Reprezentanţii primăriei au anunţat că şapte firme s-au înscris la licitaţia pentru realizarea studiului de fezabilitate, a proiectului tehnic şi a detaliilor de execuţie pentru viitorul pasaj rutier subteran din Piaţa Victoriei.
„S-au deschis ofertele pentru pasajul subteran de la Victoria. Şapte firme au depus oferte, niciuna din Timişoara. Acestea vor face SF-ul şi documentaţia de execuţie. Termenul limită de depunere a ofertelor a expirat, în două-trei săptămâni vom afla câştigătorul. Abia acum se fac studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic. În cadrul studiului este obligatoriu să se prezinte două soluţii. În caietul de sarcini scrie explicit că se va avea în vedere păstrarea specificului arhitectural al zonei. Este nevoie de 90 de zile pentru studiul de fezabilitate şi apoi, în etapa a doua, tot cam de atâta pentru proiectul tehnic”, a declarat Robu.
În primăvară, primarul anunţa că va face apel la reprezentanţii mediului privat să sponsorizeze realizarea documentaţiilor pentru pasajul auto, dar între timp a renunţat la idee. Aşa că vor fi plătite cu bani de la bugetul local, valoarea estimată depăşind 100.000 de euro. Mai exact, valoarea estimată pentru contractul de servicii de întocmire a documentaţiei tehnico-economice (SF+ PT + DE) aferentă obiectivului de investiţie „Reorganizarea circulaţiei rutiere pe Inelul I de circulaţie şi reproiectarea infrastructurii rutiere şi de transport public (Pasaj Piaţa Victoriei)” este de 601.700 lei.
„Am făcut apel public la firme să finanţeze documentaţia, am găsit pe cineva dispus să finanţeze cu 30.000 de euro, numai că proiectanţii locali din Timişoara au pretins 160.000 de euro. Or, nu puteam găsi cu titlu de sponsorizare 160.000 de euro. Aşa se face că am întârziat până în momentul de faţă cu darea în lucru a SF-ului şi a PT-ului. Se fac cu bani din bugetul local, noi am alocat mai mult, dar vom vedea la licitaţie. Nu pot să spun o sumă acum, s-a estimat la peste 100.000 de euro, dar veţi vedea că ei lucrează după nişte normative şi preţul dat de ei este unul maximal. Preţul scade foarte mult la licitaţie… Gândirea mea era că dacă cineva care vrea binele Timişoarei vrea să vină cu un sprijin financiar, atunci să ne doneze studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic şi asta ne scutea de licitaţie, trebuia să facem licitaţie doar pentru execuţie, noi primeam ca donaţie documentaţia”, a mai afirmat Robu.
Oricum, deocamdată nu se ştie cu ce bani va fi pus în operă planul primarului. Oficialii municipalităţii aşteaptă să vadă dacă vor putea accesa fonduri europene.
„Dacă este eligibil proiectul pe fonduri europene, atunci mergem pe fonduri europene…”, a declarat Robu.
Consiliul Local Timişoara a aprobat, la începutul anului, un prim studiu privind „Reorganizarea circulaţiei rutiere pe Inelul 1 de circulaţie şi reproiectarea infrastructurii rutiere şi de transport public”. A fost contractată o firmă care a realizat două studii privind reorganizarea circulaţiei în centrul Timişoarei. În consiliul local a fost aprobată o variantă care prevede reîntregirea Inelului 1 de circulaţie prin amenajarea unui pasaj subteran auto în Piaţa Victoriei, prin faţa Operei, de la bulevardul Republicii până după Liceul MIU, şi organizarea circulaţiei generale în sens unic de jur împrejurul centrului, pe traseul Piaţa Mărăşti – strada Gheorghe Dima – strada Sf. Ioan/ strada Paris – pasaj subteran Piaţa Victoriei – Bd. I.C. Brătianu – strada Hector – Piaţa I.C. Brătianu (Punctele Cardinale) – strada Oituz – Piaţa Mărăşti. Primarul estima, atunci, că totul ar urma să coste 5-6 milioane de euro.
Citiți principiile noastre de moderare aici!