Lipsa autorizaţiilor de mediu, ceea ce duce la neacordarea celor de construcţie, apariţia necesităţii realizării de tunele pe post de ecoducte, o peşteră cu lilieci, toate acestea sunt problemele menţionate de Cătălin Homor, şeful Companiei Naţionale de Autostărzi şi Drumuri Naţionale atunci când vine vorba de întârzierile foarte mari la loturile aflate în construcţie pe traseul autostrăzii Lugoj – Deva.
„Lugoj-Deva este în mare parte blocat pentru că nu există autorizații de construire. Facem eforturi să le obținem, suntem condiționați de obținerea acordului de mediu și de existența unor peșteri de lilieci care ba sunt, ba nu sunt. A apărut, în mod surprinzător, și un culoar de migrație a urșilor, pentru care am implementat două tuneluri, secțiune care se află în proiectare, urmând a fi scoasă la licitație ”, a declarat Catalin Homor, directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România.
Deci, în continuare lipsesc autorizaţiile necesare pentru loturile cu probleme de pe această autostradă, iar în ceea ce priveşte porţiunea cu tuneluri, de pe lotul 2, acestea sunt doar la faza de proiectare, chiar dacă în primăvară ni se dădeau asigurări că licitaţia pentru stabilirea constructorului ar fi urmat să aibă loc în iunie. Oricum, nu se punea problema ca autostrada să fie complet deschisă în curând.
În ciuda problemelor mari, oficialii de la Drumuri dau dovadă de optimism exagerat, ei sperând că drumul va fi gata, cu porţiunile dorite, încă din acest an.
Pentru lotul 2 din Lugoj – Deva, semnarea contractului de execuţie a avut loc în decembrie 2013, iar ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în ianuarie 2014. Finalizarea lucrărilor era programată în iulie 2016, dar a fost amânată, după ce a fost impusă realizarea celebrelor ecoducte. Valoarea ofertată a lucrărilor a fost de 423 de milioane de lei. Contractul de execuţie pe lotul 3 a fost semnat în mai 2013, iar valoarea licitată a lucrărilor a fost de 579 milioane de lei. Finalizarea acestui lot ar fi trebuit să aibă loc în mai 2016. Lucrările la tronsonul patru sunt începute din 2013 şi ar fi trebuit finalizate în luna mai a anului în curs. Valoarea lucrărilor la acest tronson este de 420 de milioane de lei.
Articole pe aceeași temă:
Constructorul lotului trei al autostrazii Lugoj – Deva, presat sa urgenteze lucrarile
Autostrada Lugoj – Deva se deschide in 2016, cu exceptia zonelor cu tuneluri. Nod rutier la Holdea
Scandalul continua pentru lotul 2 al Autostrazii Lugoj-Deva. Constructorul vrea sa ceara daune
Expertiza confirma: probleme de executie pe lotul doi al autostrazii Lugoj – Deva
Citiți principiile noastre de moderare aici!