Consilierii locali au fost de acord, marți, cu atribuirea directă către Societatea de Drumuri Municipale (SDM) a contractului pentru realizarea obiectivului de investiții „Modernizare și extindere Calea Buziașului”, inclusiv actualizarea proiectului tehnic, în baza art. 31 din Legea 98/2016.
Se va lucra în etape, iar prima etapă înseamnă lucrări de extindere pe tronsonul cuprins între str. Magnoliei și limita administrativă a orașului, la patru benzi de circulație (câte două benzi pe sens, aproximativ 387 m), respectiv asigurarea continuității pistelor de biciclete și a trotuarelor de la sensul giratoriu până la limita administrativă.
„De-a lungul anilor, în primărie a existat o rezistență pentru încredințări directe, deși există o excepție clară în lege. Într-un final, prin comunicări cu ANAP (Agenția Națională a Achizițiilor Publice – n.r.), am reușit să obținem o adresă prin care se spune clar că putem face acest lucru și suntem în punctul în care facem prima încredințare directă cu investiție, la SDM. Sper că în alte cazuri să mai putem face acest lucru, de exemplu avem pe buget niște podețe pe care le ducem după noi cred că din primul mandat al lui Robu. Nicio firmă nu vrea să le execute. În altfel de situații, cred că este de interes pentru noi să putem să le dăm către SDM. Se poate lucra mai repede, ei deja au început să studieze terenul, să se pregătească, cred că o să poată să execute foarte repede”, a explicat viceprimarul Ruben Lațcău, în ședința de consiliu local.
Etapa a II-a, mai încolo
Primăria Timișoara avea deja un proiect de pe vremea fostei administrații, pentru șase benzi pe Calea Buziașului, de la intersecția cu str. Matei Milo până la sensul giratoriu de la str. Magnoliei. Reprezentanții primăriei de acum au decis că nu este nevoie de șase benzi (câte trei pe sens – n.r.), pentru ca șoferii să se înghesuie apoi pe patru benzi, câte două pe sens.
„Facem lărgirea la două benzi pe sens și prelungim trotuarele și pistele de biciclete până în Moșnița, astfel încât să ne asigurăm că în momentul în care Consiliul Județean va finaliza investiția în lucru, și noi, primăria, să ne facem partea noastră și să ne asigurăm că nu vor exista multe luni de zile în care vom avea un punct de înghesuială. Costul total al acestei investiții, cu utilități, cu pod peste canalul ANIF, cu extindere la patru benzi, piste, trotuare, ajunge undeva la 7 milioane de lei. Termenul de execuție este de trei luni, dar cred că vor termina mai repede. Ați văzut că i-am lăsat să lucreze și noaptea, până acum nu au fost lăsați, acum îi las eu și lucrează”, a mai spus Lațcău.
În contract este prevăzut, de fapt, un termen de opt luni, dar viceprimarul Timișoarei spune că a cerut SDM să termine înainte de finalizarea lucrării desfășurată de Consiliul Județean Timiș pe drumul județean ce trece prin Moșnița.
Șantierul complet, de 30 de milioane de lei
Etapa I, de la str. Magnoliei până la limita administrativă, costă 6,7 milioane de lei cu tot cu TVA, echivalentul a 1,37 milioane de euro.
Etapa a II-a înseamnă extinderea carosabilului de la intersecţia Căii Buziaşului cu strada Matei Milo până la limita administrativă a municipiului, amenajarea zonei verzi de delimitare a sensurilor de mers, a locurile de parcare şi accesele la proprietăţi.
În prima etapă este vorba despre o lungime a părții carosabile de 387 m, cu o lățime a carosabilului de 14 m (4 x 3,5m), trotuare și piste de biciclete de câte 1,5 m lățime fiecare și 2.300 mp de spații verzi.
Etapa a II-a cuprinde o lungime a părții carosabile de 1.705 m, cu o lățime a carosabilului de 21 m (6 x 3,5m) și spații verzi pe 16.347 mp. Etapa a doua costă 23,9 milioane de lei cu tot cu TVA, iar investiția completă se ridică la 30,7 milioane de lei cu tot cu TVA. Durata contractului cu SDM este de 24 de luni, opt pentru prima etapă și 16 luni pentru a doua etapă.
Potrivit viceprimarului Timișoarei, SDM are suficienți oameni care pot porni și încheia șantierul.
editor Dan Oancia
Trimite articolul
XCineva a fost absent nemotivat la lecția asta…..
Șantierul e început de o săptămână, partea dreapta pe direcția Mosnita e extinsa pana la stația de carburanți, aseară s-a așternut un prim strat de asfalt. Și pe partea stânga au început sa sape pt umplutura. În plus au decopertat o porțiune de vreo 200m pe toate cele patru benzi, de la sensul giratoriu (Magnoliei) spre AEM.
-
Stiti cumva daca pe santierul asta se lucreaza si noaptea? Stau in Plopi si de vreo saptamana se aud toata noaptea excavatoare si picamare din directia AEM. Eram curios daca sunt drumarii sau se face inca o fabrica prin zona. Multumesc!
