O pistă de biciclete care se va întinde pe o lungime de 1.856 de kilometri urmează să fie amenajată în zona de vest a țării, cu bani din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Aproape 500 de kilometri din traseul cicloturistic vor străbate județul Timiș. Valoarea proiectului depășește 140 de milioane de euro.
Pentru prima etapă a proiectului s-au arătat interesate șase firme. Societățile au participat la licitația privind „Achiziție servicii de realizare a Studiului de fezabilitate cu elemente de DALI pentru obiectivul de investiție Proiectul C11-PI1-8: „Cu bicicleta prin vest – traseu cicloturistic”.
Jurizarea se va face în următoarea perioadă, iar firmele participante sunt următoarele: GEBES MPROJECT SRL, GAUSS, INCONS DEVELOPMENT, EUROCERAD INTERNATIONAL, CONSTRUCT C.D.P. S.R.L. și OPEN MINDS CONSULTING. Toate firmele au subcontractanți.
Proiectul este finanțat prin PNRR, Componenta 11 – Turism și cultură, iar valoarea Studiului de Fezabilitate scos la licitație este de 18,8 milioane de lei fără TVA, deci peste 3,7 milioane de euro.
Firma care va câștiga licitația va avea la dispoziție șase luni pentru predarea documentației. Aceasta constă în Studiul de fezabilitate (SF), completat cu elementele specifice din documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţii și expertize tehnice pentru toate elementele afectate: drumuri, poduri/podețe și diguri aflate pe traseul propus.
De asemenea, documentația va cuprinde studii de teren și alte studii de specialitate, studiu topografic – avizat OCPI; studiu geotehnic, verificat Af; studiu hidrologic și hidraulic.
Totodată, firma care va câștiga licitația va mai realiza studiu de impact de mediu, inclusiv Documentația de Analiză DNSH („Do No Significant Harm”), studiu de trafic; raport de diagnostic arheologic preliminar în vederea exproprierii, dacă este cazul; documentația necesară pentru obținerea avizelor/acordurilor/autorizațiilor prevăzute în Certificatul de Urbanism; documentația topo-cadastrală privind coridorul de expropriere; documentația topo-cadastrală privind dezlipirea și intabularea unor suprafețe de teren în vederea obținerii de către partenerii-beneficiari a unor drepturi de administrare.
În cazul în care vor fi necesare alte studii, precum cel dendrologic ori de coexistență, acestea vor face obiectul unor achiziții suplimentare și nu fac obiectul prezentei documentații.
Aproximativ 20 de kilometri din traseu vor trece prin Timișoara.
Trimite articolul
XAoleu, abia la studii de fezabilitate suntem? Poate apuca fiica-mea pana iese la pensie atunci