Povestea demolării garajelor începe prin 2013. În toamna acelui an, reprezentanții primăriei se lăudau cu o hotărâre de consiliu local care prevedea desființarea tuturor garajelor neintabulate și executate fără autorizație de construire din Timișoara. În locul lor urmau să fie amenajate locuri de parcare. Prezentau o evidență de peste 8.000 de garaje, împrăștiate în toate cartierele orașului. Dar erau mai multe.
Despre vise și fapte
„Într-o primă etapă noi vom demola între 150 şi 200 probabil, acum, în această primăvară imediată. Nu putem să corectăm peste noapte tot ce s-a făcut greşit de-a lungul a zeci de ani. Noi am notificat proprietarii de garaje încă din toamnă, dar, la solicitarea lor, am amânat desfiinţarea efectivă pentru primăvară. A venit primăvara, trebuie să trecem la treabă. În zona centrală a oraşului vor fi desfiinţate acum în prima etapă şi pe străzile unde dorim să facem lucrări de intervenţie, pe strada Podeanu de exemplu şi pe Orion, acestea sunt străzile cu prioritate”, spunea primarul Timișoarei în martie 2014.
Nu s-a demolat niciun garaj până în toamnă, când mai-marii din primărie au mers „să taie panglica” pe proaspăt modernizata str. Orion. Inaugurarea s-a făcut cu un trotuar și o pistă de biciclete care se opreau în construcțiile în care proprietarii numai mașini nu adăposteau. Oficialii PMT dădeau vina pe oameni, care nu ar fi vrut să renunțe la garaje.
Au urmat ani buni de discuții pe acest subiect. Ani în care s-au demolat foarte multe garaje în Soarelui, cartier în care locuiește și edilul-șef al orașului.
Sub 1.000 de garaje desființate în 6 ani, în tot orașul
În mai 2019, primarul anunța că „în curând, cartierul Soarelui va ajunge primul din Timișoara – și poate chiar primul în România – fără niciun garaj. Și… au fost în jur de 1.500”.
Era foarte rău informat. Până în noiembrie 2019, conform informațiilor furnizate de PMT, în toată Timișoara au fost desființate 745 de garaje, 348 dintre ele fiind demolate în 2019. La acea dată, primăria plătise desăpgubiri de peste 150.000 de euro timișorenilor care aveau acte pe aceste construcții. Astfel, 45 de garaje au fost puse la pământ în 2014, 69 în 2015, niciunul în 2016, 69 în 2017, 152 în 2018 și 348 în 2019. Sunt puțin peste 600 doar în Soarelui, nicidecum „în jur de 1.500”. Găsiți AICI și străzile afectate!
Nu mai e nici noroi în Soarelui?
La șase ani de când le-a declarat război garajelor, primarul Timișoarei ne anunță, printr-un așa-zis „sondaj special”, că zona în care locuiește a devenit prima liberă de garaje din toată țara.
„Am demolat toate garajele din cartierul Soarelui! Deci, cartierul Soarelui din Timișoara a devenit primul cartier din România liber de garaje! Dacă, totuși, cineva mai știe vreun garaj «scăpat» în acest cartier, este regut să ne semnaleze adresa printr-un comentariu”, a scris edilul-șef pe pagina lui de Facebook, unde a recunoscut de-a lungul anilor că a blocat foarte mulți utilzatori ai rețelei de socializare.
Primarul mai spune că speră că vecinii lui „sunt cu toții mulțumiți de cele peste 2.000 de locuri de parcare civilizate create în locul urâtelor garaje, de aleile pietonale până la intrările în blocuri, de spațiile verzi conexe – verzi cu adevărat, nu doar pe hârtie! –, de mulțimea de bănci amplasate peste tot. De faptul că în cartier nu mai există noroi, iar praful s-a diminuat extrem de mult”.
Înțelegem de aici că în Soarelui nu mai există noroi și se respiră poate cel mai curat aer din Timișoara. Vă reamintim, în jardinierele din cartier au fost lăsate să crească în voie buruienile, pentru că nimeni nu s-a mai îngrijit de ele în ultima perioadă.
Următorul cartier în care se va interveni este Calea Buziașului, în baza aceluiași proiect.
„Următorul la rând: Cartierul Calea Buziașului, în baza aceluiași proiect. În paralel și apoi în continuare, vom face aceleași intervenții ÎN TOATE CARTIERELE ORAȘULUI!”, a mai scris acesta pe Facebook.
