Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara a trimis 140.000 de înștiințări persoanelor care nu figurează în bazele de date ale asiguratorilor ca având încheiată o asigurare pe locuință. Potrivit directorului instituției, Adrian Bodo, doar 20.000 de contribuabili din Timişoara apar ca asigurați. Problema este că unele persoane au optat pentru polițe facultative, iar firmele de asigurări nu au transmis datele la Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale (PAID). În aceste condiții, și cei care nu au polițe, și cei care și-au asigurat casele, dar nu apar în situațiile autorităților au fost înștiințați că trebuie să se prezinte la Direcția Fiscală dacă nu vor să primească sancțiuni.
„Înştiinţarea are drept scop identificarea persoanelor care au încheiate contracte de asigurări care acoperă riscurile prevăzute în asigurarea obligatorie, dar nu se regăsesc în baza de date a PAID, în vederea evitării sancţionării acestora. Aceasta a fost transmisă în temeiul Legii 260/ 2008, nefiind un act administrativ fiscal, ci având un caracter pur informativ pentru a veni în sprijinul contribuabililor care și-au încheiat contracte de asigurare a locuințelor, care, din diverse motive, nu sunt înregistrate în evidențele asiguratorilor, întocmite la nivel central”, a explicat Bodo.
Persoanele care şi-au asigurat locuinţele dar au primit înştiinţare trebuie să depună copie după contract la Direcţia Fiscală. „Persoanele care au primit înştiinţarea şi au încheiat un contract de asigurare obligatorie a locuinţelor sau un contract de asigurare facultativă a locuinţelor care să acopere toate riscurile prevăzute în asigurarea obligatorie vor depune acest contract, în copie certificată pentru conformitate cu originalul, la Direcţia Fiscală a Municipiului Timişoara, în cazul acestora nefiind aplicată sanţiunea amenzii”, a adăugat şeful Direcţiei Fiscale.
Contribuabilul trebuie să depună, în termen de 15 zile, copia după contract şi să scrie pe fiecare pagină „conform cu originalul”, cu data, numele, prenumele şi semnătura sa, actele putând fi depuse direct la registratura Direcţiei Fiscale, pe Bulevardul Mihai Eminescu nr. 2B sau putând fi trimise prin poştă la aceeaşi adresă, ori pe e-mail, pe office@dfmt.ro.
În urma înștiințărilor primite, mulți timișoreni s-au prezentat la Direcția Fiscală nervoși că sunt puși pe drumuri deși au asigurare, telefoanele instituției au fost blocate, oamenii fiind redirecționați la Call Center-ul primăriei, iar directorul a fost chiar huiduit.
„Eu înțeleg că oamenii sunt supărați, dar nu cunosc legislația. Nu primăria i-a pus pe drumuri, ci acel legiuitor care n-a gândit această lege. Din 160.000 de proprietăți, 20.000 figurează cu asigurare. Restul informațiilor se află la companiile de asigurări, care nu vor să ne furnizeze datele pentru că spun că sunt confidențiale. Știam, când am trimis înştiinţările la oameni, că unii și-au încheiat asigurările, îmi pare rău că îi punem pe drumuri, dar nu Direcția Fiscală a făcut legea. (…) Valoarea amenzii e de 500 de lei. Măsura e luată tocmai ca să nu dăm amenzi”, a conchis şeful DFMT. Bodo a atras atenţia că cei care nu vor aduce copiile după contracte şi vor fi sancţionaţi apoi vor putea depune contestaţii doar la instanţe, nu la primărie.
[poll id=”13″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!