Acum, viteza maximă de circulație pe acest tronson este de 80 km/h pentru trenurile de călători și 60 km/h pentru trenurile de marfă.
Întrebat, miercuri, la Timișoara, despre stadiul proiectului privind punerea în circulație a unui tren cu hidrogen care să lege Timișoara de Reșița, Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, a explicat că acest proiect se află pe o listă complementară de finanțare din PNRR.
„Ruta din vestul țării este rută spre Reșița, pe listă complementară. Nu eu am făcut PNRR, l-au făcut niște deștepți înaintea noastră. Este o rută de rezervă. Asta nu înseamnă că nu poate să devină titular. Cu cât proiectul e mai matur și cine termină primul, acela devine titular în PNRR. Am dialog cu primarul Reșiței, îl sprijin cu tot ceea ce pot”, a mai precizat Grindeanu.
Calea ferată Reșița Nord – Timișoara Nord are o lungime de 95 de kilometri.
Vă reamintim, de Ziua Națională a României, în 2020, președinții celor două consilii județene – Alin Nica (Timiș) și Romeo Dunca (Caraș-Severin), alături de primarii celor două municipii, Dominic Fritz (Timișoara) și Ioan Popa (Reșița), au semnat un acord de parteneriat prin care să colaboreze pentru a moderniza infrastructura care leagă cele două județe.
Ruta de cale ferată Voiteg – Stamora Moravița – frontieră a fost cuprinsă în proiectul de modernizare tip train-tram pe care reprezentanții județeni din Caraș-Severin și Timiș îl vor realiza împreună, într-un parteneriat pentru dezvoltarea infrastructurii între cele două județe.
„Modernizarea căii ferate Timișoara – Reșița este un proiect cheie pentru conectarea Banatului de șes cu Banatul de munte. Mulțumesc Primăriei Reșița care coordonează proiectul și celorlalți parteneri, consiliile județene Caraș-Severin și Timiș. Proiectul se încadrează în viziunea noastră de a dezvolta serviciul de tren urban/metropolitan în zona urbană funcțională Timișoara. Lucrăm cu o echipă de experți internaționali pentru care avem asigurat suportul Băncii Europene de Reconstrucție și Dezvoltare”, a spus acum primarul Dominic Fritz.
Scenarii
Studiul de prefezabilitate cuprinde trei scenarii pentru tronsonul Timișoara – Stamora Moravița – Frontieră și patru scenarii pentru tronsonul Reșița Nord – Voiteg, din care două scenarii sunt propuse spre o analiză mai detaliată în cadrul studiului de fezabilitate.
Potrivit reprezentanților municipalității, în următoarea etapă, cea a studiului de fezabilitate, se vor analiza următoarele variante:
Pentru traseul Timișoara Nord – Stamora Moravița – Frontieră (Componenta A):
- Reabilitarea/Modernizarea tronsonului de cale ferată pentru o viteză de până la 120 km/h pentru trenurile de călători și 80 km/h pentru trenurile de marfă.
Acest scenariu presupune îmbunătățirea infrastructurii/suprastructurii existente, pentru sporirea vitezei de circulație până la 120 km/h pentru trenurile de călători, respectiv 80 km/h pentru trenurile de marfă, păstrând pe cât posibil aliniamentele existente. Conform acestui scenariu, se prevede o viteză de până la 120 km/h pe o distanță de cca. 90% din traseu și fără modificări majore ale traseului existent.
- Reabilitarea/Modernizarea tronsonului de cale ferată pentru o viteză de până la 160 km/h pentru trenurile de călători și 120 km/h pentru trenurile de marfă.
Acest scenariu presupune îmbunătățirea infrastructurii/suprastructurii existente, pentru sporirea vitezei de circulație până la 160 km/h pentru trenurile de călători, respectiv 120 km/h pentru trenurile de marfă, de-a lungul întregului tronson, cu excepția primilor cca. 6,50 km identificați la ieșirea din stația CF Timișoara Nord, în interiorul zonelor urbane. Conform acestui scenariu, se prevede o viteză de până la 160 km/h pe o distanță de cca. 90% din traseu.
