E specialist in trebi de-astea cu grammar nazis… 100 “oiro” dai? mie, că lui… vă intelegeți…)
Trecem… așadar:
“Încape o trotinetă pe langă o bicicletă? Daca da, sunt suficient de late.😂🤣😂🤪
Lipsesc doar pancartele lu’ Băsescu cu “aici sunt banii dumneavoastră”😂🤣😂🤪Las’ ca nu mi-e rușine😂 nici cu porcăriile de proiecte ale lu’ Robu de pe Lidia, de pe Sudului, cu trotuare pe alocüri de 50 cm lătime pe sub ferestrele ălora de la parter si cu piste de biciclisti chiar penibile…
#Au fost alesi! Inclusiv prin neprezentare la vot…
#🤪”
E MAI CLAR ACUM?
😂🤣😂🤣😂🤣😂🤪🤪🤪🤪🤪
ps:
Atacul la persoană“Un argument ad hominem, cunoscut și ca argumentum ad hominem (latină: „argument la persoană”, „argument împotriva omului”) constă în a riposta, la un argument sau la o afirmație despre un fapt, prin atac la persoana care a prezentat argumentul sau a făcut afirmația, în loc să se adreseze subiectul argumentului sau să se furnizeze o dovadă împotriva afirmației. Această eroare logică😂🤣😂🤪 se referă la criticile sau atacul la persoana care face afirmațiile și prin care se încearcă discreditarea argumentului prin discreditarea persoanei.”
#esti foarte simpatică🤪
#🤪
-
-
DL Fritz, este șofer? De zice că se poate circula în siguranță pe acele sensuri foarte înguste? Participanții în trafic nu vor fi deloc în siguranță: probabil că după câteva luni o să se apuce să lărgească drumul, că așa este la noi în Țara, fac lucru fără cap!
-
nu stiu daca e sofer, da’ nici domn nu-mi pare… mie-mi pare ca are o misiune😜 pe care si-o indeplineste cu constiinciozitate
Va fi inaugurat inainte de alegerile din 2024, asa cum fac toti primarii tării acesteia in prag electoral. Fritz a luat tot ce este mai prost de la romani, boul
-
data viitoare citeste articolul , vei intelege de ce se amana pe anul viitor
-
Foarte corect
Fritz , ți-ai bătut joc , există un stas pentru lățimea unei benzi ,dar anul viitor vei dispărea de la primăria Timișoarei și dacă e să să vină Robulache ,tot e mai bine decât tine ,mai ales după ce am auzit că vrei să îngustezi și Calea Șagului. P.S. Du-te la BOLOJAN și ia notițe cum trebuie să faci cu un oraș ,tu doar ți-ai bătut joc de Timișoara !!!!!
-
Mda @ probabil tu esti venit/a in Tm dupa epoca Robu. Tot ce a supervizat pleta vopsita adica benzile trasate pe carosabil sunt si mai inguste. Mda da tu fuga la pasajul Jiul unde fiecare are alta latime! Mai mult cand intra autobuzul E in pasaj acesta circula cu o roata pe banda a doua. Este o.k. dupa neuronii tai ?!
-
ceva dreptate(chiar mai multa…) zic ca ai, si nu doar acolo e problema asta(ripensia de ex?) da’ cred ca prostia unuia nu scuza prostia celuilalt altuia, sau? in special cand modifici(!!!) un lroiect facut de inii pe care ii critici sub lozinca “revolutia bunei guvernari”😂🤣😂🤪 un proiect… si in special cand te lauzi cum faci tu parte din #tontipentrujistitie dar asta cumva nu te impiedica sa incalci normative impuse prin Ordonanta de Guvern.
#🤪
-
si pe Ripensia ? sunt 3 benzi unde erau 2 inainte pentru ca a vrut Robu sa faca sensuri unice; sa vezi e fain e cand masina de Retim trece pe langa troleibuz
-
-
De unde esti, de loc ?
Eu unul care circul cu bicicleta sunt fericit de cum arată Cetății. Nu înțeleg unde se grăbesc șoferii: la coada spre Mall sau la cozile de la ieșirile din oraș?
-
Ai carnet auto si masina?
Domnul Fritz in sus si-n jos, dar sa nu uitam ca proiectul a fost facut pe vremea lui Robu. Doar zic..
-
si cine l-a modificat(!) de-a facut porcaria asta mai mareane ma?
#🤪
Nu am mai fost de mult prin Timisoara dar acum cand am venit am gasit un oras mutilat, plin de praf, santiere si strazi sparte.
Pacat. Imi amintesc cu drag de vremurile bune ale orasului si ce vad acum este jalnic.
-
Ești de- a lui Robu! Te- ai supărat ca nu a ieșit din nou primar? De aia e orașul prafuit ca su t santiere. Inainte praful se oprea in pleata primarului. Hahahaha!
-
In mintea la fe de ingusta ca si drumurile lui fritz sau orbu daca nu esti de acord cu actualul primar esti automat fan bour.
-
Esti. 100 %.
-
-
-
Da.. vremurile bune in care erau strazi pline de noroi nu de asfalt, fiecare parca unde si cum putea, cand lumea isi spala covoarele afara pe trotuar, si se salutau cu “tovarase”
Lobistii lui Robu, de când Nica ( doar el, deocamdată) l- a nominalizat ca candidat ( scuzati cacofonia!) sigur la primaria TM bat din gura ca el a facut și a dres proiecte/ contracte. Pai, acu se vede ca finantarea nu e din fonduri europene. Lauda- te gura ca- i manca pasula!
-
pai o trecea pe fonduri cum o trec si astia
Si chiar daca nu era, care e pb? Decat pe fonduri si benzile alea mai bine o lasa asa
Am un golf si abia devansez un tir/autobuz pe strazile respective
Probabil prostimea din Primarie cu seria 7 folosesc alte drumuri
Pt comentatori :
Veniti sa-l vedeti ( pe bulevard). Va fi ceva de poveste.