Trei zone cu actuale garaje din cartierul Lipovei, și câte una din cartierele Aradului, Modern, Șagului și Martirilor vor avea, la un moment dat, parcări. Marți, 30 ianuarie, consilierii locali din Timișoara sunt puși să aprobe declararea acestora ca fiind „de interes public”, un prim pas în acest demers.
„Avem, mai ales în cartierele de blocuri, o mare presiune pentru mai multe locuri de parcare, dar și pentru amenajarea de spațiu public de calitate. În această etapă, intervenim în cinci cartiere din Timișoara, unde am început procedurile legale pentru desființarea de baterii de garaje. Urmează demolarea a peste 230 de garaje, curățarea și reamenajarea zonelor. Estimăm crearea a peste 300 de locuri de parcare, dar și plantarea de arbori și amenajarea de noi spații verzi pe locul acestor garaje”, anunță primarul Dominic Fritz.
Garajele în cauză sunt în mare parte nefolosite sau folosite în alte scopuri decât parcarea autoturismelor. Majoritatea sunt oricum degradate și au un aspect impropriu.
Zonele avute în vedere
Mai exact, de declararea ca fiind de interes public local sunt vizate terenuri pe care se află, în prezent, 231 de garaje. În locul acestora, primăria promite că va amenaja locuri de parcare, spații verzi, căi de acces și trotuare. Tot aici ar trebui să fie plantați arbori pentru umbră pe timpul verii, dar și amplasate platforme pentru pubele și adăposturi pentru biciclete, iar, acolo unde spațiul permite, se vor amenaja spații de joacă pentru copii.
Sunt vizate de procedura de declarare a interesului public local:
- zona străzilor Felix și Cugir – cartier Aradului;
- zona Intrarea Sunetului – cartier Lipovei;
- zona străzii Silistra – cartier Lipovei;
- zona străzii Martir Gheorghe Nuțu Ioțcovici – cartier Lipovei;
- zona străzii Eugen Pop – cartier Modern;
- zona Intrarea Munților – cartier Șagului;
- zona străzii Meziad – cartier Girocului.
„Cartierele cu blocuri de locuințe din Timișoara, edificate în perioada anilor 1970-1989 au beneficiat de spaţii de parcare, raportat la numărul de autoturisme din acea perioadă. În ultimele decenii, numărul de autovehicule din oraș a crescut semnificativ și se impune modernizarea infrastructurii, atât pe străzi cât și în zonele de parcare de lângă blocuri”, precizează reprezentanții primăriei.
Recent, viceprimarul Ruben Lațcău a declarat pentru Tion că, în perioada următoare, principalul obiectiv din strategia primăriei pentru parcările din cartiere va fi demolarea garajelor nefolosite. În baza unui exemplu primit de la un cititor, acesta amintea, printre altele, și de terenul din cartierul Modern. Detalii, AICI.
Pe de altă parte, în ultimii ani, după „garajiada” lui Robu, singurele construcții de acest gen dărâmate pentru a fi ocupate de parcări au fost cele din zona Clăbucet, unde lucrările au început în primăvara lui 2023. Și atunci, motorul inițiativei a fost consiliera locală Roxana Iliescu.
UPDATE. Proiectul a fost aprobat fără emoții, dar nu și fără discuții
Niciunul dintre consilierii locali prezenți în ședința desfășurată online marți, de la ora 17, nu a fost împotriva inițiativei. Au existat, însă, discuții înainte de vot.
Dan Diaconu, viceprimar în administrația Robu și consilier local PNL în prezent, a reproșat faptul că pe actualii conducători i-a apucat „hărnicia” în an electoral. În aceeași notă, primarul Dominic Fritz a replicat că, de vină, ar fi (și) „directorul penal” – cu referire la Florin Răvășilă – moștenit la Direcția Patrimoniu, cu toate că Diaconu a punctat că alt compartiment a înaintat proiectul.
Despre eficiența Direcției Patrimoniu a vorbit și actualul viceprimar liberal Cosmin Tabără, care o perioadă a avut în subordine acest compartiment. Acesta a promis că va face o statistică privind numărul de proiecte promovat de această direcție, atât înainte, cât și după ce i-au fost luate atribuțiile aferente.
Roxana Iliescu, la rândul ei, a punctat că încă nu există buget pe anul 2024. Asta în contextul în care ea a mai depus șase cereri asemănătoare în trecut, care i-au fost refuzate pentru că lucrările nu erau prevăzute în bugetul local. Aici, Fritz a explicat că s-ar putea să fie diferența regimului juridic al terenurilor, cele în cauză acum fiind toate deja în domeniul public. Până la urmă, primarul și consiliera locală PRO România s-au înțeles să se întâlnească pentru a discuta și asupra cererilor din trecut ale celei din urmă și să analizeze răspunsurile primite de la angajații instituției.
foto: PMT
Pe aceeași temă:
Vom avea parcări noi în cartierele din Timișoara în acest an? Strategia primăriei
Trimite articolul
X“vor avea, la un moment dat, parcări” […] “primăria promite”…
ăă… bine. dar cred ca mai util ar fi sa inceapa sa construiasca ceva pentru parcat/aterizat/decolat (cu) drona… cam ala va fi mijlocul de locomotie pe cand va fi gata amenajarea.
