Despre reabilitarea Pasarelei Gelu-Crizantemelor se vorbește serios din vara anului 2019, când consilierii locali au aprobat Documentația de Avizare a Lucrărilor de Intervenție (DALI) întocmită de Pod Proiect SRL din Iași. Pasarela de 46 de metri lungime și 2,2 metri lățime este într-o stare avansată de degradare și datează de mai bine de 70 de ani, find construită în 1949. Trebuie refăcută și structura de rezistență.
Primăria Timișoara a depus proiectul pentru finanțare prin Programul „Anghel Saligny”, de unde a cerut 12,6 milioane de lei cu tot cu TVA, echivalentul a 2,5 milioane de euro. Atât era și valoarea estimată a investiției în documentația aprobată încă din august 2019, însă lucrarea a fost licitată acum pe SEAP la suma de 9,8 milioane de lei cu tot cu TVA, echivalentul a aproximativ 2 milioane de euro.
„Este o lucrare al cărei scop este să ofere alternative confortabile și mai scurte de deplasare pentru pietoni și bicicliști. Pasarela va deschide un culoar de mobilitate cu Turnul de Apă care, de asemenea, se află în reabilitare”, a transmis viceprimarul Ruben Lațcău.
Odată reabilitată, pasarela va avea culoare pietonale și velo, dar și zone cu spații verzi. Va fi iluminată arhitectural și va avea parapete de protecție, mai informează Serviciul de Comunicare al PMT.
Firmele interesate pot depune oferte până în 12 ianuarie, iar lucrările ar trebui finalizate în șase luni de la semnarea ordinului de începere.
editor Dan Oancia
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XMa tot intreb de la cine vin aceste propuneri de lucrari ca doar nu apar din neant. Cu noua administratie, inapta si in egala masura infometata de functii si bani a useristilor imi inchipui ca doar cineva cu firma de constructii putea veni pe langa vreun userist cu stampila. Orasul asta e tot mai praf de un an incoace. Sparge milioane pe cinemauri, festival gay, tot felul de mizerii asa-zis culturale, dar noua ne lipsesc lucruri esentiale unui trai demn de 2021.
-
Care festival gay? Poate in visele tale…
-
“6 august 2021: O nouă ediție Pride TM. Festivalul dedicat comunității LGBTI+ ține o săptămână” ori esti prost, ori esti prost. vrei mura-n gura? ce conteaza. si daca primesti mura-n gura, tot bovin ramai.
-
Am construit de la zero o pasarela cu latimea de 3.20m si lungimea de 144m, peste raul Mures cu 097 mil Euro!!
Probabil se fura la greu!
-
Pasarela de metal (foarte urata), pentru traficul greu de lucrari pe calea ferata, care este legatura?
Pai ce rosr are cand la vreo 200 de metri se va construi pasajul Solventul si podul peste Bega?
-
Ti-ai raspuns singur. Ca pieton sau biciclist scurtezi drumul cu 200+200m=400m. Sau voiai sa o lasam sa cada singura din cauza coroziunii?
Avand in vedere ca in zona respectiva nu sunt spatii verzi deloc sigur ca era necesara cheltuirea de bani pentru a amenaja astfel de spatii pe pod pentru a ingreuna structura. Iar iluminatul arhitectural respectiv este la fel de necesar cum era fantana muzicala cu jocuri de lumini propusa de fostul primar. Coincidenta sau nu pretul este tot pe la 2 milioane de euro. La banii respectivi cred ca se putea amenaja chiar un pod rutier. Cei care criticau PNDL 3 ca fiind bani aruncati pe apa sambetei exact asta fac acum.
-
Atentie cet @ ar fi cazul sa te intorci in scoala primara sa mai inveti cum se scriu corect niste numere, pentru tine virgula este o enigma. Pasarela din Arad a fost 970.000 euro sau 0,97 mil euro
Cat maaaa???
Dar fonduri europene nu atrage revotia bunei guvernari doNimic Frig, acest “international” cumparat de Timisoara? Si Anghel Saligny nu era PNDL3, program facut de ciuma rosie pentru furt?
Acum doar se fura mai mult si se face mai putin spre nimic, se umfla scheme de personal, se fac comitete si comisii, in timp ce orasul vireaza rapid spre evul mediu. Cat despre pietoni si biciclisti, toata stima, dar parca l-as indemna si pe Latzcau sa foloseasca podul, sa-si ia o bicicleta in tandem sa se dea impreuna cu Frigz spre locul de munca si inapoi, sa lase locurile de parcare rezervate pentru cetatenii care au treaba pe la primarie.
Cu 2 milioane de EUR se pot face DOUA PODURI NOI !!!
-
2 mai mici. Acum 3 ani se estima ca un pod rutier peste bega costa cam 5 milioane de euro. De atunci preturile au crescut.
O pasarela de o suta de mii cu doua milioane. sa adaptat repede frtz
Prin 1997 cu echivalentul a 2 milioane de Euro cumparai vreo 400 de case sau construiai 100 de palate cu turnulete (dar la “rosu”). Acuma, poti doar reabilita un amarât de pod peste Bega. Poate nici nu ajunge pentru “culoare pietonale”. Totusi o mare inovatie: “va avea parapete de protecție”! Uff, macar atâta….
Da’ ce mama dreaq’ bagă la reparația aia de costă cât construirea a 20 de case cu etaj?
E clar ca va rezulta un rahat de lucrare datorita Documentatiei de Avizare intocmita de Pod Proiect SRL Iasi. Aceeasi tampiti care au gresit si proiectul podului cu linia de tramvai spre gara. Doar Robu si Culita puteau aproba asemenea proiecte intocmite de niste muzicanti care sunt paraleli cu tehnica. Astazi dupa mai bine de 3 ani inca se lucreaza la pista de biciclete “uitata” la podul Iosefin – Elba