Cei 800 de metri de șosea de Grigore Alexandrescu, de la Calea Torontalului până la Calea Aradului, ar fi trebuit să fie modernizați în opt luni. Tronsonul avea doar două benzi de circulație, fără trotuare și fără iluminat public. Șantierul pentru extinderea G. Alexandrescu a început în iulie 2020, de lucrări ocupându-se societatea Super Construct, care a mers la licitație cu o ofertă de 6,65 milioane de lei cu tot cu TVA.
Primele probleme au apărut la scurt timp de la începerea lucrărilor: mutarea unor stâlpi, operațiune care a durat ceva timp. La începutul verii a trebuit mutată și o țeavă de gaz, care se nimerea fix în noul sens giratoriu de la intersecția cu Torontalului. Au fost mai multe probleme pe bucata respectivă, care evident că nu apăreau pe documente. Cu toate acestea, SuperConstruct avea ultimul termen de finalizare luna august 2021. Firma trebuie să plătească deja penalități la primărie.
„Super Construct este pe penalități, 0,5% pe zi. Vor plăti, le-am făcut notificări. S-a terminat durata contractului, le-am făcut două prelungiri, am înțeles problemele pe care le-au întâmpinat, am înțeles că au fost situații în teren care nu au fost prevăzute în proiect, dar știu și ei foarte bine că în momentul în care sapi într-un sit urban întâmpini probleme, asta se întâmplă peste tot. Nu mai este termen, contractul a expirat, ei trebuie să termine lucrarea”, ne-a declarat viceprimarul Ruben Lațcău.
Problemele de la sensul giratoriu nu s-au rezolvat încă.
„Sunt niște probleme pe care ei le-au invocat cu canalul ANIF, am avut discuții cu ANIF. Cei de la ANIF au venit cu o soluție foarte simplă prin care ei pot să coboare cota. Singura condiție este să curețe canalul de mizeria care l-a colmatat, vorbim de cinci cupe de excavator, jumătate de zi de muncă, nu se poate ca pentru orice problemă să te oprești, să ceri suplimentări, timp mai mult. O să vedem cum evoluează lucrurile”, a mai explicat Lațcău.
Mai este însă de lucru și dincolo de sensul giratoriu. Trotuarele nu sunt puse la punct, iar viceprimarul Timișoarei spune că front de lucru ar fi.
„Le-am spus foarte clar: dacă în momentul ăsta am avea întreaga lucrare finalizată, cu excepția acelui pod, am face o sistare sau am face o prelungire. Dar, în momentul ăsta, sensul nu e început, avem doar o săpătură făcută de luni de zile. Trotuarele de la Calea Aradului înspre Augustin Coman nu sunt finalizate, există front de lucru unde nu există niciun impediment”, ne-a mai declarat edilul.
Lucrările de pe G. Alexandrescu costă 6,65 milioane de lei cu tot cu TVA. Majoritatea banilor vin de la bugetul de stat, iar primăria va pune doar aproape 650.000 de lei. Super Construct ar trebui să achite penalități de 33.000 de lei/zi, mai spun cei din primărie. Deocamdată nu se știe când va fi închis șantierul.
editor Amalia Kui
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XSi Maresal Constantin Prezan cand se termina? Ca in ultimele 2 saptamani nu s-a lucrat deloc pe santier iar azi au spart ( IARASI) in stratul de asfalt.
Deci ati proiectat ca pixu ciotul ala de strada… doua piste de biciclete dintre care una enorma, care nu au continuitate pe alta strada, restul strazii Alexandrescu nu are piste, Aradului nu are piste, doar pe Torontal. Copaci nu mai e unde sa-i puneti, noroc cu unii de pe la blocuri. Nu e obligatoriu, dar locuri de parcare nu ati facut si desi sunt bl;ocuri noi cu parcari acolo, densitatea de masini e mare asa ca SE VA PARCA PE PRIMA BANDA precum pe multe alte strazi de genul… decat asa mai bine nu faceati nimic decat in bataie de joc si fara cap.
haha. sigur ca o sa termine. la anu’ si la multi ani.
