Primăria Timișoara pune în consultare publică un proiect de hotărâre „privind înființarea unei unități de achiziții publice centralizate în municipiul Timișoara sub forma unei societăți comerciale cu răspundere limitată, cu denumirea Agenția de Achiziții Publice Timișoara S.R.L.”. Va funcționa ca unitate de achiziții centralizate (UCA), conform Legii 98/2016 privind achizițiile publice și va fi, de fapt, o societate comercială cu răspundere limitată.
Reprezentanții PMT susțin că municipalitatea a fost selectată de Agenția Națională a Achizițiilor Publice pentru a participa la un proiect pilot.
„Anual, din bugetul local, cheltuielile pentru achiziția de bunuri și servicii se ridică la circa 300 de milioane de lei. 60% din aceste achiziții se derulează de mai multe entități din subordinea CLT. Estimările echipei de proiect arată că în cazul achizițiilor centralizate la o singură entitate, economiile la bugetul local ar fi între 18 și 27 milioane de lei/ anual, într-un scenariu minimal”, transmite Serviciul Comunicare din cadrul Primăriei Timișoara.
Potrivit aceleiași surse, costul operării agenției este estimat la aproximativ 1,5 milioane de lei în primul an de funcționare, urmând să ajungă la 3 milioane de lei în anul al patrulea de la înființare. În primii trei ani finanțarea va veni de la bugetul local, prin aprobări date de consiliul local, sub formă de majorare a capitalului social.
Fiecare instituție care va face parte din UCA va plăti o taxă procentuală aplicată la valoarea achizițiilor derulate, pentru plata serviciilor externalizate. Iar susținerea de la consiliul local va scădea gradual, pe măsură ce tot mai multe instituții își vor derula procesele de achiziție prin agenție. Calculul celor din PMT spune că, în al patrulea an de funcționare, noua structură se va autofinanța în întregime.
Fritz: Vorbim de reformarea din temelii a sistemului de achiziții publice local
„Noul mod de lucru va genera economii semnificative la bugetul local, de ordinul zecilor milioane de lei. Cum se vor derula achizițiile publice? O singură entitate – noua Agenție – cu personal specializat în achiziții publice va organiza procedurile pentru toate cele 13 instituții: caiete de sarcini mai bine întocmite, criterii de atribuire mai clare și stricte pentru a ne asigura de calitatea produselor și serviciilor cumpărate, conformitate cu legislația pentru a reduce întârzierile. În următorii ani, vorbim practic de reformarea din temelii a sistemului de achiziții publice local”, a transmis primarul Dominic Fritz.
Principalii „clienți” ai Agenției de Achiziții Publice Timișoara vor fi: Municipiul Timișoara, Direcția Fiscală, Serviciul Public de Administrare a Centrului Regional de Competențe și Dezvoltare a Furnizorilor în sectorul Automotive, Sport Club Municipal Timișoara, Poliția Locală, Direcția de Asistență Socială, Serviciul Public Creșe, Centrul de Proiecte, Casa de Cultură, Teatrul Maghiar de Stat Csiki Gergely, Teatrul de Stat German, Filarmonica Banatul, Serviciul Public Asistență Medicală Școlară.
Categoriile de achiziții care vor fi incluse în actul de înființare a Agenției se referă la cheltuieli de funcționare a acestor entități: tehnologia informației, managementul clădirilor de birou/facilităților, servicii profesionale, energie, management birou. Adică achiziții de pixuri, de calculatoare, de servicii de consultanță și altele.
Potrivit reprezentanților primăriei, Agenția va avea cinci sau șase angajați, în prima fază, dar dacă numărul utilizatorilor va crește vor fi angajați mai mulți oameni.
Pentru ca noua structură să fie înființată, consiliul local trebuie să aprobe înființarea UCA, structură care va avea sediul social în clădirea Incuboxx de pe Calea Circumvalațiunii, unde vor fi închiriate de la primărie două birouri – 105 și 106 – în suprafață de 108,16 mp. Chiria va fi de 5 euro/mp/lună timp de cinci ani.
Conform proiectului de hotărâre care va ajunge pe mesele consilierilor locali, UCA va fi condusă de asociatul unic, Municipiul Timișoara, prin Consiliul Local al Municipiului Timișoara. Agenția va avea trei administratori, numiți de asociatul unic, împuterniciți conform Actului constitutiv.
Printr-o altă hotărâre de consiliu local se va numi un administrator provizoriu, care va avea un mandat de patru luni. Organigrama UCA nu poate fi văzută încă, pentru că proiectul de hotărâre urcat pe site-ul primăriei nu are toate „fișierele atașate”. Nu a fost anunțată nici data dezbaterii publice, în cazul în care aceasta va avea loc, deși primăria transmite că proiectul intră în consultare publică.
Oficialii municipalității spun că sunt ajutați în implementarea proiectului de expertiza celor de la Banca Europeană pentru Investiții, Consorțiul Ernst&Young, Agenția Federală pentru Achiziții Publice din Austria și Ramboll Europa de Sud-Est.
editor Dan Oancia
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XMai terminati cu , cresele in subordinea primariei ca nu sunt servicii de asistenta sociala ! Cresa conform Legii Educatiei Nationale sunt unitati de invatamant anteprescolare si trebuie sa fie in subordinea gradinitelor nu a primariei. Domnule inspector general Marin Popescu cand va asumati decizia Ministerului Educatiei de a prelua cresele ?
Nu suna rau.Sa vedem.
-
Nici ce spuneau in campania electorala nu suna rau. Acum vedem.
