Șantierul pe str. E. Ungureanu a început în 11 octombrie, conform unor afișe puse pe parbrizele mașinilor de către reprezentanții primăriei. Ar fi trebuit să fie gata în 11 noiembrie, însă lucrările au fost sistate deocamdată.
„Se va transforma după modelul celorlalte, cu piatră cubică pe margine și asfalt la același nivel. Nu se închide acum toată strada, dar se va închide într-o altă etapă. Cred că au pus afișe ca să poată intra cu utilajele. Acum numai pe bucata aceasta, care este închisă”, ne spunea primarul Nicolae Robu în 11 octombrie.
La aproape trei săptămâni de la începerea lucrărilor, șantierul a fost sistat de reprezentanții Direcției Județene pentru Cultură Timiș. Motivul este halucinant: muncitorii s-au apucat să acopere aerisirile clădirilor cu blocuri din BCA.
„Am sistat lucrările pentru că proiectul nu prevedea detalii privind închiderile aerisirilor la clădiri. Firma care a executat lucrarea a început să închidă aerisirile cu blocuri din BCA. Ei au sistare de lucrări până la revenirea cu proiect pe detaliile gurilor de aerisire. În momentul în care există detalii, se va ridica sistarea de lucrări”, ne-au explicat reprezentanții de la „Monumente”.
Potrivit oficialilor instituției, primăria a obținut un aviz, numai că proiectul depus de ei trebuia completat cu detalii. Ceea ce nu s-a făcut.
„În general avizul se dă pe proiecte, avizul dat de noi era pentru lucrări de reparații. Proiectul depus de primărie era minimal și trebuia să se revină cu detalii. Am dat aviz pentru schimbarea profilului drumului, detaliile trebuiau să vină ulterior”, ne-au mai spus oficialii Direcției Județene pentru Cultură Timiș.
Planul celor din primărie este să transforme în pietonală și bucata de Ungureanu dintre străzile Eugeniu de Savoya și General Eremia Grigorescu. Următoarea stradă care ar trebui să fie devină alee pietonală, conform planurilor celor din primărie, ar fi Gheorghe Lazăr, pe tronsonul str. Gheorghe Dima – E. Ungureanu. Dar asta într-o altă etapă.
Conducerea Primăriei Timișoara merge mai departe cu planurile de a închide tot centrul istoric pentru mașini. Vă reamintim, în ultimii ani, de când au început lucrările de reabilitare a centrului istoric, în zona centrală au fost desființate peste 500 de locuri de parcare, prin transformarea a zece străzi în pietonale: Sergent Constantin Mușat, Vasile Alecsandri, Lucian Blaga, Florimund Mercy, Francesco Griselini, Fără Nume 2, Radu Negru, Eugeniu de Savoya, General Praporgescu și Enrico Carusso.
În vara anului 2015, reprezentanții primăriei anunțau că alte cinci străzi din Cetate, care nu au mai intrat în proiectul de reabilitare cu finanțare europeană, vor deveni pietonale, după asfaltare: Augustin Pacha, Dimitrie Cantemir, Janos Bolyai, Victor Vlad Delamarina și un tronson din Gheorghe Lazăr. Lor li s-au alăturat și Emanoil Ungureanu, General Eremia Grigorescu (de la Ungureanu până în Unirii) și Palanca, dar vor urma și celălalt tronson din Gh. Lazăr (n.r. din Cetate) și Ungureanu (între Gh. Lazăr și General Eremia Grigorescu).
Articole pe aceeași temă:
[related-post post_id=”2121328″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!