Potrivit primarului Nicolae Robu, în minivacanța de 1 iunie muncitorii de pe șantierul Jiul vor lucra de zor.
„În perioada 1-5 iunie se va întrerupe traficul complet și se vor monta primele două poduri din cele trei. Apoi, pentru un interval mai scurt se va întrerupe din nou pentru montarea podului cu numărul trei. Cei care fac lucrările ne spun totuși că trebuie închis și traficul auto. Probabil cu zece zile sau două săptămâni după această perioadă, tot în luna iunie, se va închide din nou traficul, pentru montarea celui de-al doilea pod. Luna iunie, să nu uităm, va fi una mai aerisită. Nu întâmplător am ales perioada 1-5 iunie, pentru că multă lume pleacă în acel weekend prelungit. Firma va lucra în toate cele cinci zile din greu, așa ne-am înțeles”, a explicat, vineri, primarul Timișoarei.
Potrivit edilului-șef, tot în această perioadă va fi închis și traficul feroviar, dar numai pe o linie din cele două. Atunci când a fost lansată culeea nouă pe sub calea ferată, primarul anunța că operațiunea de montare a podurilor este destul de complicată.
„Podul este o construcție imensă, care se va sprijini, cu partea dinspre gară, pe noua culee care a fost construită acolo și cu partea dinspre centru pe culeea care a străpuns movila de pământ. Se suprapune un metru și ceva peste culee. Ca să se facă această operațiune se va da jos linia de cale ferată, se va disloca pământul de sub ea pe o anumită porțiune și se va demonta podul vechi. După ce se face acest pas, se va face unul similar pe cealaltă parte. Atunci vom avea în funcțiune linia de cale ferată care se scoate din funcțiune în prima etapă și rolurile vor fi inversate. După ce se face și asta putem spune că suntem chiar în linie dreaptă. Acestea sunt cele mai complicate operațiuni”, explica Robu, la lansarea culeei.
Edilul-șef susține că va mai fi nevoie de întreruperea circulației rutiere atunci când se va demola culeea veche.
„Apoi se va întrerupe complet circulația pentru a se demola culeea veche și pentru a se asigura deschiderea nouă pe sub pasaj, cea corespunzătoare celor cinci benzi. Dacă toate merg cum am planificat, nu vom avea nicio problemă ca în septembrie să deschidem pasajul”, a conchis Nicolae Robu.
Primarul Timișoarei susține că șantierul de la Jiul va fi închis înainte de termen și că șoferii vor circula pe cele cinci benzi noi încă din toamna acestui an.
După finalizarea lucrărilor, pasajul va avea cinci benzi de circulație, iar strada Jiul, patru benzi. Lărgirea pasajului nu înseamnă doar lucrări pe sub trecerea de cale ferată, ci și reorganizarea intersecției. Vor fi amenajări stradale și pe Bd. Republicii, se va păstra geometria, iar sensurile de circulație vor fi separate prin realizarea unor insule. Pentru mijloacele de transport în comun vor fi amenajate alveole, iar intersecția cu rampa pasajului se va realiza cu cinci benzi și insulă direcțională centrală. Pe ambele părți vor fi amenajate piste pentru bicicliști și trotuare.
Licitația pentru lărgirea pasajului a fost lansată la începutul lunii septembrie 2015. Valoarea estimată a contractului era de 28 de milioane de lei, fără TVA, adică peste 7,6 milioane de euro, însă firma Porr Construct s-a angajat, la licitație, că efectuează lucrările cu 4,7 milioane de euro, cu tot cu TVA, adică 17.693.552 de lei, fără TVA, din care 1,57 milioane de lei fără TVA reprezintă lucrări diverse și neprevăzute. Durata de execuție este de 14 luni, conform contractului.
Citiți principiile noastre de moderare aici!