Înainte de finalul anului 2016 se spera la deschiderea circulaţiei pe încă 15 kilometri de șosea rapidă, finalizați pe lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva, care ar fi asigurat legătura dintre nodul de la Traian Vuia şi cel de la Margina. O porţiune de autostradă extrem de utilă, aceasta dacă ne gândim că ar fi scos traficul rutier din Făget, pe o rută extrem de circulată.
Vă reamintim că pe autostradă se poate circula de la Nădlac până lângă localitatea Traian Vuia, unde este capătul lotului 1 din Lugoj – Deva, singurul finalizat, iar de acolo întreg traficul rutier trebuie să folosească vechea rută, drumul naţional, pentru a reintra pe autostradă la Deva.
Promisiunile oficialilor erau de deschidere a unei noi porţiuni de autostradă, mai precis 15 kilometri din lotul 2, care ar fi scos traficul greu din zona Făgetului şi ar fi oferit parcurgerea mai uşoară a acestei rute. Din păcate nu a fost aşa, iar la finalul lui decembrie, la presiunea opiniei publice, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere anunţa printr-un comunicat criptic, plin de tot felul de explicaţii juridice, că de fapt acest tronson nu poate fi deschis parţial circulaţiei, neexistând un cadru legal. Se pare că mai este de lucru şi la nodul de coborâre şi urcare pe autostradă de la Margina. În acest moment şoferii care circulă prin zonă se plâng că apariţia acestui nod mai mult încurcă circulaţia, că pe drumul naţional se circulă mai greoi din cauza noul nod.
Vestea bună este că prim-ministrul Sorin Grindeanu, care cunoaşte destul de bine problema celor 15 kilometri de autostradă, a cerut găsirea posibilităţilor legale de deschidere a circulaţiei, adresând în acest sens o solicitare către noul ministru al Transporturilor.
„V-aş ruga, domnule ministru al Transporturilor, dincolo de tot ceea ce înseamnă această gestiune a situaţiilor de urgenţă. Există o birocraţie pe care nu o înţeleg în Ministerul Transporturilor: atâta timp cât sunt gata 15 km de autostradă şi stăm şi ne uităm la ei şi nu putem să-i recepţionăm, v-aş ruga în cel mai scurt timp să-mi prezentaţi măsurile, astfel încât să folosim aceşti kilometri”, a anunţat, în urmă cu câteva zile, Grindeanu.
Semnarea contractului de execuţie pentru lotul 2 din autostrada Lugoj – Deva a avut loc în decembrie 2013, iar ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în ianuarie 2014. Finalizarea lucrărilor era programată în iulie 2016, dar a fost amânată, după ce a fost impusă realizarea ecoductelor. Valoarea ofertată a lucrărilor a fost de 423 de milioane de lei.
Articole pe aceeași temă:
Deschiderea lotului 2 al autostrazii Lugoj – Deva, amanata din cauza birocratiei
Citiți principiile noastre de moderare aici!