Singurelele modalităţi în care timişorenii pot intra pe autostrada A1 sunt fie nodul de la Giarmata, fie cel dintre Izvin şi Remetea Mare. Având în vedere că de la Izvin deocamdată nu se poate circula decât spre Arad, în plus distanţa faţă de Timişoara este destul de mare, doar nodul de la Giarmata este cât de cât viabil. Problema acestuia este că a generat aglomeraţie în circulaţia rutieră şi presupune traversarea Dumbrăviţei, o operaţiune tot mai dificilă.
Soluţia propusă şi susţinută, iniţial de autorităţile locale, ulterior şi de compania de drumuri, este cea a unui drum nou, care să facă legătura între DN 69, Timişoara – Arad, şi nodul de la Giarmata. E drept, acesta ar „dubla” într-o anumită soluţia care ar lega cele două şosele prin intermediul centurii de ocolire a Timişoarei şi ulterior pe câţiva kilometri drumul judeţean spre Maşloc, pentru care a fost lansată ideea lărgirii pe această porţiune la două benzi pe sens, dar ar oferi o legătură mai uşoară spre A1.
Revenind la drumul de legătură, acesta ar urma să pornească de undeva din zona bifurcaţiei spre Sânandrei. Deja a fost desemnată firma care se va ocupa de realizarea studiului de fezabilitate al drumului de legătură, adică societatea Search Corporation. Aceasta va trebui să efectueze studii asupra terenului, să propună trasee ale drumului, şi lucrările de proiectare (poduri, podeţe, noduri de acces, consolidări, terasamente), dar şi să pregătească documentaţia de atribuire.
Chiar dacă va exista un studiu de fezabilitate, dar şi proiect elaborat, nimeni nu poate garanta că acest drum se va realiza prea curând. La capitolul surse de finanţare, în caietul de sarcini elaborat pentru desemnarea firmei care se va ocupa de studiul de fezabilitate se precizează că finanţarea studiului se va face din veniturile propriii ale Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România.
Citiți principiile noastre de moderare aici!