Societatea de Drumuri Municipale a Primăriei Timișoara a avut, în 2020, cu zece angajați mai puțin ca acum doi ani: 389. A avut venituri de 62,6 milioane de lei pe anul trecut, în scădere față de 2019. Majoritatea banilor au venit, ca de obicei, din bugetul local, societatea având monopol pe întreținerea străzilor și a trotuarelor din oraș, dar și pe semnalizarea rutieră.
SDM a prestat lucrări în valoare de 53,88 milioane de lei pentru Primăria Timișoara, în 2020. Suma este puțin mai mare decât în 2019, iar cei mai mulți bani au fost decontați pentru lucrările de întreținere și reparații străzi: 43,4 milioane de lei. SDM a reparat 219.000 mp de carosabil și aproximativ 76.000 mp de trotuare, cu aproape 4 milioane de lei mai mult ca acum doi ani.
Semafoare de 3,2 milioane de lei
1,8 milioane de euro a încasat SDM de la Primăria Timișoara pentru semnalizarea rutieră în 2020, mai precis 9,32 milioane de lei, mai puțin cu 2 milioane față de anul precedent.
Conform raportului SDM, 3,2 milioane de lei au costat semafoarele, 1,9 milioane de lei au fost indicatoarele, iar peste 1 milion de lei s-a încasat pentru „verificarea și întreținerea mijloacelor de semnalizare rutieră și a echipamentelor”. Societatea a primit ceva mai puțin decât în 2019 pe marcajele rutiere: 3,2 milioane de lei pe 2020, față de 5,3 milioane de lei pe 2019.
Timpark, aproape la fel de profitabil
Sistemul de parcare din Timișoara reprezintă în continuare o afacere bună pentru SDM, deși pandemia a redus serios încasările. În 2020, Societatea de Drumuri Municipale a încasat 8,3 milioane de lei din Timpark, cu aproape 20% mai puțin ca în 2019. Un total de 7,8 milioane de lei (10,4 milioane lei în 2019 – n.r.) au venit din „abonamente, carduri, parcări, vouchere, SMS, blocări roți sau taxe penalizări firmă”.
SDM a creat 1.489 de locuri de parcare în Timișoara, pe parcursul anului 2020. Nu se știe unde au fost create aceste locuri de parcare, pentru că în raport nu sunt menționate și locațiile. Numărul este aproape dublu față de anul 2019, când societatea ar fi amenajat 763 de parcări noi, dar și de patru ori mai mare față de 2018, când ar fi creat 379 de parcări noi.
Se pare că SDM nu ar fi lucrat anul trecut pentru întreținerea „străzilor de pământ și piatră spartă”, pentru că nu apare nicio sumă încasată pe 2020 în raport. Cu un an înainte, adică în 2019, societatea primise aproximativ 1,9 milioane de lei din bugetul local pentru astfel de străzi. A lucrat însă la „amenajarea Inelului IV sector str. Măcin – Constructorilor și racord str. Demetriade – etapa I”, lucrare pentru care a primit puțin peste 832.000 de lei de la primărie.
AICI puteți citi raportul complet al SDM pe 2020.
Editor – Dan Oancia.
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
Xrobu a fost cel mai slab primar ever, a transformat strazile in sensuri unice , strzile sunt ca si venele in corpul uman in care circula sangele, si a facut parcari de o parte si de alta, si oamenii doar se invart si genereaza trafic si poluare si poluare fonica, timp perdut si bani dati pe motorina in cautarea unui loc de parcare, la fel si cu semafoarele , toate astea a dus la trafic in TImisoara, pana sa vina el nu era traficul asta in Tm
“Nu se știe unde au fost create aceste locuri de parcare, pentru că în raport nu sunt menționate și locațiile” – va dau eu un exemplu.
Pe Liviu Rebreanu, parcarile de langa stranduri, mai exact de la Sudului pana fost Billa :)) … anul trecut au “rasarit” tablele cu TimPark pe stalpii de pe margine … de amenajat, doar pe foaie probabil, ca nu au avut nici macar bunul simt de a turna un strat de asfalt si a marca macar acele locuri “noi”
Probabil ca sunt multe exemple de genul, stradute din cartiere unde rasar stalpii de timpark peste noapte … inclusiv, daca nu cumva gresesc, parcarea de langa strandul termal, pe malul canalului Bega, parca anul trecut nu era cu taxa si brusc au aparut stalpii de timpark, poate imi confirma sau infirma cineva despre aceasta parcare
Este mult sau putin?
Dupa calitatea lucrarilor parca au lucrat cei de la fabricile de incaltaminte…SDM ul a pus numai pingele …. cel putin pe Bdul LIVIU REBREANU petec peste petec.
Dar nu este vina SDM ului pt lucrarile de proasta calitate ci a beneficiarului care a platit asemena lucrari.
Orice mare lucrare are si un Diriginte de santier care ar trebui sa verifice calitatea lucrarilor si a materialelor folosite….si sa fie din partea beneficiarului….
Se impune imediat un audit public extern pt a se descoprii cum au fost cheltuiti banii publici! Si imputati imediat persoanelor vinovate daca este cazul!
Pana atunci….am schimbat tanda cu manda!
10 Milioane de EUR? Si pentru ce? In halul in care sunt drumurile din TM? Poftim?
Nu este 1 drum, nou sau vechi, care sa nu fie denivelat sau plin de gropi. Pe ce naiba se duc banii?
Banii s-au dus in buzunarele care trebuie, drumurile sunt pline de galme, gropi, guri de canal care nu sunt la nivel, plombe facute doar ca sa fie facute, marcajele nu prea se vad daramite sa fie reflectorizante cam prin tot orasul, locurile de parcare au aparut prin panouri cu TimPark, nu prin amenajari s.a.m.d.
Bun venit in Timisoara.
“Facut” in limbajul SDM mostenit de la Robu inseamna “reamenajat”. Marcate locurile de parcare unde existau locuri de parcare deja. Nu sunt locuri de parcare noi.
Domnilor dorim transparenta totala nu: “Nu se știe unde au fost create aceste locuri de parcare, pentru că în raport nu sunt menționate și locațiile.”
Pana atunci e mai sigur sa credem ca au mancat banii din pix.
Stai ca nu inteleg!..SDM..apartine de Primarie..
Dar face contract cu primari..care ii plateste serviciile / Inteleg ideea..are angajati care lucreaza – si trebuie platiti
Dar pentru ce Lucreaza?
Pe alta parte SDM.. are Incasari anuale..din parcare, abonamente..etc.. Bani care ii foloseste tot pentru salarii..si functionalitate..
Dar pentru CE ? are incasari?
Adica.. Ar trebui sa aduca bani la BUGET..nu doar sa consume..
Cum ar fii.. daca primaria..ar plati (oricum plateste) serviciile pentru intretinere drumuri..si etc.. FARA TVA ( pentru ca odata paltiti la un furnizor sigur plateste si TVA catre SDM)..
cum ar fi, daca ar fi Gratuita PARCAREA in toate zonele din oras.. DA! amendati cei care parcheaza aiurea desigur” dar.. care este logica acestor bani, incasari..daca nu sunt la buget??
ceva nu inteleg..