-
se lucreaza mai mult noaptea
-
Multumesc!
-
-
niste separatoare de sens n-ar strica!!!..or sa fie accidente pe banda rulanta cand totul va fi gata
Va fi gata în 2025 odata cu centura sud.
Drumul mosnitei trebuia sa fie gata de prin februarie conform termenului initial, apoi din gratia marelui conducator nica s-a prelungit termenul pana prin iulie sau august parca. Deci sdm pana cand trebuie sa termine? Pana in februarie care a fost sau zilele astea in august? :)))))
Si cum adica acuma au aprobat sa il faca sdm cand ei deja lucreaza de cateva saptamani? :))))
E bine ca se face, dar putem sa nu mai mintim, oare?
Oare au si proiect si autorizatie sau iarasi repetam epoca robuliana?
Dar oare drumul boilor, unde mai era vreo luna de lucru de ce sta de 1 an?
Cum plm, 8 luni pentru 380 metri de modernizare ? Chiar va bateti joc de oaneni ? Tupeu .
-
La ce avans au deja in teren, vor fi gata pana la sf de septembrie (anul acesta)
Dar chiar au dreptate la ce trebuiesc 6 benzi de circulatie sa faca un drumeag ca la Cheile Nerei,o pista de biciclisti,vreo trei sensuri giratori,sapte treceri de pietoni inaltate!Pardon sa nu uitam la fiecare trecere de pietoni de semafoarele aferente.Traiasca si sa infloreasca inteleapta conducere (noua conducere)ca pe aia veche in afara de a o critica:greaua mostenire,lupta cu balauri alt ceva mai stiu?
Have … faith 🙂
MIS-TO ?
Sper că se scoate bucata aia de cale ferată, că și aia încurca mult, din cauza celor ca trec ca melcul peste ea, deși nu e nevoie, fiind destul de la nivel.
Se poate trece peste ea lejer cu 50km/h, dar ajunge să încetinească unul, și omoară fluxul de trafic pentru toți din spate.
-
Calea aia ferată e de importanță militară, strategică… Ține de MAN orice aprobare. Dacă ar sta să se gândească, să studieze și istoria, să facă, eventual, și câteva luni de armată… puțoii cu mașini ar afla ce rol are persistența acelor căi ferate. Și locomotivele cu abur erau considerate armament pasiv strategic… Sunt sigură că pasagerii din trenurile lăsate-n câmp de furtuni care au întrerupt alimentarea electrică ar fi fost fericiți să fie tractați de asemenea splendide locomotive… N-a venit NATO să-i salveze… În fine, dragi copii, șinele de cale ferată din Timișoara sunt pe ecartament de tren, inclusiv militar… regim special, repet!
-
Vai de capul tau, ecartament de tren. Probabil te referi la sinele de tramvai, ca sunt pe ecartament normal. Dar colegu’ IT-ist de mai sus se plangea de calea ferata, nu de sinele de tramvai. Stiu, la trompeta nu exista tramvai si e greu de facut diferenta in primele luni de cand ai venit la oras.
Hai, noroc bun!
-
-
Calea ferata este utilizata de firmele care (inca mai) supravietuiesc in zona industriala. Desigur, se poate scoate calea ferata si implicit inchide firmele de pe platforma respectiva, caz in care probabil vei tzipa ca de ce trebuie sa platesti impozit din salariul tau de IT-ist (probabil angajat CAR) ca sa se dea ajutoare sociale altora. Ce s-ar putea face este modernizarea trecerii respective astfel incat sa nu mai fie lumea nevoita sa incetineasca. Dar nah, mai bine distrugem ce avem…
-
Si calea Mosnitei spre Mosnita veche cand e gata?
SDM are destui oameni sa termina lucrarea pe Buziasului, dar nu termina o parcare de vreo 1500 de mp in mai bine de 1 an. Inceputa in iulie 2020, parcarea de pe str. Steaua/Intr Timotei Popovici, e la stadiul de pamant in jurul caruia se pun borduri. Bine ca mai primesc santiere astia, au dovedit ca pot face treaba.
Drumul trebuia de mult lărgit, se știa de 3 ani ca se va largi la Mosnita. Dar unii visau 6 benzi ca să taie cât mai mulți copaci și sa fie loc de semafoare. E bine ca se lărgește în ceasul al 12-Lea. Mai puțin important ca se anunță cu 2 zile mai târziu (motiv de hatereala). Prefer sa anunțe târziu dar sa facă ce trebuie, cum trebuie
-
PASAREA MALAI VISEAZA Ca si tine Dobre a dat startul lucrari,Nica a restartat lucrarea si se putea ca fara MAESTRUL FRITZ sa inceapa lucrarea ca or cum se afla deja in executie
Trec zilnic prin zona, mobilizarea SDM in acest caz este foarte buna.
As fi curios daca au AC si toate avizele ca prea repede s-au apucat de treaba parca.
Important este ca vor fi 2 benzi pe sens, asta cu o gatuire unde va fi sensul de sub centura, poate TS vor face sensul inainte sa faca pasajul.