Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunță că licitația pentru desemnarea firmei care să realizeze studiul de fezabilitate al drumului de mare viteză Caransebeș – Lugoj a atras șapte oferte.
Acesta este, de fapt, ultimul lot al mai marelui drum de mare viteză Filiași – Lugoj, atât din punct de vedere al împărțirii făcute de CNAIR, cât și al desemnării firmei care să facă studiul.
Cele șapte oferte au fost depuse de: CONSITRANS SRL; Asocierea EGIS ROMANIA SA (lider) – ECO GEODRUM SRL; INGENIERIA ESPECIALIZADA OBRA CIVIL E INDUSTRIAL SA; Asocierea PROSPECT DRILL SRL (lider) – PROIECT-CONSTRUCT REGIUNEA TRANSILVANIA SRL; Asocierea TOTAL ROAD SRL (lider) – RUTIER CONEX XXI S.R.L.: Asocierea VENTRA PROJECT MANAGEMENT SRL (lider) – UTIBER KÖZÚTI BERUHÁZÓ KFT; ACTIV PROIECTARE INFRASTRUCTURĂ S.R.L.
„Valoarea estimată a contractului este de 18,56 milioane de lei (fără TVA), sumă asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile. Pentru finalizarea Studiului de Fezabilitare pentru acest sector de drum în lungime de aproximativ 50 km sunt alocate maximum 20 de luni după semnarea contractului”, precizează Pistol.
Prima licitație, anulată
Vă reamintim, licitația pentru studiul de fezabilitate al drumul de mare viteză Filiași – Lugoj, parte a „Autostrăzii Sudului” Craiova – Lugoj, a fost lansată prima dată în 2021, într-o singură procedură, pe când ministru era Cătălin Drulă.
După venirea lui Sorin Grindeanu, procedura a fost anulată, fiind ulterior lansate patru licitații, câte una pentru fiecare sector în parte. Lotul 1: Filiași – Drobeta Turnu Severin (70 km); Lotul 2: Drobeta Turnu Severin – Domașnea (65 km); Lotul 3: Domașnea – Caransebeș (45 km); Lotul 4: Caransebeș – Lugoj (50 km).
Noile licitații au fost lansate în aprilie 2022, cu dată limită de depunere a ofertelor pe 15 iunie 2022. După ce fuseseră anunțați primii câștigători, au fost depuse mai multe cereri către Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, care a decis ca ofertele să fie reevaluate spre finalul aceluiași an.
Până la urmă, primul contract, pentru primul lot, a fost semnat abia pe 9 iunie 2023. A urmat, în iulie, și semnarea celui pentru lotul 2. În septembrie același lucru s-a întâmplat și pentru lotul 3.
Licitația pentru lotul 4, însă, a ajuns să fie anulată pe 4 ianuarie. „Ofertantul sau ofertanții cel mai bine clasați au refuzat să semneze contractul, ofertantul declarat câștigător nu a răspuns invitației Autorității Contractante de transmitere a documentelor în vederea semnării contractului și nici de prezentare la sediul Autorității în vederea semnării contractului, fapt pentru care au devenit incidente prevederile art. 212 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 98/2016, cu modificările și completările ulterioare”, se arată pe SEAP, într-un anunț publicat câteva zile mai târziu.
Noua licitație fusese lansată pe 31 ianuarie.
Citiți principiile noastre de moderare aici!