La începutul acestei luni, www.tion.ro scria despre faptul că selecţia de oferte organizată de societatea Drumuri Municipale pentru noua parcare supraetajată din Piaţa Mareşal Ferdinand Foch, din spatele centrului comercial Bega, a fost un eşec.
Şi asta, pentru că nu au fost investitori interesaţi să vină cu bani şi să se asocieze cu Societatea Drumuri Municipale (SDM) pentru construirea şi exploatarea parcării în condiţiile impuse de autoritatea locală.
Terenul de peste 1.800 de metri pătraţi din spatele centrului comercial Bega a fost atribuit, prin hotărâre de consiliu local, pe 49 de ani, către Drumuri Municipale, această societate urmând să se asocieze cu un partener privat care să ridice o parcare cu cel puţin 500 de locuri pe amplasamentul respectiv. Ulterior, cei de la SDM au început să caute un partener-investitor pentru o asociere în participaţiune. S-a organizat o selecţie de oferte pentru noua parcare supraetajată. Reprezentanţii SDM spun că au fost investitori care s-au interesat, dar n-a depus nimeni nicio ofertă.
În ce condiţii urma să fie realizată noua parcare? Asociatul SDM urma să vină cu banii pentru realizarea parcării. Să demonstreze, cu documente, că ar avea disponibilităţi băneşti de 3 milioane de euro, să garanteze că poate duce la bun sfârşit investiţia. S-au stabilit şi nişte condiții eliminatorii. Parcarea să fie ridicată în 6 luni, să aibă cel puţin 500 de locuri, iar o parte, minim 20%, să revină societăţii Drumuri Municipale. Primăria urma să primească în schimb 1% din veniturile rezultate din exploatare. O altă condiţie viza tarifele: să fie limitate superior la nivelul mediei tarifelor practicate în parcările din zonele centrale ale celor mai apropiate trei oraşe ca număr de locuitori din România, fiind date ca exemple Clujul, Braşovul şi Constanţa.
Acum, procedurile vor fi reluate şi va fi modificată cel puţin o condiţie, spune primarul Nicolae Robu.
„Lansăm încă o dată licitația. Cred că trebuie modificat ceva, probabil că procentul de locuri care rămân în gestiunea municipalității. Să fie mai puține. De fapt, eu am spus de la început, peste tot în lume când se fac astfel de lucruri, scopul municipalităților nu este să facă profit, ci să rezolve problema cetățenilor. Până la urmă, cu cât e mai mare cota parte reținută de municipalitate, cu atât vor fi mai mari prețurile practicate, pentru că firmele își fac un plan de afaceri, investitorii trebuie să-și scoată investiția și să scoată un profit, că asta este rațiunea lor de a fi – trebuie să facă profit. Dacă tu le iei mulți bani, ei sunt obligați să pună tarife mai mari, altfel intră în faliment”, a declarat Robu.
Ce se va întâmpla dacă nici a doua oară nu vor fi investitori interesaţi? „Perseverăm, eu cred că vor veni…”, spune primarul.
Întrebat dacă nu este o variantă realizarea parcării cu bani de la bugetul local, având în vedere situaţia locurilor de parcare din zona centrală a Timişoarei şi faptul că unele străzi vor deveni pietonale după reabilitare, edilul a afirmat că poate fi o soluţie. Dar o ultimă soluţie.
„Și asta poate fi o variantă, dar mai insistăm pe formula cu bani privați. Dar, dacă nu vine nimeni, Timișoara trebuie să-și rezolve problema parcărilor în zona centrală, cu atât mai mult cu cât centrul istoric va deveni pietonal. Dar n-aș vrea să recurgem imediat la bugetul local, pentru că avem atât de multe de făcut încât trebuie să avem grijă de bani”, a concluzionat Robu.
Citiți principiile noastre de moderare aici!