Prima etapă a proiectului Școli curate 2.0 a constat în trainingurl de formare a ambasadorilor pentru buna guvernare a școlilor și liceelor. Echipa județului Timiș este formată din elevii Alexandru Olaru, Sorana Cîrstinoiu, Natanael Iriciuc, Alexandra Trușcă şi coordonată de Andrada Mazilu, prof. înv. primar la Liceul Teoretic “Nikolaus Lenau”.
Membrii echipei din Timiș vor face demersuri pentru atingerea obiectivelor locale principale: o mai bună dotare a şcolilor, accesibilizarea şcolii pentru elevii cu nevoi speciale şi îmbunătăţirea situaţiei transportului elevilor.
„Îmi doresc ca prezenţa mea să schimbe ceva pentru școlile, liceele şi elevii din Timis. Consider că şcolile merită să fie finanţate corect de către autorităţile locale pentru a putea oferi elevilor tot ce au nevoie”, a spus Alexandra Trușcă, preşedinte al Consiliului Judeţean al Elevilor Timiş și parte din echipa de proiect.
Școli Curate 2.0 este a doua ediție a inițiativei lansate de Societatea Academică din România (SAR), prin care se susține la nivel național un nou mod de a combate corupția în ceea ce privește alocarea, accesarea și cheltuirea resurselor publice în învățământul preuniversitar. Prin acest proiect vor fi încurajați elevii și părinții să fie activi în viața comunității școlare la nivel școlar și local, sesizând problemele existente și participând la găsirea celor mai eficiente soluții.
Proiectul, sub denumirea oficială “Responsabilitate socială pentru școli bine finanțate și guvernate la nivel local”, își propune la nivelul celor cinci județe implicate (Bacău, Cluj, Mureș, Timiș și Vâlcea) ca până în luna iunie a anului 2021 să obțină:
• Creșterea cu cel puțin 25% a numărului de localități care acordă burse școlare;
• Creșterea cu cel puțin 20% a mediei bugetului alocat educației de către localitățile din fiecare județ;
• Creșterea cu cel puțin 30% a numărului de școli care respectă obligațiile de transparență pe website;
• Convingerea tuturor celor cinci inspectorate școlare județene să își îndeplinească obligațiile legale şi să monitorizeze alocarea resurselor financiare de către primării.
Trimite articolul
XFelicitari!!! Este remarcabil ca au aparut oameni care nu se limiteaza rezolvand problema dand un telefon sau apeland doar la parinti. Institutiile ar trebui sa-si indeplineasca obligatiile minimale pe care si le-au asumat.
Nu va faceti griji, primarul e profesor si va intelege nevoile, va finanta scolile existente si le va dota, curati si pazi, va construi noi scoli la fel de repede ca si bazinele de inot din cartiere promise acum 8 ani. Apoi uitati-va cate a facut acest om in 2 mandate impreuna cu toapa lu Grindeanu de la inspectoratul scolar judetean, pentru scolile din oras si va veti trezi din vis.
Poate autoritatile ar trebui sa scrie programul APA CALDA in scolile din Timisoara si sa inceapa cu gimnaziala 24 din Dacia.
-
Mai repede isi fac cei de la ISJ palat…ce atatea figuri pe voi? Apa calda la elevi? Platiti dracului fondul clasei si gura mica…