Deocamdată, un drum pe autostradă nu e neapărat util, poate un vis care se împlineşte, o distracţie de câteva minute, special pentru a testa asfaltul de „autobahn” bănăţean. În următorii ani, şoseaua îşi va arăta din plin valoarea! Miercuri sau cel târziu joi va avea loc inaugurarea tronsonului de 32, 25 de kilometri de şosea la nivel de autostradă. Acesta pleacă de la nodul ridicat la intrarea în Arad şi merge până la nodul de descărcare ce a fost deja finalizat la marginea comunei Giarmata. Ce înseamnă aceasta efectiv pentru timişoreni? Deocamdată doar un pic de distracţie sau cel mult un drum naţional 69, între Timişoara şi Arad, ceva mai uşor de parcurs ca urmare a eliberării traseului de către TIR-uri. Proiectul autostrăzii care acoperă coridorul 4 paneuropean a fost în aşa fel gândit încât să treacă la ceva kilometri de oraşul de pe Bega. Deocamdată, singura modalitate de a intra pe traseul de 32 de kilometri este punctul de acces ridicat de constructori la Giarmata, mai precis între Giarmata şi Pişchia. Timişoreanul va veni pe drumul judeţean 691, care merge spre Lipova, va ajunge la nodul prezentat mai sus şi va descoperi minunea! Adică va intra pe autostradă şi va parcurge drumul până la Arad în aproximativ 20 de minute.
E util sau nu? Este dreptul fiecărui şofer să decidă. „Pentru timişoreni important este că vor avea la dispoziţie două variante de a ajunge la Arad, iar aglomeraţia pe drum va fi mai mică. Fie aleg varianta cu autostrada şi merg pe DJ 691 până la nodul de la Giarmata, fie merg pe DN 69, pe vechea variantă, pe la Orţişoara şi Vinga”, ne-a declarat Cosmin Ţântă, purtător de cuvânt al Direcţiei de Drumuri şi Poduri Timişoara. Mai important este că, cel mai probabil, vom scăpa de TIR-uri pe varianta clasică a drumului. De exemplu, dacă acestea vin pe la Lugoj intră pe centură şi de aici, de la sensul giratoriu unde se intersectează cu drumul judeţean spre Lipova vor putea ajunge în doar câteva minute pe celebra autostradă.
Din 2013 utilitatea autostrăzii se schimbă total
Situaţia se va schimba radical începând cu anul 2013. aceasta dacă ne gândim că urmează să fie finalizată legătura, tot pe autostradă, dintre punctul de trecere a frontierei de la Nădlac şi Arad, plus legătura dintre autostradă şi Lugoj. În noile condiţii, cel puţin transportul greu va putea parcurge drumul până la Nădlac doar pe autostradă, ceea ce va elibera mult din gradul de ocupare al drumurilor naţionale care fac legătura dintre Lugoj şi Timişoara şi de aici mai departe spre Arad şi Europa de Vest. În acest moment se lucrează intens la prima bucată a autostrăzii care va lega nodul de acces de la Giarmata de viitorul nod ce se va ridica la Remetea Mare. Lucrările se desfăşoară cu rapiditate şi s-ar putea să avem o mare surpriză, una pozitivă, legată de termenul la care va fi finalizat. Va urma cel de-al doilea tronson între Remetea şi Lugoj, ce ar trebui finalizat tot în 2013.
Citiți principiile noastre de moderare aici!