Cererile şi declaraţiile pe propria răspundere pentru acordarea ajutorului de încălzire a locuinţei cu gaze naturale, energie electrică, combustibili solizi şi petrolieri, conform OUG 70/2011, pentru perioada sezonului rece 1 noiembrie 2015 – 31 martie 2016 pot fi depuse, însoţite de acte doveditoare, la sediul Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara, pe Bd. Regele Carol I nr. 10.
„Pot beneficia de acest drept familiile sau persoanele singure cu domiciliul sau reşedinţa în municipiul Timişoara care realizează venituri nete lunare pe membru de familie de până la 615 lei. De asemenea, pot beneficia de ajutorul pentru încălzirea locuinţei cu energie electrică numai familiile sau persoanele singure care nu deţin altă formă de încălzire”, precizează reprezentanţii Primăriei Timişoara.
Actele care trebuie depuse sunt:
– cerere şi declaraţie pe propria răspundere – formulare tip, puse la dispoziţie de către Direcţia de Asistenţa Socială Comunitară;
– copie după actele de identitate pentru toţi membrii familiei care au acelaşi domiciliu sau reşedinţă la adresa pentru care se solicită ajutorul (carte de identitate/buletin/carte de identitate provizorie/permis de şedere temporară sau permanentă/documente de identitate pentru cetăţenii străini sau apatrizi), certificate de naştere pentru copiii sub 14 ani;
– adeverinţa de la liceu/facultate pentru elevi/studenţi cu vârsta peste 18 ani;
– acte din care să rezulte calitatea titularului cererii faţă de locuinţa pentru care solicită ajutorul: proprietar (copie contract de vânzare-cumpărare, extras CF), chiriaş (contract de închiriere valabil la data depunerii), împuternicit (contract de comodat, împuternicire din partea proprietarului locuinţei sau a titularului contractului de închiriere);
– acte doveditoare privind veniturile nete lunare realizate de membrii familiei în luna anterioară: adeverinţă de salariu cu venitul net şi menţiunea dacă beneficiază sau nu de bonuri de masă/ valoarea bonurilor, prime, ore suplimentare etc., cupoane de pensii, cupoane sau adeverinţă privind indemnizaţia pentru creşterea copilului până la vârsta de 2 sau 3 ani, cupoane sau adeverinţă privind alocaţiile de stat pentru copii, privind indemnizaţiile pentru persoanele cu handicap şi copie certificat handicap, privind alocaţiile acordate pentru minorii daţi în plasament familial sau încredinţaţi spre creştere şi educare, după caz;
– acte doveditoare ale veniturilor provenite din închirieri, dobânzi, dividende, părţi sociale, renta/subvenţie agricolă etc.
– declaraţie privind alte venituri realizate;
Persoanele care nu realizează venituri vor depune o declaraţie în acest sens.
Se mai solicită copie după certificatul de înmatriculare al autoturismului (unde este cazul), iar pentru ajutorul de încălzire a locuinţei cu gaze naturale – o factură de plată.
Pentru ajutorul de încălzire a locuinţei cu energie electrică trebuie depuse suplimentar ultima factură şi dovada de debranşare de la furnizor pentru consumatorii care au fost debranşaţi de la furnizarea energiei termice sau a gazelor naturale.
La încălzirea locuinţei cu curent, titularul ajutorului trebuie să fie şi titularul contractului cu furnizorul, Enel Energie.
Ajutoarele se acordă şi în funcţie de bunurile pe care le deţin solicitanţii, există o listă care conduce la excluderea de la plată, pe care o găsiţi anexată.
Cine nu menţionează corect componenţa familiei, veniturile şi bunurile deţinute de membrii familiei riscă amendă de la 200 la 1.000 de lei.
Cererile pentru ajutoare se depun luni şi miercuri între orele 8.30-14.30, marţi între 8.30-14.30 şi 15.00-17.30, joi între 8.30-14.30 şi 15.00-16.30, vineri între 8.30.13.00.
Mai multe informaţii se pot obţine la se pot obţine la nr. de telefon 0256-220.583 sau 0356-416.049.
Citiți principiile noastre de moderare aici!