Articole pe aceeași temă:
Sub 1.000 de garaje demolate în șase ani la Timișoara. Cât a plătit primăria despăgubiri
Trimite articolul
XCeva arbori: tei, platani plantati printre randurile cela de locuri de parcare se pot? Sau are Robinio ceva obsesie cu asfatu, cimentu, betonu…Sa ii spuna careva ca asfaltu, cumetu si betonu nu sunt verzi dar pot fi inverzite daca mai plantam ceva arbori printre randurile de parcari…si ulterior intretinuti…toaletati atat coronamentul cat si partea de radacini…se practica (in tari pe care el le crede evoluate) taierea mistatilor radacinoaze orizontale chiar de langa trunchi.
-
Arborii au tendinta de a ridica asfaltul din jur cu radacinile dupa cativa ani. Tineti minte cum erau trotuarele in centru inainte de renovare? Poate pe margini se pot planta, daca este loc destul pana la blocuri. Dar in mijloc nu are rost pentru ca strica asfaltul in timp.
-
Intr-adevar radacinile ridica asfaltul daca lucrarea este executata prost. O lucrare facuta dupa cum scrie in manual nu ar crea astfel de probleme.
-
Parcheza-ti masina acolo, in mijloc, in luna August. Sa vad cum te simti dupa 4 ore, cand urci (daca ai curaj) in ea…
-
Dacă se plantează cum trebuie și speciile potrivite, nu se ridică nici un asfalt.
Mergi pe Mihai Viteazu sau pe Eroilor de la Tisa! Nu e nici un asfalt ridicat.
-
Roxana deaconescu tu esti hater hater .. fara suparare .. la orice chestie tu esti contra ori nu.i bine asa ca de ce asa ca de ce atata etc
Eu propun sa candidezi la pt postul de primar daca tot .
-
Ca esti cu el ( Robu ) sau nu e treaba ta. Este vorba ca daca faci ceva, sa o faci cum trebuie, calculat, cum se face in tarile din Europa, frumos gandit cu cap.
Piata Libertatii de toata jena, numa dale fara verdeata.
Vrei aer curat si armonie, pune pomi/plante nu tiganie!
Strada Soroca (fosta Operetei) numerele 1,3,5,7 va asteapta cu rachie sa ajungeti cu buldozerele. Sunt destul de multi acolo ilegali si unii din ei au si gradini de flori sau legume amenajate pe spatiul public. Daca indraznesti sa te parchezi acolo fac scandal. Un asemenea specimen traieste la parterul blocului Soroca 3 si este stapan pe spatiul public. Un alt specimen, in Soroca 1 are garaj peste magistrala de gaz, evident, fara autorizatie.
Stimate Domn Primar, pe bulevardul sudului visa vi de parc, de statia 16 langa blocul trurn, este plin de noroi, plin de masini parcheaza pe pamant, 2. in soarelui langa biserica ortodoxa alt noroi , sau daramat garajele a venit utilajul a intins pamantul si asa a ramas , 3. unde intoarce 16 pe dreapta langa blocuri o parcare imensa plina de noroi, sa mai spun?
traiesti in alta lume, dar nu cred ca asta
Pai numai unde sta acest primar se face și sa făcut ordine, locuri de parcare, în alte zone este bomba, veniți în zona Dacia pe str. Teiului, Brândușei, Timiș sa vedeți ce este și sa comparați cu zona soarelui unde sta acest domn primar. Bine ca vin alegerile și o sa scăpăm de acest măscărici.
-
nu mai bine faceti cheta si ii luati o locuinta la voi in dacia ? fraierilor
Un primar comunist ca Robu nu poate intelege si accepta dreptul de proprietate privata .
-
Salut,
In primul acele garaje nu sunt proprietate privata. Sunt un spatiu luat de catre cetatean in concesiune an de an. Deci si prin urmare este spatiul Municipalitatii nu al lui Lae care-si tine varza acolo.
Oricum sunt prost facute noile parcari, vara vom muri cand ne vom urca in masina, fara copaci fara spatiu verde in jur. Parca Robu are alergie la tot cei verde.
Restul garajelor pe când?!
Sa pot sa mi mut găinile din el!
FUARTE RAU! ERA MAI BINE INAINTE! ROBU RAU
E bine ca doar in cartierul primarului. Restul orasului? aveam impresia ca am ales un primar cu o viziune pentru oras, nu doar prentru un cartier. Sunt convins ca in cartierul primarului nu stau prostituatele la colt de stada cum stau in Calea Aradului. Solutia ideala ar fi fost probabil ca domn primar sa stea prin rotatie cate un an in fiecare zona din oras.
VA DATI EAMA CA IN 6 ANI ALTE NATII FACERAU UN POD INTRE BOSNIA SI NOUA ZEELANMDA !
pentru ca, se stie: asfaltul, bitumul, ne dau aer!
spre deosebire de pamantul ala din care mai rasareau, pe ici, pe colo, niste chestii verzi, bizare
ps: garajele alea aratau oribil, imi place mai mult asfaltat. Dar mi-e groaza de atitudinea asta gen “taiem tot” ca sa largim drumul si sa avem… locuri de parcare. Tarii cat mai multe masini. Sa traiti sefu’.
