Primarul Dominic Fritz și șeful Divizia Timișoara a Porr Construct au semnat, miercuri, contractul de proiectare și execuție pentru reabilitarea liniei de tramvai și a tramei stradale pe Calea Stan Vidrighin.
„Proiectul de pe Calea Stan Vidrighin se ridică la 18 milioane de euro (de fapt sunt puțin peste 16 mil. euro – n.r.), iar la final întregul bulevard își va schimba înfățișarea, se schimbă liniile de tramvai pe ambele sensuri, se amenajează 10 stații de tramvai, se vor amenaja piste de biciclete. Peste 12.000 de mp vor fi alocați pentru spațiul verde, se va lucra și la rețelele din subteran și suprateran, care vor fi schimbate în totalitate. Proiectul este pe lista de rezervă la POR, dar l-am depus și pe PNRR, unde se caută proiecte mature și avem mari speranțe”, a declarat edilul-șef.
Investiția vizează toată șoseaua, pe 1,8 km, dar și schimbarea liniei cale dublă de tramvai, de la intersecția cu str. 1 Decembrie cu racordare la str. Ștefan cel Mare până la sensul de la AEM. Va fi schimbată și rețeaua de contact și sunt prevăzute și lucrări edilitare, la instalațiile de gaz, rețea termică, telecomunicații, energie electrică, iluminat public, apă-canal.
Pistele de biciclete, pe trotuare, dar delimitate
Carosabilul va fi reabilitat pe 29.553,19 mp, trotuarele pe 7.295,99 mp, spațiul verde pe 12.679,80 mp, vor fi zece stații noi de tramvai și doar 5.434,20 mp de piste de biciclete.
Pistele de biciclete nu vor fi amenajate pe carosabil, dar constructorul dă asigurări că vor fi delimitate de trotuar, prin zona verde.
„Noi vom întocmi proiectul tehnic în baza SF pus la dispoziție de către primărie și a propunerii noastre tehnice. Pistele de biciclete vor fi alăturate zonelor de trotuare și vor fi delimitate de niște zone verzi lângă structura rutieră. Deci, vor fi în zona trotuarelor, nu în zona drumului”, a explicat Emanuel Reitmaier, de la Porr Construct.
Valoarea estimată a lucrării a fost de 91,6 milioane de lei cu tot cu TVA, iar Porr Construct s-a angajat că o face cu 81,47 milioane de lei cu tot cu TVA, echivalentul a 16,6 milioane de euro. Lucrează cu alte opt firme: Porr Bau GmbH – CSV Infratech SRL – Swarco Traffic România – Vimato – Wiebe România – Electroechipament Industrial SRL – Sane – Longhersin.
Durata contractului este de 36 de luni, din care șase sunt pentru întocmirea proiectului tehnic, calculate de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor. 30 de luni sunt pentru execuția propriu-zisă.
Încă de pe vremea administrației Ciuhandu s-a vorbit despre modernizarea arterei de circulație. Primul studiu de fezabilitate a fost făcut de Iprotim, fiind aprobat de consiliul local în decembrie 2009. Calea Stan Vidrighin a revenit în atenția celor din primărie în ultimii ani, iar în februarie 2020 aleșii locali au fost puși să revoce vechiul SF și să aprobe altul nou, întocmit de SC Hentza Business SRL, care l-a donat primăriei.
Lucrarea ar trebui să înceapă cu bani din bugetul local, dar reprezentanții PMT speră să poată obține fonduri europene.
Articole pe aceeași temă:
Calea Stan Vidrighin va fi reabilitată de Porr Construct. Al patrulea mare contract cu primăria
Trimite articolul
XCe- nseamna sa se faca licitatiile pe bune, catiga acuma si firmele austrice in Tm.
PORR Construct S.R.L. as subsidiary 100% controlled by PORR Bau GmbH, ensures the performance of construction works in all field
Parca a mai castigat o firma austriaca, Bastionul si acuma este in ultimul hal (dupa un an deja zburau toate pe acolo iar zugraveala era deja scorojita) .
Csf? Ncsf
-
Porr a largit si pasajul Jiul pe vremea lui Robu.
-
E public contractul de achizitie, semnatura lui Lae Boscherarul tractorist e acolo. Ultimele tunuri, sa se dea mare pe feisbuci cu ‘greaua mostenire’ .
-
reabilitati doar dupa ce e gata centura de sud, ca altfel o reparati la o luna dupa ce se termina lucrarile
-
Pe langa banii aruncati, va fi un chin sa treci pe acolo daca nu se redirectioneaza o parte din trafic.
Acelasi sistem de incepere de lucrari fara finantare asigurata.
-
@Poli21… finanțare prin bugetul local cu posibilitatea (nu certitudinea) trecerii pe POR/PNRR. Fiind un proiect care grosso-modo se va întinde pe 3 ani, finanțarea este/ va fi multianuală.
Mi se pare mare durata de execuție, in ciuda faptului că e o lucrare de amploare. Speram într-o reducere a timpilor cu care eram obișnuiți. Sa fie într-un ceas bun.
Ca si greieri toata vara canta si iarna se apuca de treaba????Asta este optica primarului.viceprimarii si a redimentului de consilieri si City manegerului
-
este un comentariu deplasat.
semnezi actele de incepre a lucrarilor, cand toate documentele sunt aprobate in toate departamentele.
ca le semnezi in martie sau iunie…asta e! -
ce nu-i bine iar? daca nu face nu e bine. daca face iar nu e bine. dar asa e cu postacii de la tineretul liberal, sunt pusi sa scrie mizerii orice ar fi.
-
Departe de mine gandul sa spun ca nu este bine ca face,Dar se apuca toamna se lucreaza cu bunavointa celui de sus o luna si se lasa vraiste pina in primavara urmatoare asa cum se intampla deobicei.
-
Poate la proiectare propuneti ca SOLUTIE CU ALVEOLELE PENTRU STATII PE MIJLOCUL DRUMULI?
Astfel asigurati peroane mai lungi, mai late?
Tramvaiele cu usi pe ambele laturi nu au dezavantaje fata de celelalte, sunt la fel de late cu cele vechi pe care le avem, nu au nici un inconvenient ci multe avantaje?
SUNT OMOLOGATE cu ZECI de MII DE KM PARCURSI in EUROPA DE VEST!!!
Alo, Primaria, Porr, citeste cineva?
Asa o lucrare faceti pe zeci de ani de acuma incolo, incurajati transportul in comun cu tramvaiul, nu masinile personale!
Si descurajati autobuzele de firma, polueaza auditiv si nociv orasul 24h/24h!
Aveti mila de noi, luati in considerare solutii moderne!
AVETI 3 BULEVARDE MARI IN PROIECTARE, NU PUNETI FRANA ORASULUI IN DEZVOLTARE PENTRU INCA 30 DE ANI !!!
P.S. PISTE DE BICILETE PE TROTUAR, CA SA POATA MERGE ORICINE (MAI ALES C O P I I I !!!) PE ELE!