Primăria Timișoara încearcă încă din aprilie să găsească angajați pentru Centrul de proiecte al municipalității, centru care se ocupă de tot ce înseamnă finanțări nerambursabile în domeniile cultură, educație, tineret, sport, mediu, implicare civică și socială. La primul concurs au fost scoase doar patru posturi din șase și nu s-a înscris decât o persoană, pentru postul de director, care a și câștigat.
Arhitecta Alexandra Rigler își caută acum și colegi și ne anunță, de pe un afiș, că e nevoie de un contabil-șef, un economist, un consilier juridic, un expert relații publice și comunicare, un expert programe și proiecte și de un inspector de specialitate programe și proiecte.
Se caută așadar șase oameni, iar cerințele sunt minime. Doar pentru contabil șef e nevoie de cel puțin trei ani vechime, iar ceilalți cinci pot să aibă și o experiență de doar un an.
Ce se cere
Viitorul contabil șef trebuie să aibă studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în domeniul economic; studii universitare de master în economie, contabilitate, finanțe, management sau diplomă echivalentă; minimum 3 ani vechime.
Viitorul economist trebuie să aibă studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în domeniul economic și cel puțin un an vechime.
Consilierul juridic al Centrului de proiecte are nevoie de studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în domeniul juridic și minimum un an vechime.
Expertul relații publice și comunicare are nevoie de studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în specializările: marketing/comunicare și relații publice/jurnalism/media digitală/publicitate/relații internaționale și studii europene și cel puțin un an vechime.
Expertul programe și proiecte trebuie să aibă studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în domeniile: arte plastice/arte aplicate/artele spectacolului/design/arhitectură/management/drept/marketing/litere/filologie/studii culturale/relații internaționale și studii europene și minimum un an vechime.
Inspector de specialitate programe și proiecte are nevoie de studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în domeniile: arte plastice/arte aplicate/artele spectacolului/design/arhitectură/management/drept/marketing/litere/filologie/studii culturale/relații internaționale și studii europene și cel puțin un an vechime.
Cum au scăzut pretențiile
S-au schimbat puțin mai mult planurile și au dispărut multe cerințe. De exemplu, la primul concurs se cereau și studii universitare de master. Acum doar contabilul șef trebuie să aibă master și cea mai lungă experiență, de trei ani. Restul au nevoie doar de minimum un an vechime în specialitatea studiilor.
Mai mult decât atât, se pot angaja la Centrul de proiecte și persoane care nu știu limba engleză sau Microsoft Office, pentru că și aceste cerințe au dispărut. La primul concurs se cereau cunoștințe de operare calculator și de limba engleză la nivel mediu sau avansat, după caz.
Se caută așadar experți care să împartă finanțările nerambursabile din bugetul local și să cunoască strategia culturală a Primăriei Timișoara și dosarul de candidatură pentru titlul de Capitală Culturală Europeană, dar cu un an experiență în studiile absolvite și fără să știe neapărat limba engleză.
Persoanele interesate se pot înscrie la concursul PMT până în 23 iunie. Cei care trec de proba dosarelor vor merge la examenul scris în 1 iulie, iar în 6 iulie la un interviu. Rezultatele finale urmează să fie anunțate în 8 iulie. Detalii se găsesc pe site-ul primăriei.
Iar aici puteți vedea condițiile vechi, cele impuse la primul concurs pentru Centrul de Proiecte. Pentru comparație.
Centrul de Proiecte al PMT a fost înființat în prima fază în vara anului 2020 și a fost transformat recent de noua administrație. Are prevăzute șase posturi: un director, un contabil-șef, un consilier juridic, un inspector de specialitate și doi experți, iar salariile de bază sunt cuprinse între 5.606 lei și 12.829 lei, brut. Centrul se va ocupa de tot ce înseamnă finanțări nerambursabile în domeniile cultură, educație, tineret, sport, mediu, implicare civică și socială.
editor Dan Oancia
Trimite articolul
Xmai sa fie, asa putini pluserei sunt in zona? au fost deja angajati toti? sau unde si yre sa faca ceva, acolo nubse baga, ei doar “coordoneaza” LOL.
Si revolutia bunei guvernari cine o face amu? Dar stai, am o idee: ori sa o facem cu niste oNg uri la care sa le dam niste bani ( se stie, oNg urile is niste SRL uri care is fara nici un fel de raspundere, nici macar limitata) sau…. acu se aude un sunet de tobe…. tabadabadaba….. CU VOLUNTARI!!!!
Deci acum probabil posturile vor fi ocupate de “oameni superbi”, adica superb de incompetenti 🤣
Am aplicat la acest concurs, insa concluzia comisiei de selectie a dosarelor a fost ca nu pot participa la examen pentru ca nu am studiile necesare. Studiile mele fiind licenta in stiinte politice, master in management de proiect si un alt master in administatie publica facut in strainatate. Si in plus vreo 10 ani de experienta in proiecte si 4 ani de experienta in proiecte transfrontaliere. Partea buna este ca sunt mult mai multi aplicanti fata de 0 cati erau inainte, probabil si datorita articolelor din presa. Insa cu asemenea atitudine, in care se evalueaza dosare fara a avea deschidere 1 milimetru, va fi cam greu sa se puna in practica proiecte inovative in domeniul culturii care sa mai fie si sustenabile si preluate de public…