CNAIR a finalizat procesul de evaluare a candidaturilor depuse pentru „Proiectare și execuție lucrări la obiectivul major de investiții Autostrada Lugoj-Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220 – Secțiunea E și finalizare Secțiunea D”. Au fost selectate șase firme, dintre care doar una din România:
- Asocierea Mapa Insaat Ve Ticaret A.S. – Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret A.S.
- Asocierea Sc Alsİm Alarko Sanayİ Tesİslerİ Ve Tİcaret A.Ș – Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret A.S.
- Kolin Insaat Turizm Sanayi Ve Ticaret Anonim Sirketi
- Strabag Srl
- Asocierea Impresa Pizzarotti & C Spa – Pizzarotti Sa – Retter Projectmanagement Srl
- Asocierea Terna Tourist Technical And Maritime Sa – Intracom Constructions Societe Anonyme Technical And Steel Constructions (Intrakat)
În continuare, cele șase firme sau asocieri de firme trebuie să depună ofertele până în 31 ianuarie 2021.
Lotul 2 are 9,3 km, dintre care 2,13 km sunt de tunel. Este vorba de așa-zisele tuneluri care trebuie construite pentru ca urșii să treacă în habitatul lor natural, principala problemă a proiectului. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute cu platforma de 11,25 m, pe fiecare cale de circulație.
Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, a anunțat la finalul lunii martie că s-a ajuns la un acord cu constructorul, iar licitația s-a reluat în aprilie.
Lucrările trebuie să fie gata în patru ani, din care 14 luni sunt pentru proiectare și 34 de luni pentru execuție. Valoarea maximă a lucrărilor este de 1,5 miliarde de lei cu tot cu TVA.
Pe sectorul de drum național dintre Holdea și Margina, care face legătura dintre cele două capete de autostradă A1, lucrările de întreținere și reparație au fost finalizate în vara acestui an.
editor Dan Oancia
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XKolin ar fi una din soluti , au deja un TBM de 13,7 metri cu care ar putea sa sape rapid cele doua tuneluri . Au sapat un tunel de 3 km in Turcia anu asta in 6 luni cu aceasta masina .A o echipa foarte buna.
4 ani pentru 9 km? Ăștia s nebuni de tot? Sau nebuni de legat? Și mai e o problema… . Care ursi? Sunt instare sa inventeze absolut orice… Cautau lilieci și au murit… Acum vânează ursi…. Deși se zice ca s mulți și mai trebuie ‘redusi’ o parte din ei… Pentru muște și tanrati ce propuneti, dragi autoritati? 4 ani… 9 km… Adică un fel de 2 și un sfert/an… Viteza amețitoare pentru România….
-
Pentru muste si tantari propunem limitarea la 50km/h pe acest tronson de drum. Masura care ar diminua rata de deces a acestor insecte cauzata de valul de parbrize care va tranzita zona.
Cum, nu e gata? nu a umplut drula tzara de autostrazi deja? a fost ocupat cu studiile de fezabilitate? aaa, scuze, plus proiectul tehnic, am gresit.
-
Lasa ca a facut Cuc si restul care au fost ministri la transporturi. Ne mandrim cu ei. 🙂
-
Mai ales cu Băsescu. După teoria lui nu ne trebuie autostrăzi că mergem cu avionul!
-
De Razvan Cuc ce mai stiti? E bine? El a rezilat contractul cu constructorul care ulterior a dat statul in judecata si a castigat, instanta obligand statul sa plateasca integral sumele cuvenite constructorului.
“cele șase firme sau asocieri de firme trebuie să depună ofertele până în 31 ianuarie 2021.” hmm, cred ca am intrat intr-un tunel al timpului sau ceva…
Se pare ca e nevoie de 15 ani pentru completarea autostrazii Lugoj – Deva. In ritmul asta Sibiu Pitesti unde chiar sunt probleme tehnice destul de mari pe traseu va fi gata peste zeci de ani
-
se apuca peste 10 ani, lucrarile vor dura 20
Da de pret ce ziceti 300 mil euro adica 30 /km , croatii cum au putut sa faca autostrazi cu mult mai putin ca si la ei e relief nu doar campie, mie pretul mi se pare ceva de genu ca si scarile de la catedrala , 20 de scari cu 100.000 de euro ,o aberatie.