Astfel, viceprimarul PSD Traian Stoia va avea în subordine Direcţia numită „Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse” cu excepţia Biroului Terenuri, de care va răspunde administratorul public Sorin Drăgoi, au anunţat, miercuri, reprezentanţii Primăriei Timişoara. Totodată, reprezentanţii municipalităţii au explicat că Biroul Terenuri are ca prerogative evidenţa şi administrarea, inclusiv valorificarea terenurilor. Aşa ar trebuie să funcţioneze lucrurile începând din data de 8 mai.
Primarul Nicolae Robu spune că a luat decizia „pentru optimizarea organizării şi funcţionării Instituţiei Primăriei Municipiului Timişoara”, dar şi pentru a evita anumite incompatibilităţi.
„S-a impus să iau anumite măsuri pentru a aşeza lucrurile mai bine în primărie, pentru a evita dacă nu o incompatibilitate prin prisma legii atunci cel puţin o situaţie care poate oricând să nască şi a născut discuţii privind o anumită relaţie de incompatibilitate (…) Este o regândire a unor atribuţii în primărie. Sunt lucruri care până la urmă ţin de firesc şi veţi vedea că până la urmă nimeni nu va avea motive să se simtă lezat sau scandalizat, este o aşezare mai potrivită a lucrurilor faţă de cea în care am funcţionat până acum. Mereu este loc de mai bine, mereu apar idei de îmbunătăţire a situaţiilor peste tot, nu numai în Primăria Municipiului Timişoara. Am simţit nevoia unei intervenţii”, a explicat Robu, în cursul zilei de miercuri, înainte să spună cine sunt cei vizaţi de ”regândirea” atribuţiilor.
Primarul nu a oferit detalii legate de incompatibilităţi, dar nu este exclus ca măsura pe care a impus-o să aibă legătură cu anumite decizii pe care le-a luat viceprimarul Stoia la finele anului trecut, care au vizat recalcularea, sau mai bine zis reducerea unor chirii şi chiar anularea unor facturi emise anterior pentru mai multe terenuri închiriate unor societăţi ca Bega Turism SA, Bega Minerale Industriale SA sau Tim Electrocolor SRL.
Viceprimarul Traian Stoia afirma la vremea respectivă că nu numai Bega Grup (cu şapte terenuri pentru care s-a cerut reducerea tarifelor de închiriere şi anularea unor facturi) este în această situaţie şi că terenurile respective sunt neproductive.
UPDATE. Stoia spune că măsura anunţată de primar a fost luată de fapt „prin consens”, ba chiar se declară încântat că a primit „la schimb” Compartimentul Monumente conform noii organizări.
„Nu-i nicio modificare, e o decizie luată prin consens, lucrurile sunt în regulă. Ultima discuţie pe această temă am avut-o recent cu primarul. Lucrurile sunt limpezi, clare, eu sunt întru totul de acord cu decizia, pentru că este o zonă în care de multe ori semnezi şi apoi dai extemporal… La schimb vin Monumentele şi e o chestie care mie îmi place”, a declarat, pentru www.tion.ro, viceprimarul Traian Stoia.
În subordinea vicelui Stoia se mai află Biroul Valorificare spaţii cu altă destinaţie, Direcţia de Asistenţă Socială, Cantina de Ajutor Social, Căminul pentru pensionari, Serviciul pentru Protecţia Persoanelor cu Handicap, Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei şi Centrul de Zi „Pentru voi”.
City-managerul Sorin Drăgoi mai răspunde, pe lângă Biroul Terenuri, doar de Compartimentul Administrativ.
De celelalte Direcţii, precum şi de spitalele aflate în administrarea primăriei, răspund primarul Nicolae Robu şi viceprimarul Dan Diaconu.
Citiți principiile noastre de moderare aici!