Problema e că în clasa a doua sunt 16 elevi, maximul fiind de 12 elevi. Aceşti elevi au toate tipurile de deficiențe: vizuale și asociate. Învățătoarea trebuie să lucreze în trei ritmuri, într-un fel lucrează cu un copil care are grave deficiențe de vedere, apoi în alt ritm cu un copil care are și deficiență vizuală și deficiență mentală. Acum e o singură clasă, cu un singur învățător. Cei de la şcoală nu au ştiut că vor veni atât de mulţi copii să se înscrie la început de an, dar au fost nevoiţi să facă loc pentru fiecare, pentru că aceşti elevi cu nevoi speciale aveau nevoie de o astfel de unitate de învăţământ.
Prin urmare, acum sunt prea mulţi copii la un singur cadru didactic, în clasa a doua. Reprezentanţii şcolii au cerut ajutorul Inspectoratului Şcolar Timiş pentru a li se aproba o clasă în plus, având în vedere că spațiu există, dar nu au primit niciun răspuns. S-a făcut de două ori cerere la ISJ în acest sens. În clasa a doua sunt înscriși 16 copii, dintre care un copil are deficiențe vizuale, locomotorii și mentale, 3 copii au retard mental și deficiențe de vedere, 10 copii au deficiențe grave de vedere, dintre care trei sunt nevăzători, trei copii au deficiențe medii. Cei de la inspectoratul judeţean au nevoie de aprobarea Ministerului Educaţiei pentru a face mai multe clase. Practic, se aşteaptă un răspuns de la Minister.
Citiți principiile noastre de moderare aici!