Foarte bine, s.au invatat ca la stat poti sa tragi se timp, sa depaseati bugetul si sa faci lucrari de mantuiala, ca doar sunt bani publici. Locuiesc pe strada si santierul mai mult a stat decat a mers, putea fi terminat in termen daca lucrau.
in continuare exista stalpi nefunctionali si nedati jos, (de ex pe trotuar, sensul spre Aradului, inainte de intersectia cu Table). in continuare exista aerisiri ale magistralei de gaz ce ies in mijlocul trotuarului – tevi de 40 cm inaltime (astea trebuie facute de enel si eon, nu de constructor), in continuare in mijlocul giaratoriului este contorul de gaj al depozitului de materiale de constructii (tot eon tre sa il mute)… nu s-au pus stalpii de iluminat (constructor), nu stie nimeni daca pe cei 800 de metri e vreo trecere de pietoni…Dl vice tre sa intervina putin, ca penalitati poate da oricine, ele pot fi contestate si asa se blocheaza lucrarea 2 ani…
-
Peimarul nu e dzeu cum isi doresc unii. Exista un contract, nu a fost respectat, primesc penalizari.
Adevărul e că SC lucrează încet și mizerabil. Rămâne de văzut dacă vor plăti penalități. Aviz și pt. alții…
Si uite asa mai provoaca idiotii de useristi incompetenti niste procese pe care le vor pierde si vom plati cu totii penalitatile si ce va mai fi de platit. Cum sa ceri firmei sa incheie lucrarile cand tot tu confirmi ca nu ai fost in stare sa clarifici cum e cu zona sensului giratoriu? Sau ca au fost tot felul de probleme neprevazute. E de vina superconstruct ca enel sau eon nu s-au miscat sa mute utilitati. Sau ca ar trebui sa curete nu stiu ce canal neprins in proiect, asa de prietenie. Prostie infinita pe nervii si banii timisorenilor.
Sunt câteva străzi fără lumina de 2 săptămâni și ceva în Timișoara, printre care strada Zlatna , cineva vrea sa facă economie ca ne simțim ca și în EvulMediu
La Opera se lucrează la fel în ritm de melc, la Domul Catolic din Pta. Unirii la fel și noi cetățenii tre sa suportam NESIMTIREA LOR în praf, miros de moloz și schele hidoase. În timp ce Autoritățile tac milc… Ptr că au luat șpagă
JAF DIN BANI PUBLICI. Ne ajung blestemele lui Kovesi, după ce au alungato de la DNA
Dar ce rău e Ruben! Nu țin partea firmei de constructii, dar când clientul vine cu material despre care zice ca nu are nici un defect, și când te pui sa lucrezi cu materialul și vezi ca are vreo doua trei defecte pe care trebuie sa le rezolvi, ca sa iasă lucrarea bine, atunci parca vina prelungirii lucrării nu e doar a meșterului ci și a clientului care nu a fost onest de la început.
Bine înțeles ca la o lucrare de constructii întotdeauna apar neprevazute, dar nu ști care sunt acele neprevazute. Sin în funcție de cât de grave sunt, se ajustează toată situația pe teren. Ruben cred ca nu a lucrat niciodată pe teren
-
Se pare ca nu ai citit dar nu ai inteles textul. Sa repet: constructorul nu a terminat nici ce putea fi terminat. Stau pe strada respectiva, nu s.a lucrat.
Asta cu penalitati este frectie la picior de lemn. Este numai gargara.
Daca ai preedat amplasamentul cu stalpii de stateau in cale si pe care sa-i muti ti-a trebuit 9 luni sa-i muti (din Iulie 2020 – Martie 2021) nu ai sanse sa ceri penalitati. Daca constructorul contesta (si o va face) ai numai varianta de a pierde la o judecata, sau arbitraj. Predarea s-a facut in 2020 inaimnte de alegeri, cu buna stiinta cu nereguli. Robu sa se laude ca a dat drumul la lucrari, constructorul cu buna stiinta ca termenul de executie se va prelungi la nesfarsit. Constructorul are inca drept la despagubiri ca terenul nu a fost liber de sarcini si din cauza clientului ( a primariei in acest caz) nu a putut termina lucrarea la termen si a fost nevoit sa costuri suplimentare (organizare de santier, utilaje imobilizata pe santier, oameni imobilizati pe santier, cheltuieli cu personalul, cheltuieli cu banca, etc, etc…..
Intr-o tara cu mai multa civilizatie, nu s-ar putea preda constructorului asa ceva, ca este o gaura neagra la cheltuieli sa predai ceva ce stii ca nu se poate face in aceste conditii!
