Cea de-a treia ediție a bugetării participative a Primăriei Timișoara va avea loc în 2024. Până să poată fi depuse proiecte, însă, este nevoie de desemnarea unor parteneri și membri de comisie. Timișorenii care doresc să se implice civic se pot înscrie, pentru una dintre cele două posturi, până luni, 13 mai, ora 22.
„Locuitorii Timișoarei sunt din nou invitați să participe activ la guvernarea orașului și la stabilirea priorităților pentru cheltuirea unei sume de 4 milioane de lei din bugetul local. Prin depunerea de proiecte, contribuții la propunerile depuse de alte persoane prin întrebări, sugestii, completări și vot, timișorenii au ocazia de a decide cum să fie investiți acești bani în beneficiul comunității”, transmit reprezentanții primăriei.
Ce face comisia și ce fac partenerii
Potrivit reprezentanților primăriei, comisia are mai multe roluri de verificare a respectării procedurilor, în timp ce partenerii trebuie să fie reprezentanți ai unor instituții, ONG-uri sau agenți economici, care ar dori să se ocupe în special de partea de promovarea.
„Comisia de Buget Participativ monitorizează desfăşurarea campaniei și respectarea obiectivelor și principiilor acesteia, verifică eligibilitatea propunerilor de proiecte primite, coordonează, împreună cu specialiști din primărie, analiza tehnică, juridică și financiară a propunerilor de proiecte eligibile, anunță public proiectele care vor intra în etapa de votare, precum și proiectele câștigătoare, centralizează și publică informațiile privind implementarea acestora și evaluează campania. (…)
Rolul partenerilor locali (organizații neguvernamentale active în zonă, școli, alte instituții etc.) este de a asigura un grad mai mare de incluziune și diseminare în cadrul comunității prin promovarea campaniei mai ales în mediul fizic, organizarea și facilitarea a 2-3 întâlniri în cartiere cu cetățeni interesați să depună propuneri în cadrul campaniei.
Scopul este ca mesajul campaniei să ajungă cu precădere la cetățenii neconectați digital, dar și la alte grupuri (de ex. persoane vârstnice, persoane cu dizabilități)”, explică reprezentanții primăriei.
Pentru înscrierea în comisie și detalii despre aceasta, puteți intra AICI. Pentru înscrierea ca partener și alte detalii despre acest lucru, puteți, de asemenea, intra AICI.
A treia ediție de „Timișoara decide!”
Campania „Timișoara decide!” este o inițiativă anuală a Municipiului Timișoara, prin care se urmărește „identificarea proiectelor de interes local iniţiate de cetăţeni şi care pot fi asumate de Primăria Municipiului Timişoara”. Ediția din acest an ar fi a treia. Recent, a fost aprobat și regulamentul în Consiliul Local Timișoara.
Calendarul etapelor din procesul de bugetare participativă din acest an va fi următorul:
• depunerea proiectelor: 10 mai-30 iunie;
• analiza proiectelor: 1 iulie-14 august;
• contestații: 15-22 august;
• vot: 23 august-23 septembrie.
În acest an, procedura este împărțită pe opt zone, fiecare cu câte jumătate de milion de lei alocați. Mai multe informații și detaliile despre campanie pot fi găsite pe site-ul Primăriei Municipiului Timișoara, la secțiunea „Timișoara decide!”, AICI.
Ediția din 2024, cu un buget de 4 milioane de lei, este ceva mai mică decât cea din 2023 – când au fost alocați 4,2 milioane de lei –, dar mai mare decât prima ediție – care a avut 3 milioane de lei.
Citiți principiile noastre de moderare aici!