Primăria Timișoara a plătit, în 2020, 55,74 milioane de lei, către Societatea de Drumuri Municipale, pe bugetul de reparații stradale. Mai sunt facturi neachitate în valoare de 30 de milioane, spunea, în urmă cu două săptămâni, primarul Dominic Fritz, ceea ce înseamnă că SDM primește, pe 2020, peste 85 de milioane de lei pentru lucrările făcute la străzile din Timișoara, adică peste 17 milioane de euro.
„Cu SDM avem o problemă mare financiară. Din facturile rostogolite anul trecut, 30 de milioane sunt facturi neplătite la SDM (…) Asta arată felul în care funcționau lucrurile. Pur și simplu s-au început lucrări, s-au dat comenzi pe bani inexistenți. Ne concentrăm acum să plătim cât putem din aceste facturi restante”, explica, în 2 februarie, primarul Timișoarei.
Dominic Fritz povestea că nu a existat un plan anume pentru lucrările de reparații și că s-a lucrat la comandă.
„Cumva, aceste comenzi au fost date de Direcția Tehnică fără neapărat un plan, fără ca implicațiile financiare să fie cântărite. La asta lucrează acum domnul viceprimar, să fie mai previzibil și realist. (…) Bugetul de reparații este unul teoretic, pentru că rămânem cu 30 de milioane pentru acest buget neplătite. Tocmai de aceea trebuie să facem o prioritizare”, mai spunea edilul-șef.
Cele mai multe lucrări, în anul pandemiei
Primăria Timișoara ne-a furnizat câteva informații cu privire la facturile decontate către SDM pentru reparațiile stradale. Adică sumele plătite de primărie din bugetul local pentru lucrările de pe străzi. Atenție, nu vorbim despre investiții.
În 2020, an electoral, PMT a plătit, deocamdată, 55,74 milioane de lei către SDM. Dacă mai ținem cont și de restanțele anunțate de Fritz, calculul total arată că Societatea de Drumuri Municipale a făcut reparații pe străzile Timișoarei de peste 85 de milioane de lei în anul pandemiei, echivalentul a peste 17 milioane de euro. Suma este enormă față de banii cheltuiți în anii anteriori.
În 2019, suma totală plătită către SDM a fost de 43,3 milioane de lei. În 2018 s-au plătit 19,02 milioane de lei, în 2017 s-au achitat 18,6 milioane de lei, iar în anul 2016, an electoral, s-au plătit 23,8 milioane de lei din bugetul local către Societatea de Drumuri Municipale. Reamintim, vorbim de reparațiile străzilor, nu de investițiile primăriei în infrastructură.
33 de milioane de euro în cinci ani
Per total, în cei cinci ani, din 2016 până în 2020 inclusiv, Primăria Timișoara a virat în conturile SDM, pentru reparații la străzi, peste 160,63 milioane de lei, echivalentul a aproximativ 33 de milioane de euro.
În 2020 s-a lucrat mult în zona centrală a orașului, pe Bd. Republicii, pe Mihai Eminescu, pe strada Martin Luther din zona Punctele Cardinale, pe str. 20 Decembrie ori pe Bd. Brătianu, dar și în zona Bălcescu, pe str. Ciprian Porumbescu. Acestea au fost lucrări mai serioase, unde a fost înlocuit covorul asfaltic.
Potrivit reprezentanților primăriei, SDM a trecut acum la asfaltări la cald pe marile artere ale orașului, după ce în ultimele săptămâni s-au făcut doar lucrări cu mixtură rece. Se lucrează mai întâi pe marile artere: Calea Aradului, str. Sever Bocu, str. Divizia 9 Cavalerie, str. Avram Imbroane, str. Aristide Demetriade, str. Drubeta, Calea Torontalului, bd. Cetății, str. Bucovina ori Calea Lugojului. Pe Calea Lugojului s-a lucrat și anii trecuți, semn că lucrările de reparații făcute de SDM au fost făcute astfel încât e nevoie de noi intervenții.
De menționat și faptul că SDM are monopol și pe lucrările de reparații la trotuare, iar în 2020, an electoral și anul în care a ajuns pandemia în România, au fost montate în mare parte și faimoasele trotuare „șotron” din zona centrală a orașului.
Articole pe aceeași temă:
Timișoara s-a umplut de gropi, Fritz a găsit datorii de 30 de milioane de lei către SDM
Trimite articolul
X„Cumva, aceste comenzi au fost date de Direcția Tehnică fără neapărat un plan, fără ca implicațiile financiare să fie cântărite”. Si ce mai cauta Culita in functia de director?
in banii acestia a fost inclusa si spaga lu robu ? daca da maimutele din sistem de la pmt pe cand sunt eliberate din functie ?
-
In cazul de fata este vorba de spaga fritz & co.
Aici nu e vorba de bani, ci de hoție !!! Oare verifica cineva CALITATEA asfaltului la fata locului, înainte de a fi turnat ? Verifica cineva inopinant, prin luarea de mostre de la fata locului, dacă este respecta rețeta și procentele ? Ce garantie exista pt lucrările efectuate ? Ati fi surprinși … cate dosare penale s-ar putea face !
Este mixtura speciala de asfalt cu care ne-a obisnuit fostul primar. Rezultatele se vad mai ales pe Calea Sagului care trebuie reparata de 2 ori pe an.
“SDM primește 17 milioane de euro pentru reparațiile pe străzile Timișoarei din 2020, cei mai mulți bani din ultimii cinci ani”
SDM este la fel ca TimPark si la fel ca firmele infiintate de Gabriela Firea in Bucuresti: niste asa-zisi “baieti destepti” care, impreuna cu membrii primariei din Timisoara (ma refer aici la cei cu greutate), au decis sa traga “tzeapa dupa tzeapa” timisorenilor folosindu-se de tot felul de tertipuri de genul “asa e pe dincolo” (vezi TimPark) sau “e trafic mult prin oras si asta distruge drumurile” (vezi SDM). Ca si contra-exemplu pentru TimPark eu dau Brasovul unde parcarile sunt toate la liber cu 2-3 exceptii prin zona centrala (cum e si in Timisoara parcarea de langa Opera sau cea din spatele Raiffeisen, de pe Strada Paris. Ca si contra-exemplu pentru SDM dau tot Brasovul unde drumurile (atita cat am vizitat din oras) sunt pur si simplu impecabile, in ciuda faptului nu doar ca si in Brasov este trafic greu insa este si orasul destinate turistica numarul 1 din Romania. Ca o concluzie: nu va faceti sperante pentru ca lucrurile in Timisoara vor merge la fel ca pina acum, adica prost. Tine de mentalitate si, per total, se vede clar dorinta de continuitate.
Același trafic blocat… Aceleași decopertări în care îți rupi mașina.. Stau cu zilele asa… Aceasi mizerie…
Aspectul lucrărilor realizate de SDM in Parcul Botanic, la doar 3 ani de la finalizarea acestora, zonă doar de trafic pietonal usor, spune totul despre furtul banului public, care a fost și este practică curentă în PMT.