Potrivit reprezentanților Aeroportului Internațional Timișoara, numărul pasagerilor în 2018 a fost cu șase la sută mai mic decât în anul anterior.
„Anul 2018 a început nefavorabil Aeroportului Timișoara cu o reorganizare a companiei aeriene Ryanair, care a luat decizia de a reduce volumul operațional în România (a închis total operațiunile pe alte aeroporturi) și a anula unele destinații de la Timișoara, în schimb, favorabil pentru aeroport și pentru pasageri, în cursul anului au fost introduse curse spre noi destinații: Stuttgart și Chișinău (compania aeriană Tarom) și Hurghada – Egipt, cursă charter. În anul 2018, numărul total al pasagerilor a fost de 1.517.309, cu 6% mai puțin față de anul precedent, (când Ryanair a operat timp de 12 luni pe toate destinațiile programate inițial și a condus cu o creștere cu 40% a numărului de pasageri în 2017 față de 2016!). În 2018, Ryanair a înregistrat o scădere semnificativă a numărului de pasageri cu 37,7 % față de 2017, dar celelalte companii aeriene care operează zboruri la/de la Timișoara au înregistrat cifre crescute a numărului de pasageri. Compania aeriană Tarom a înregistrat o creștere cu 52% a numărului de pasageri transportați la/de la Timișoara, compania Lufthansa a avut o creștere de 19%, iar Wizz Air – o creștere de 5,4%. Cele mai căutate destinații în 2018 au fost București, Munchen – Memmingen, Bergamo-Milano și Londra”, au transmis reprezentanții aerogării timișorene.
Pe lângă Tarom, anul a fost salvat și de cursele charter, care au înregistrat o creștere semnificativă.
„În timpul verii, Aeroportul a înregistrat o creștere cu 24% a numărului de pasageri pentru cursele charter de vacanță. Peste 50.000 de pasageri au zburat în 2018 în destinații exclusiv de vacanță, în Antalya, Zakynthos, Creta și Hurghada. În ceea ce privește traficul de marfă, până la sfârșitul anului au fost procesate aproximativ 6000 de tone, cu 30% mai mult față de 2017. De reținut faptul că la nivel național, volumul de marfă transportat pe toate aeroporturile din România, cu excepția Bucureștiului, totalizează aproximativ 3000 de tone, ceea ce reprezintă aproximativ jumătate din volumul de marfă de la Aeroportul Timișoara”, au mai transmis cei de la Aeroportul Internațional Timișoara.
Conform surselor citate, aeroportul a înregistrat în 2018 venituri de 52,3 milioane de lei și un profit brut de 6,4 milioane de lei.
„În 2018, veniturile s-au ridicat la aproximativ 52,3 de milioane de lei (cifre preliminare), cifre similare cu 2017. De asemenea, în ceea ce privește cifra de afaceri, se estimează a se ridica la 50,38 milioane de lei, similară cu anul 2017. Profitul brut estimat pentru anul trecut este estimat să se ridice la 6,4 milioane de lei. Aceste date economice pozitive au fost realizate, în pofida reducerii cu 6% a numărului de pasageri, printr-o bună gestiune a activității comerciale și economice”, au mai transmis reprezentanții aerogării timișorene.
În luna ianuarie a acestui an a demarat construcția noului terminal, lucrările urmând să se finalizeze la începutul anului viitor.
„În 18 decembrie 2018, directorul general al Aeroportului Timișoara, Daniel Idolu, a semnat alături de ministrul Transporturilor, Lucian Șova, contractul de finanțare cu credite nerambursabile guvernamentale și europene pentru construirea unui nou terminal destinat pasagerilor care sosesc cu zborurile externe. Valoarea totală a investiției este de 30,3 milioane de lei, din care aproximativ 50% din fonduri proprii ale Aeroportului, iar diferența din fonduri europene și fonduri ale Ministerului Transporturilor. Noul terminal va fi o clădire cu fluxuri eficiente conform cu standardele actuale în materie de confort, siguranță și securitate. Ordinul de începere a lucrărilor pentru terminal s-a semnat în 14.01.2019 și execuția are o durată de de 12 luni. Terminalul va avea o suprafață desfășurată de 4.383 mp, 3 fluxuri de pasageri, 3 sisteme de benzi de bagaje, 10 puncte de control al documentelor și 3 puncte de control vamal. Terminalul pregătește aeroportul pentru a susține un flux de aproximativ 3 milioane de pasageri pe an, cifră estimată pentru următorii ani”, concluzionează reprezentanții Aeroportului Internațional Timișoara.
Directorul aeroportului, Dan Idolu, susține că în 2019 se vor introduce noi destinații.
„Anul 2019 se anunță un an dinamic, plin de provocări. La începutul lunii ianuarie am semnat ordinul de începere al lucrărilor pentru noul Terminal de Sosiri Curse Externe, iar această lucrare se va derula pe tot parcursul acestui an. În 2019 se vor realiza toate formalitățile procedurale, tehnice, economice și procedurale pentru Terminalul de Plecări Curse Externe, pentru achiziționarea autospecialelor PSI și a echipamentelor de control de securitate, astfel încât în 2020-2021 să se realizeze și să se finalizeze efectiv achiziția echipamentelor și a lucrărilor de investiții.
În luna ianuarie 2019, alături de partenerii noștri de la compania aeriană Wizz Air, am anunțat că începând cu septembrie 2019, se va aloca cea de-a treia aeronavă pentru baza de la Timișoara, ceea ce va permite operarea a patru noi destinații spre/dinspre Billund – Danemarca, Doncaster/Sheffield – Marea Britanie, Karlsuhe/Baden-Baden și Nuremberg – Germania. În plus, vor fi suplimentate și zborurile spre alte 5 destinații: Londra, Memmingen, Bari, Charleroi Bruxelles și Dortmund. Din iunie, o nouă companie aeriană va opera zbor direct din Timișoara spre Stuttgart și retur. Este vorba de Eurowings – o companie aeriană germană cu profil low cost care va deschide astfel primul zbor din Timișoara. Sunt intenții și planuri optimiste pentru 2019, ce vor fi puse în aplicare printr-un mod de organizare riguros și transparent”, a declarat directorul Dan Idolu.
Citiți principiile noastre de moderare aici!