La aproximativ un an și jumătate de la demararea lucrărilor pe șantierului de pe Calea Stan Vidrighin din Timișoara, acesta intră în ultima etapă majoră, intersecția cu 1 Decembrie 1918 urmând să fie modernizată.
„În timp ce două bulevarde sunt aproape gata, al treilea, Stan Vidrighin, intră de săptămâna viitoare în ultima etapă majoră a lucrărilor. Intersecția cu 1 Decembrie 1918 urmează să fie modernizată complet, chiar mai repede decât ne așteptam inițial în graficul de lucrări. Schimbăm liniile de tramvai învechite și introducem un sistem automat de macazuri, schimbăm rețelele de utilități și bineînțeles, refacem trotuarele, pistele și carosabilul. Vor exista restricții pentru ca lucrarea să avanseze cât mai rapid, iar noile tramvaie să poată circula până la AEM de anul viitor. Am făcut eforturi ca odată ce restricționăm accesul aici, să îl deschidem într-o altă intersecție, respectiv la intersecția cu Aurel Podeanu”, anunță primarul Timișoarei, Dominic Fritz.
Pe Stan Vidrighin, lucrările sunt gata în proporție de aproape 80%, urmând ca intersecția cu 1 Decembrie 1918 să fie gata în martie 2024. Constructorul va desface linia de tramvai, drumul și trotuarele, pentru a lucra în iarnă la rețelele subterane. Apoi va realiza terasamentele în luna februarie și va așterne primele straturi de asfalt la început de martie.
Ce lucrări se fac
Pe Calea Stan Vidrighin, din Zona Industrială Buziaș, lucrările vizează schimbarea liniei cale dublă de tramvai – pe o lungime de 1,81 km, reabilitarea celor patru benzi de circulație auto și a pistelor de biciclete, precum și amenajarea de spații verzi. Tot aici vor fi și zece stații noi de tramvai.
Valoarea investiției se ridică la aproape 17 milioane de euro, finanțarea fiind asigurată din bugetul local. Termenul de execuție este de 30 de luni, ceea ce înseamnă că reabilitarea ar trebui să fie gata în septembrie 2024.
De lucrări se ocupă firma Porr Construct, care colaborează cu: Porr Bau GmbH – CSV Infratech SRL – Swarco Traffic România – Vimato – Wiebe România – Electroechipament Industrial SRL – Sane – Longhersin.
În cifre, progresul ar fi următorul:
• Demolări/desfaceri drumuri – 85%;
• Lucrări de terasamente, inclusiv drumuri laterale – 87%
• Lucrări de suprastructura, inclusiv drumuri laterale – 56%
• Trotuare, accese, piste de biciclete – 63%;
• Lucrări de terasamente cale rutare tramvai – 94%;
• Lucrări de suprastructura cale de rulare tramvai – 82%;
• Execuție instalații de iluminat stradal și pietonal – 85%;
• Rețele hidranți și apă – 70%;
• Rețele canal – 80%.
Vă reamintim, chiar astăzi, viceprimarul Ruben Lațcău a transmis că Primăria Timișoara va depune în curând o cerere de plată pentru lucrări efectuate pe cele două mari artere din oraș: bd. Cetății și a Calea Stan Vidrighin. Detalii, AICI.
Restricții de trafic
Șoferii trebuie să țină cont că, odată cu aceste lucrări, traficul auto va fi restricționat începând de joi, 16 noiembrie, până la finalizarea intersecției. Termenul estimat pentru finalizare este 15 martie 2024. Astfel:
- Se închide accesul de pe Str. 1 Decembrie 1918 pe Calea Stan Vidrighin, precum și în sens opus;
- Se va circula pe câte o bandă pe sens pe Calea Stan Vidrighin, în zona intersecției.
În plus, până vineri, 17 noiembrie 2023, se va redeschide circulația auto pe câte o bandă la intersecția Str. Aurel Podeanu – Stan Vidrighin. Deoarece traversarea liniilor de tramvai nu va fi posibilă, șoferii care vin de pe Podeanu vor fi obligați să vireze la dreapta pe Stan Vidrighin.
Societatea de Transport Public Timișoara va veni cu o informare privind schimbările la circulația pe liniile afectate de restricție.
Pe aceeași temă:
Șantierul de pe Bogdăneștilor, la 85%. Tramvaiul 5 va reîncepe să circule de abia în primăvară
FOTO. Conductele magistrale de apă și canal de pe Calea Stan Vidrighin au fost schimbate
Trimite articolul
Xbineinteles ca asta trebuia planificata acum in noiembrie- martie
-
Cola ești numai spuma.
Toată vara s-a lucrat deficitar pe acest șantier iar acum vine cireașa de pe tort, 5 luni pentru o intersecție. Cetățenii încântați de o astfel de performanță vor mulțumi la vot anul viitor actualei administrați.
-
Mihai nu știi tu cum vor vota timisorenii
-
Actuala administratie Fritz-USR mai ia un mandat, cu USR majoritar 18 din 27 posibile! Vazand cum au mers lucrurile, si CJ ca avea un numar dublu de consilieri USR! Toata vars s-a lucrat de dimineata pana seara! Tu ai trecut efemer cand erau in pauza de masa!
-
Se lucra inclusiv noaptea pe modelul patentat de Lațcău când se ocupa la 3 noaptea de problemele de la Colterm. Povești de adormit copiii ale actualei administrații…
-
ABIA LA ANUL IN PRIMAVARA VA FI GATA ZICE FRITZ
-
Zic cei care construiesc! Si zic bine, avand in vedere ca a inceput in 2021 lucrarea!
In limbajul tehnic linia de tramvai se domonteaza nu ” se va desface linia de tramvai” ca doar nu e coaja unei portocale stimata madam Kui! In cazul ”reabilitarea celor patru benzi de circulație auto și a pistelor de biciclete” informatia este partial falsa! NU au existat piste de biciciclete până in prezent! Constructia pistelor pentru circulatia bicicletelor de la zero NU este reabilitare
Toti cei care comenteaza pe aici isi dau seama ca santierul a inceput in aprilie 2022 si ca are termen de executie 30 luni …
Deci chiar s-au miscat bine cu acest santier… dar romanul e contra la orice.
-
Eu imi dau seama ca sunt vreo 2km de lucrare. Si daca sapi cu lingurita termini mai repede. Dar cate zile n-au fost cand nu era nimeni pe santier… cu scuza probabil ca erau pe Cetatii. Iar pe Cetatii nu erau muncitori cu scuza ca lucreaza pe Stan Vidrighin. Asa sa tot lucrezi cu firme austriece…
-
Sigur, daca iti mascheyi incompetenta fixand tewrmene imbecile pe bani multi se cheama ca esti onest si inteligent…chiar va puteati abtine. Exista oameni de partea carora nu te poti situa, din pacate
Jenant, minim 18 luni pt 2 km de drum drept si intersectie, JENANT este rezultatul lucrarilor iar daca cineva zice ceva inseamna ca e de-al lui Robu.