Lucrările pentru extinderea la patru benzi a DJ 592 care leagă Timișoara de Moșnița Nouă, de 4,1 km, au început în luna august a anului trecut. Cuprind cinci sensuri giratorii, o intersecție lărgită, piste de biciclete și trotuare pe ambele părți, alveole pentru stații de autobuz, iluminat stradal, platforme speciale pentru cântărirea autovehiculelor de mare tonaj și rigole pentru apa pluvială. Șantierul a fost un calvar pentru șoferi, iar zilele acestea pot circula pe o singură bandă, cu semaforizare. Se lucrează la un podeț. Ambuteiajul mai durează cam o lună – o lună și jumătate, a estimat, vineri, ministrul Cseke Atilla.
„Am mers pe DJ 592, la Moșnița, investiție finanțată cu 28 de milioane de lei de la bugetul Ministerului Dezvoltării și la care am constatat că lucrările sunt aproape de finalizare. La un pod mai sunt lucrări de lărgire, dar această investiție mai mult ca sigur în această vară, într-un termen de o lună, o lună și jumătate, va putea fi redată complet beneficiarului, CJ Timiș”, a declarat ministrul Dezvoltării.
Mai multe detalii, AICI.
Lucrările sunt executate de Strabag, cu 31 de milioane de lei cu tot cu TVA.
Mai rămâne de făcut o bucată din șoseaua ce leagă orașul de Moșnița Nouă, de aproape 2 km, care ține de Primăria Timișoara. Șantierul e promis încă de pe vremea fostei administrații, dar primăria n-a mai lansat licitația. Studiul de fezabilitate pentru „modernizare și extindere Calea Buziașului” a fost făcut în 2017 și a fost aprobat în Consiliul Local Timișoara în toamna anului 2019.
Un an mai târziu, în toamna lui 2020, Primăria Timișoara a pornit o licitație pentru dirigintele de șantier care să supravegheze lucrarea. A fost depusă o singură ofertă, dar licitația a fost anulată în noiembrie 2020. Lucrarea este estimată la aproape 31 de milioane de lei cu tot cu TVA, iar fostul primar al orașului anunța că va face șase benzi acolo. Șantierul ar trebui să dureze 24 de luni.
editor Amalia Kui
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XPrima data ca lucrarile au inceput pe acte in iulie nu august si a 2-a oara ca termenul era 7 luni, deci trebuia sa fie gata de 3 luni. A fost o perioada propice, cu trafic scazut din cauza pandemiei, iarna nu a fost, putea sa termine chiar mai repede. Am ramas uimit sa vad in toamna ca au tras tare, au largit drumu, au pus asfaltul. Apoi cand am mers iarasi prin februarie, am ramas prost surprins ca nu au mai facut nimic vreo 3 luni. Nimic in romania nu poate sa ne surprinda placut, sa vedem si noi o lucrare cu o surpriza ca se termina cu luni bune inainte de termen!
Iar despre calea buziasului – primaria timisoara – robu….. nu mai e nimic de zis. Decat dat capace la votanti lui sa se trezeasca, ca a avut prea multi si ultima oara.
Tot in coloane vom sta pt ca se va bloca traficul pe partea nelargita. Penibil!
-
Exact! Nu se va rezolva nimic, absolut nimic. Coada pana la conti zi de zi.
5 km de drum intr un an? CINCI KM INTR UN AN!!!! parca era o campanie cu Romania vrea autostrazi? Si marii revoltati implicati social voteaza din astia care modernizeaza 5 km intr un an! Nu mai aveti de ce sa iesiti in strada, nu? Bine, care strada… Va meritati alesii!
ai la podete si lucrari ce incurca traficu de ce nu se lucreaza continu in ture . asa sar termina si repede si nu ar fi deranju mare .. asa o lalaim o luna la un podulet. lucram 6 ore pe zi ca rest sunt pauze de masa si tigara
Rusine constructorului in primul rand. Rusine celor care au facut legislatia pentru achizitii. Numai dupa modul in care a fost organizat si cum arata santierul iti dai seama ca e lucrare “romaneasca”. Nu-i un model de urmat China dar ar trebui aduse companii si muncitori din China, primiti cu bratele deschise. Poate invata si ai nostri cum trebuie sa conduca un santier.