-
Dacă boii nu gândesc înainte… puteau face parcare subterană cu spațiu verde și locuri de joacă deasupra (Austria și Germania au – nu veniți cu texte)!
ce-i mai place lui primake dilimake sa-si traga pe nas propriile basini
ma bucur ca s-au daramat garajele pline de borcane cu zacusca si vechituri
ce ma intristeaza este finalizarea proiectului dupa 6 ani…
in sensul ca in f mute locuri se puteau face parcari sub si supra terane, astfel reusind cu adevarat sa acoperi necesarul locurilor de parcare!
Cu genul asta de parcari mega-asfaltate, fara spatii si locuri pe un singur nivel ne mintim frumos… in 2 ani ele vor fi insuficiente pt numarul de masini existente…..
parerea mea!
Noroiul nu se face pe o strada sau intr-un cartier. Noroiul se formeaza direct pe pamant sau dupa ce duce vantul praful cateva strazi cand ploua se formeaza noroiul. Prima data TOATA timisoara trebuie sa fie fara praf, adica spalata, maturata si fara “zone verzi” care au 2 smocuri de iarba si restul pamant. Apoi localitatiile lipite, giroc, dumbravita, mosnita trebuie sa fie la fel. Daca nu vantul aduce praf din ele. Si in ultimul rand trebuie perdea verde periurbana pentru a proteja toata zona metropolitana de praf.
Primul lucru, curatirea timisoarei e extrem de simplu, in maxim 1 an se poate realiza. Al doilea lucru, cu localitatiile lipite e mai greu pentru ca nu au bani de asfaltari. Dar se poate rezolva pe modelul Oradei, sa faca o asociatie metropolitana toate impreuna cu timisoara si sa atraga fonduri europene pentru asfaltari. Adica si timisoara trebuie sa lucreze pentru asfaltarea drumurilor din giroc, mosnita etc.
Ultimul lucru e greu, dar tot asa ca al doilea se poate rezolva in cativa ani.
Problema e ca toate cele de mai sus PUTEAU si TREBUIAU incepute de 3-5 ani de zile!!!!! Si acum erau rezolvate!
Jalnic.
Felicitări Primarului Robu Nicolaie pentru realizări!
Sunt putin cam confuz: ce noroi pricinuiesc garajele? Ca nu se prea intelega aspectul acesta. Reiese doar obsesia primarului de a darama garajele.
Prin Vest o asa porcarie nici macar stadiul de proiect nu l-ar trece. In Romania, si inspecial in Timisoara, vad ca orice mizerie este obiect de lauda pentru unii.
La o asa suprafata ai obligatoriu in lumea cicvilizata si un numar prescris de pomi, si niste metrii patrati de verdeata, de arbusti.
Ma uit la poza si eu, ca om ce se pricepe cat de cat, ca lucrez in meserie de arhitectura, – dar nu in tara – deci eu as gasi cel putin 15 locuri unde arfi trebuit sa pui verdeata. Da, si amplasarea locurilor de parcare este cam “nefericita”, as spune.
Celor ce vin cu argummente ca pomii ridica asfaltul, le spun ca sunt pomi adecvati pentru zonele de parcare. Chiar daca s-ar pune tei sau platani sau alte specii, ridicarea asfaltului apare abia dupa ce pomul este de 50-60 de ani.. Plus ca o ridicare care sa impiedice sa-ti pui masina acolo nu este.
Si din poze vad ca inca nu e terminata lucrarea. Trotuarul din stanga jos, se termina in noroi, Intrarea inb parcare este nedefinita, chiar daca s-a facut deja trasarea liniilor, Stalpii de iluminat (sau ce o fi betele alea infipte acolo) inca nu sunt. La o adica o parcare cu un nivel intre blocuri nici nu are voie sa fie iluminata ca un stadion, ca deranjeaza locatarii. Multe parcari cu un nivel , asa direct intre blocuri, chiar sunt facute fara stalpi de iluminat, ca ajunge iluminatul de pe strazile din jur.
Sunt curios ce facem daca cineva da cu masina si indoaie un stalp. Sau ce facem daca ploua, ca nu vad la terenul asta sa fie canalizare suficeinta.
Concret, in Vest, asa ceva nu ar trece nici macar de faza de proiect. Si la noi la firma daca cineva ar aparea cu un asa proiect , ar fi cam indrumat sa-si caute alta maserie, unde se pricepe. Sa se faca vopsitor, zugrav, sa se faca cioban la oi, sau alte maserii mai umane. Nu sa maltrateze orasele.
Vand urgent ultimul garaj din cartierul Soarelui. Are de toate: apa, curent, rampa ! Rog seriozitate !!! Urgent !!!