Fără concurență și licitații infrastructura rutieră a Timișoarei poate fi gestionată mai bine. Asta și-au spus reprezentanții Primăriei Timișoara și consilierii locali care au aprobat acordarea contractului pentru întreținerea străzilor din municipiu firmei controlate de municipalitate. Din 2013 și până acum, orașul era împărțit în șase sectoare, trei fiind sub controlul SDM și alte trei sub controlul a tot atâtea firme. Cum contractele expiră în acest an, municipalitatea a decis să nu le mai prelungească, ci să le atribuie direct Societății de Drumuri Municipale.
Astfel, la ultima ședință de plen, consilierii locali au aprobat proiectul de hotărâre „privind atribuirea contractului pentru activitatea de reparații și întreținere a străzilor, aleilor, trotuarelor, podurilor, pasajelor, pasarelelor din municipiul Timișoara precum şi a infrastructurii intrainstituţionale a municipalităţii, către SC Drumuri Municipale Timişoara SA”.
Conform oficialilor Primăriei Timișoara, atribuirea directă a acestui contract se bazează pe articolul 31 din Legea nr. 98/2016, care gestionează achizițiile publice. Contractul are o valabilitate de patru ani, „cu posibilitatea de prelungire pe perioade succesive, egale cu 4 ani, prin act adițional, cu aprobarea expresă a Consiliului Local”. Valoarea estimată a contractului, pe an, este de 41,05 milioane de lei, cu tot cu TVA, însă poate modificată în funcție de valoarea aprobată de CL pentru aceste tipuri de lucrări. Prețurile trebuie aprobate de CL, iar cele pentru principalele materiale vor fi revizuite anual, după finalizarea procedurilor de achiziţii, şi trebuie aprobate, de asemenea, de consilierii locali.
SDM are în prezent 311 angajați, „din care 169 personal direct productiv şi 24 ingineri (din care 11 ingineri de specialitate de Căi ferate, drumuri și poduri)”.
Conform referatului care a însoțit acest proiect de hotărâre, decizia de scoate concurența din domeniul infrastructurii timișorene a fost luată din mai multe motive tehnice:
„Se va asigura o activitate continuă (24h/24h) pentru intervenţii privind semnalizarea rutieră afectată de accidente rutiere, vandalism, furt, fenomene naturale, etc., precum şi semnalizarea corespunzătoare a unor situaţii neprevăzute ivite pe domeniul public (surpări, accidente, fenomene naturale); Se va asigura urmărirea comportării drumurilor și podurilor în vederea asigurării exploatării normale a acestora; Se evită perioadele lungi de timp necesare lansării procedurilor de licitaţii, rezolvării eventualelor contestaţii, timp care poate fi folosit de operator, acesta putând demara şi chiar accelera lucrările din momentul în care a preluat gestiunea şi care poate interveni urgent în vederea evitării incidentelor rutiere”.
Dacă SDM nu reușește să termine la timp o lucrare, penalitățile aplicate vor fi de 0,5% din preţul contractului pentru fiecare zi de întârziere. De asemenea, perioada de garanţie de bună execuţie a lucrărilor de reparații si întreţinere este de un an pentru plombări și de doi ani pentru lucrările de înlocuire a întregii suprafeţe a carosabilului.
Vă reamintim că SDM a primit, în 2016, și contractul pentru întreținerea străzilor de piatră spartă din Timișoara, valabil pe patru ani și care are o valoare de 2,5 milioane de euro, dar și, prin delegație de gestiune, semnalizarea și întreținerea semnalizării rutiere, pe o perioadă de 15 ani. Societatea se mai ocupă și de gestiunea sistemului de parcare al orașului, dar se ocupă, până în 2021, și de curățenia Complexului Sportiv Bega, a Sălii Olimpia și a toaletelor publice.
Articole pe aceeași temă:
Toaletele din Parcul Botanic, in continuare pline de mizerie
Citiți principiile noastre de moderare aici!