Primaria nu are deja o astfel de directie din moment ce se infiinteaza o agentie separata? Angajatii din primarie care se ocupau de achizitii vor ramane ca structura paralela? Iar se creeaza posturi noi, bine platite, mai ales cele de conducere ca doar nu vor ramane doar 6 angajati. Si uite cum numarul de functionari creste in loc sa scada contrar promisiunilor din campania electorala.
-
Astfel primarul va avea control absolut si va evita urechile indiscrete (daca mai sunt) din primarie.
VAI MAI SANT NISTE MEMBRI USR CARE NU APUCA MACAR O MICA PARTICICA DIN CIOLAN.MAESTRE BAGA MARE CA INCA UN MANDAT IN MOD SIGUR NU APUCI.SI AM SPUS DE MAI MULTE ORI FRIG NU A CASTIGAT ALEGEREA ROBU A PIERDUT CA NIMENI NU CREDEA CA EXISTA CEVA MAI RAU,DAR REALITATEA INSALA
Vrem o țară ca afară! Forța Fritz. Nu te lăsa. Ai electoratul activ și din domeniul privat în spatele tău cîtă vreme ramai pe li ia nemțească
-
Alo papagal coreeect fara pene, tu ai si dureri la afectiunea mintala de care suferi? Eu stiam ca prostia si idiotia nu provoaca dureri.
“Daca vrei sa ingropi o problema, faci o comisie”. In cazul de fata, i se spune mai pompos agentie.
0 competenta din partea ta, kakanar mic ce esti. nu prinzi al doilea mandat. vei sta la tomberon cu robulake. daca mai apuci.
Pe scurt Fritzache face o echipa de 5-6 oameni departe de primarie intr-o asa zisa firma pe care sa o poata controla linistit ce se cumpara la ce pret si ce se trece in acte.
Sa poti sa furi in voie ca e mai usor sa controlezi 5 oameni dupa placul tau Fritzache.
Nu va mai satura nimeni cand vine vorba de furat.
un cuib proaspăt pentru sinecurile useriste
Alte sinecuri, alte trei (deocamdata) posturi de “administratori” si cateva de slujbasi mai mici (cu promisiune de inmultire). Fiti convinsi ca pe salarii babane.
Mama ce or sa mai administreze astia trei !!! De dimineata pana seara o sa fie transpirati de la atata administrat.
Si ce studii o sa mai achizitioneze ! Si sa vezi achizitii. O sa econumiseasca zeci de milioane, asa mult de vor scadea taxele. Sau cresc? Hmm. Nu stiu, dar s-au mai procopsit niste usr-isti.
usr v-a trebuit, usr aveti.
DoNimic Frig, nu te mai credem nici daca crapi! Si atunci o sa venim sa-ti infigem o tepusa sa fim siguri. Ne mai gandim unde o infigem.
Baga mare MAESTRE DONIMIC FRIG ca au mai ramas colegi de partid pe dinafara!Si ei sarmani ar dori sa mai primeasca o bucatica din CIOLAN.Ca trebuie rezolvata situatia cat mai stai in scaunul de primar.Ca dupa felul si activitatea depusa in mod sigur nu mai pupati un mandat mai repede pupa HAUR decat voi.De sar intampla o minune si sa nu duceti nici mandatul asta pina la capat.Doamne ascultane rugamintea.Se pare ca o ia pe urmele Doamnei Firea inventeaza tot felul de SRL uri unde sa isi angajeze acoliti din partid
Cati usr-isti fara studii si experienta mai bagi si aici mai papagalule?
Felicitari pentru demers!
-
Heil Fritz! Jawohl Mein Fubrer.
S.R.L.? Si cine vor fi actionarii, persoane private, la un SRL cu buget asigurat din start de 1,5 mil lei din banii publici ai timisorenilor?
Imi place Frtiz se vede ca ii neamt organizat. Pana acum parca se fura dezorganizat, nu stia Fritz ce face Latcau , Arh sef ce fura Fritz si ce mai ramane pt el si Negrisanu. Acum lucrurile o sa stea cu totul altfel o sa fie ceva organizat ai mai performant. Pentru o Guvernare locala Performanta.
Asta in ce categorie intra?! Praf in ochi?! Promisiuni in urechi?! Ca parca nu e pumn in gura explicit.
Si care va fi “raspunderea” unei societati cu raspundere limitata?
Adica vor putea maslui orice achizitie, cu “raspundere limitata”. Nici macar DNA nu-i va mai putea ancheta pentru ca nu sunt functionari.
Deci spaga se va da la smecherii din Primarie, care nu vor avea nici o raspundere pentru ca au pasat raspunderea la un SRL cu capital de 2 lei…
Va place gandirea netmteasca?
Cata inventivitate si dibacie a dezvoltat neamtzul asta tembel pt a fura banii oamenilor si a face rau orasului. Si in ce timp scurt. Orice ban disponibil ar trebui investit in sisteme de incalzire si apa calda menajera pt cetatenii orasului.
Ce-o sa faci Fritz daca se inchide iara robinetul de gaz la Colterm? Pleci la Berlin la cerseala? Acolo oricum nu te ia nimeni in seama.
Oare s-a intrebat idiotul asta de primar daca legislatia din materia achizitiilor publice îî permite sa faca acest lucru?
Pana acum 99% din proiectele sale implementate (adica celebra organigrama, restul reprezentand 1%) au o problema grava de legalitate.
E o mare prostie infiintarea acestei ,,agentii”. Acei 5-6 oameni nu vor putea sa organizeze si sa evalueze toate procedurile, pentru toate cele 13 instituții enuntate in proiectul de hotarare. Cred ca fi furt pe fata cu plata salariilor acelor angajati, asa cum pare a fi si angajarea ,,marinarilor ” de vaporetto pe timp de iarna.