Si acuma intreb, in studiul de fezabiliztate nu au fost cumva mentionate aceste impedimente? Nu a fost scris ca stalpii stau in mijlocul lucrarii si ca trebuie mutati? De cine? De Primarie sau mutarea intra in sarcina constructorului? Nu s.-a stiut ca teava aia de gaz trece prin santier si ca trebuie mutata? Daca nu s-a mentionat nimica in studiul de fezabilitate , atunci ala a fost facut cu imagini de pe Google. Daca a fost studiul cu nereguli ia sa tragi la raspundere si la penalitati si firma asta de a facut studiul Nu stiu, poate a fost fiema de prin alte parti, mai apropiate sau mai indepartate de Timisoara si aia si-au facut servici usor din a face ceva studiu asa din …. amintiri si poate dupa o vizita prin Timisoara, dar nu la locul sa´ntierului. Vazut locul numai din tramvai.
Eu nu cred ca Latcau va avea succes cu penalizarile. Ar fi prea frumos, dar daca in contract era scris ca totul e roz bombon si pe teren era altfel, ai sanse zero sa castigi.
33 kron /zi bla bla bla
nu vor recupera nici un ban…firma va intra in insolventa…zona va ramane in santier pentru mult timp…
si vorbim despre iesirea spre Viena din minunatul oras de 5 stele
Degeaba a fost lărgit la patru benzi de circulație dacă nu se pun semne de oprire interzisă. Una din benzi este folosita pentru a parca mașini.
Evident ca vara nu s-a lucrat ca e prea cald, sunt concedii iar acum vin ploile si iar nu se lucreaza si asta la toate santierele. E unul la centrul de afaceri unde se schimba conductele de termoficare. Cine stie cand va fi gata si respectivul…
Macar Robu nu se lauda ca face treaba la timp.
Penalii de la USR dupa ce ca sant incompetenti mai se si lauda ca fac treaba.
Asa bai incordati tu muschii. Incoardati muschii cu firma care lucreaza pentru primarie de prin 96,98, care a supravietuit la ciuhandu si robu, la diferiti viceprimari si arata-le tu lor ca dai tu cu ei de pamant.
Ca dupa vor sterge rechinii cu tine pe jos…. poti sa fii sigur :))))
Sa vezi cum vor oprii santierul cu totul, se vor judeca, vor si castiga si gata se rezolva problema in mod usrist, adica pierdem bani si timp!
pe pancarta aia scrie ceva de 2022…
De legatura cu autostrada nu aminteste nimeni, de 6 luni nu se mai misca nimic, sau au pornit lucrarea doar penru campanie electorala, tuva-n gura de politicieni.
Cred ca cei din Primaria Timisoara , in speta d-nul Latcau nu a fost de mult pe Grogore Alexandrescu si vorbesc din auzite . Acolo sunt fundatii de la stalpi pe prima banda , sensul giratoriu de care se pomeneste este in stadiul de pietris , racordul cu Calea Aradului este asfaltat in trepte , de trotoare sau pista de biciclete nu vorbim , aceste fiind doar o demarcare cu borduri . Orice se face in materie de investitii in Timisoara este intarziat , e facut la misto sau este in stadiul de studiu de fezabilitate . Intre timp , noi ne inghesuim pe stradute , stam la cozi interminabile si peste 13 zile incepe scoala . Latcau , este linistit . O fi fost omul in vacanta , iar primarul inca nu si-a revenit dupa nunta .
Tot Super Cosntruct “lucreaza” si la podul din dreptul strazii Vacarescu pt a face pistele de biciclete. AU un ritm infernal – aproape de zero. Nu stiu cum de mai accepta PMT sa mai lucreze cu astfel de firme care nu au nici cel mai elementar profesionalizm in ceea ce fac. Asta se intampla cand doar pretul conteaza cand se fac licitatii si pe de alta parte nu exista nicio presiune din partea beneficiarului – in aceste cazuri PMT.
-
La fel cum acceptam si noi toti sa lucram acasa cu tot felul de boschetari care se dau meseriasi….
Din pacate asta e situatia la noi, nu mai sunt oameni capabili, si chiar si firmele de constructii drumuri au angajati numai repetenti betivi, ce calitate a lucrarilor sa astepti….