Potrivit Legii nr. 67 din 2004 privind alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pentru desemnarea preşedinţilor birourilor electorale ale secţiilor de votare şi a locţiitorilor acestora, persoanele care doresc să îşi exprime disponibilitatea de a deţine aceste funcţii şi care îndeplinesc condiţiile prevăzute de lege trebuie să depună cereri în acest sens.
La Primăria Timişoara solicitările pot fi depuse, la etajul I al instituţiei de pe C.D. Loga, camera 103, de luni până vineri, între orele 9.00-13.30, iar în zilele de marţi şi joi şi între orele 15.30-17.00. Cererile pot fi depuse din data de 23 aprilie până în 15 mai, iar solicitanţii trebuie să aibă asupra lor actul de identitate şi diploma de studii în copie.
Persoanele dornice să ocupe astfel de funcţii la alegeri trebuie să aibă, de regulă, studii juridice sau cel puţin studii medii, să nu facă parte din niciun partid sau formaţiune politică, să nu se numere printre candidaţi, să nu fie rude până la gradul doi inclusiv cu aceştia şi să-şi poată exercita drepturile electorale.
Citiți principiile noastre de moderare aici!