Parcari la suprafata, ca e prea complicat de facut parcari supraetajate pe mai multe nivele
-
Da ar fi fain doar ca la romani nu le place sa plateasca parcarea si nu prea sunt bani de asa ceva.
-
exact, sa faca mii de parcari supraetajate care vor sta goale, meltenii tot pe trotuar vor parcara, politia tot linistita va trece pe langa ei
-
dar ce s-a facut cu banii incasati pana acum? unde-s banii?
-
Eu nu înțeleg de ce aveți fetișul asta cu plata parcării. Într-adevăr așa este și dincolo, dar multe lucruri sunt dincolo și la noi nu sunt. Dacă vezi că nu merge într-un anumit fel, nu mai forța.
Eu nu am nimic în potriva să se facă parcări etajate din banii tuturor, fara taxa. Să facă prima la tine in fata blocului sa parchezi gratis cat vrei. Mă gândesc că poate cândva ajung să facă și la mine in fata blocului. Doar SA FACA!
Suntem singurul municipiu mare și potent financiar din Romania unde primăria nu a făcut pe domeniul public nici o parcare etajata!-
In strainezia poti plati pentru locul din fata casei/blocului. in Timisoara platesti pe zone, deci platesti ca sa parchezi la 500m de bloc
-
-
In sfarsit ! Sper sa nu uite si garajele de pe Bach, din Favorit.
Cam tarziu sincer, asteptam daramarea depozitelor de muraturi din primul an de mandat, de fapt pentru acest scop am si votat schimbarea, insa………….
-
ai votat cam prost acum 4 ani, toti care l`au votat pe Fritz sa il aiba in pat.
-
pentru asa declaratie se impune urmarirea contului si actionarea conform prevederilor legale
-
In zona Bucovina cand incep demolarea garjelor, mai exact Matei Basarab ?
Pentru habarnistii care comenteaza degeaba aici tin sa-i anunt ca posesorii de garaje platesc anual 709 ron impozit pe garaj DECI Primaria face bani buni din asta. Tot habarnistii comozi care tin sa parcheze masina in usa blocului – neplatind nimic pentru asta – sa lase invidia si rautatea ca nu platesc ei impozitul pe garaje. In schimb, sa inceapa sa mearga pe jos, e sanatos!
-
Foarte bine punctat cu impozitul. Sunt unul dintre aceștia. Și chiar folosesc garajul pentru a ține mașină în gara.
-
Muta-te la casa.
-
Târziu și puțin. Trei ani de zile nu s-a lucrat la regenerarea urbană a zonelor, doar pe hârtie, iar in al patrulea an al acestei administrații se vorbește de un “prim-pas”. Apoi, dragilor, voi chiar nu înțelegeți ce administrați.
Timișoara are nevoie de oameni cu viziune și acțiune, iar ritmul impus de voi, n-apucăm nici in 2050 să avem orașul pus la punct. Sunt străzi cu trotuare care n-au mai văzut asfalt proaspăt in era postdecembristă, însă voi vă jucați de-a administrarea.
-
Dar in timpul “administratiei” robu la ce regenerare s-a lucrat?
-
Nu pot impune alt ritm, daca nu accepta ajutorul nimanui, sunt aroganti pana la cer, doar oamenii inscrisi in USR stiu si pot face si ceilalti sunt hoti si rauvoitori. Or fi multi asa, dar nu toti. La fel au impus un ritm super-rapid si la crearea de piste de biciclete, vedem ce a iesit. Inca nu stiu sa fi legat cartiere de centru / canlul Bega, sau sa aiba 1-2-3 cai spre fiecare scoala de cartier…
Ahh si daca e traziu sa nu se mai faca deloc? Daca se face ceva nu e bine, daca nu se face tot nu e bine. Cautati sa va satisfaceti alfel, nu asteptati sa va satisfaca Statul ! Ce viata trista aveti unii, singurul scop in viata e sa stati pe forumuri sa comentati, nu conteaza ce, doar sa aruncati rautati.
Mult prea putin domnu’ primar pentru 4 ani de mandat. Am avut mari sperante in schimbarea orasului in bine in mandatul Fritz, dar pana la urma – dezamagire totala. A nu se intelege ca as fi fan Robu care probabil e chiar mai rau. Dar nu inteleg cum, oricare ar fi primarul, in continuare orasul e mizerabil, extrem de poluat, plin de gunoaie, in continuare nu avem parcari suficiente, in continuare traficul e infernal, trotuarele ocupate de masini, etc. Probabil problema sunt in esenta oamenii.
Perfect. Dar sa se plateasca pt riverani locul. Asa nu v om ramane fara loc de parcare.
care sa ia de garaju meu legal construit mor cu ei de gat e locul meu bai mei propretatea mea nu va punet cu un om batran si bolnav