Odată cu apropierea de finalizarea Centurii Timișoara Sud, au pornit discuții referitoarea la intersecția acesteia cu DC 152 – Calea Urseni. Ministrul Sorin Grindeanu anunța că aici va fi făcut un pasaj, însă nu ca parte a proiectului centurii, ci printr-o inițiativă separată.
DRDP Timișoara anunță, acum, că lansează licitația pentru studiul de fezabilitate aferent realizării „unui pasaj denivelat pe DC 152 (fost DC 98) – Calea Urseni la intersecția cu Varianta de Ocolire Timișoara Sud, km 16+510”.
„Când s-a stabilit soluția de amenajare a acestei intersecții, s-a urmărit creșterea siguranței circulației pe șoseaua de centură prin reducerea zonelor potențiale de conflict, fluența traficului pe centură și au fost luate în considerare studiile de trafic. Soluția tehnică stabilită în baza avizelor tuturor autorităților locale și județene a fost de amenajare a unei intersecții în cruce, cu virare obligatorie la dreapta spre sensul giratoriu de la drumul județean cu Moșnița Nouă.
În urma analizării situației din prezent, a rezultat că, pentru a asigura legătura directă dintre Urseni și Timișoara pe DC 152, fără a folosi sensurile giratorii de la km 14+608 și km 18+117, este nevoie de construirea unei intersecții denivelate pe DC 152, cu pasaj superior/inferior VO Timișoara Sud”, explică reprezentanții DRDP Timișoara.
Valoarea estimată a contractului este de 996.500 de lei, fără TVA. Cu TVA, am vorbi despre 1,18 milioane de lei, adică puțin sub 240.000 de euro. Termenul de depunere a ofertelor va fi cunoscut după selecția și validarea ANAP.
Discuțiile lui Grindeanu cu „al doilea Simonis”
Forma sub care arată în prezent – sau cum va arăta după finalizarea Centurii Timișoara Sud, de fapt – intersecția ar crea probleme de fluiditate a traficului și nu ar oferi nici condiții optime de siguranță.
Vă amintim, în iunie, când executantul lucrărilor de la Centura Sud a intervenit în zona Căii Urseni, câțiva locuitori ai comunei s-au strâns pentru a se plânge de devierile temporare care au fost impuse. Desfășurându-se cu puțin înainte de alegerile locale, scandalul, de fapt, avea și oarecare tentă politică. O parte a celor prezenți a criticat și faptul că pasajul nu se face mai repede.
Anterior, în mai, într-o vizită pe șantierul Centurii Sud, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu spunea că, după discuții cu „al doilea Simonis”, Gerald – între timp ales primar al Moșniței Noi –, s-a convenit realizarea unui pasaj la intersecția cu Calea Urseni. Ministrul spunea, însă, că lucrările vor putea fi făcute doar după finalizarea centurii, pentru a nu fi dat peste cap progresul de până atunci.
Centura, pe de altă parte, este realizată în proporție de 93%, potrivit celei mai recent informări a DRDP Timiș, de miercuri, 31 iulie. Termenul de finalizare a lucrărilor a rămas finalul lunii august.
Trimite articolul
XBine ca stam cu centura blocata in sensuri giratorii intens circulate cum e cel de la Dumbravita, si avem bani de manevre populiste pt cei din Urseni. O prioritizare exceptionala.
-
dacă e după capul tău semisec, 2/3 gol, era mai bine sa fie centura blocată într-un nou sens giratoriu
tu zici că nu-i bun pasajul= nota doi
*treaba ta dacă ai casă pe câmpurile Dumbrăviței
mai sunt și alte câmpuri pline de case și oameni care vor să-și vândă pământul moștenit:)