Pentru traseul Reșița Nord – Voiteg (Componenta B):
- Reabilitarea/Modernizarea tronsonului de cale ferată pentru o viteză de până la 120 km/h pentru trenurile de călători și 80 km/h pentru trenurile de marfă – 60%
Acest scenariu presupune îmbunătățirea infrastructurii/suprastructurii existente, pentru sporirea vitezei de circulație până la 120 km/h pentru trenurile de călători, respectiv 80 km/h pentru trenurile de marfă, păstrând pe cât posibil aliniamentele existente. Conform acestui scenariu, se prevede o viteză de până la 120 km/h pe o distanță de aproximativ 60% din traseu și fără modificări majore ale traseului existent.
- Reabilitarea/Modernizarea tronsonului de cale ferată pentru o viteză de până la 120 km/h pentru trenurile de călători și 80 km/h pentru trenurile de marfă – 75%
Conform acestui scenariu, se prevede o viteză de până la 120 km/h pe o distanță de aproximativ 75% din traseu și fără modificări majore ale traseului existent, cu excepția tronsoanelor compuse din aliniamente și curbe ce nu asigură retrasarea liniei cu parametrii pentru viteza de 120 km/h.
Obiectivul de investiții este prevăzut în Planul Național de Redresare și Reziliență, Pilonul Tranziția spre o economie verde, Componenta 4 – Transport sustenabil, Modernizarea și reînnoirea infrastructurii feroviare.
Pe aceeași temă:
Acordul „train-tram” Timișoara – Reșița se extinde. Proiectul, „un munte de birocrație”
Trimite articolul
XNu cumva sa se electrifice Voiteni Resita, doamne feri. Capete patrate, numa turism si vrajeli in cap, unu nu s-ar gandi la transport de marfa, de ce sa se dezvote Resita industrial, las’ ca hidrogenul e numai bun sa transporti navetisti la banda in Timisoara. Marfa? pe la Caransebes e electrificata, ce, nu e bine sa ocolesti?
-
Și pe mine m a mirat faptul că nu s a luat în calcul electrificarea porțiunii respective.
-
s-a luat, dar altii au luat in calcul altceva. Mereu este despre cine ce bani ia, restul sunt motive, ba ca e mai ieftin, ba ca distrugi mediul, ba ca nu stiu ce studiu nu stiu ce a aratat…
Vrajeli. Tura asta trebuie satisfacute aberatiile din penerere, invartelile lui ghinea. poate de aia si mustaceste grindeanu ca proiect de nu stiu care si cu ideea de hidrogen, habar n-am. Dar daca tot modernizeaza linia, sa fie modernizare, nu lucrari de reparatii. Si modernizare inseamna electrificare, ca nu avem pretentii de maglev.
-
si acum merge cu 80km/h trenul….chiar si mai mult….trebuia sa se suie in tren sa vada ce si cum….oricum linia ii cesionata pe 50 de ani la operator privat….deci :))
-
Vise! Locul transportului feroviar este acolo de unde a ieșit după mai multe milenii de numai două secole și anume în subteran!
Niste capete mai luminate ar electrifica linia si ar face astfel incat sa ajungi in 30 de minute dintr-un oras in altul. Distanta in linie dreapta e 70 de km totusi. Ar fi beneficii imense pentru ambele orase dar asta cred ca intelege oricine.
Nu inteleg cum ne aruncam banii pe porcarii gen tren cu hidrogen in contextul in care nu stiu sa exista vreo strategie nationala in acest sens. Luam 5 trenuri cu hidrogen si… facem infrastructura pentru alea 5, sau e planul sa schimbam toate trenurile pe hidrogen sau cum ca n-am inteles pe ce mi se arunca iar banii???
Vise! Locul transportului feroviar este acolo de unde a ieșit după mai multe milenii de numai două secole și anume în subteran!
Grindene, ce te supăra la pnnr? Cumva că e făcut în așa fel încât vă e greu sa furați?
Trebuie aruncați bani în vânt…fără studiu nu își pot da seama ca suntem în secolul 21, secolul vitezei și indicat este modernizarea liniei , electrificata iar trenul sa aibe viteza minima 160 km/h.
E vina DNA -ului fiindcă lasa în libertate asemenea hoti