La un an de când a semnat și-a anunțat intenția de a realiza un „portal unic” pentru toate serviciile digitale necesare cetățenilor și firmelor, Primăria Timișoara lansează produsul final. Evenimentul de lansare va avea loc miercuri, 28 februarie, la Cinema Timiș.
„În ultimii 3 ani, cu o echipă de excelenți profesioniști am început digitalizarea Primăriei Timișoara și recuperarea decalajelor uriașe între nivelul serviciilor digitale oferite de administrație timișorenilor, comparativ cu mediul privat. E un proces care continuă, dar mă bucur că am ajuns în punctul în care putem să le oferim timișorenilor servicii moderne, adaptate secolului în care trăim și să reducem drastic timpul pe care îl pierd de la un ghișeu la altul. (…)
Am gândit întreaga platformă astfel încât să răspundă nevoilor pe care le are cetățeanul și să reducă și să simplifice cât mai mult birocrația. Practic, indiferent de problemă – că e vorba despre un aviz de la Urbanism, o plată la Direcția Fiscală sau orice act de la un departament al Primăriei – cetățeanul știe la orice pas ce are de făcut, poate completa și trimite formularele cerute de lege, poate urmări unde se află solicitarea lui, și, la final, primește răspunsul în contul său unic. Economism nu doar timpul oamenilor, ci și creștem transparența informațiilor”, spune primarul Dominic Fritz.
Portalul Unic se dorește a fi „o platformă complexă de servicii digitale pentru timișoreni”. Acesta se presupune că va deveni principalul mod de interacțiune cetățean – primărie. Odată cu lansarea, vor fi disponibile peste 300 de tipuri de cereri, dar tot aici se va putea face și plata taxelor și impozitelor. Fiecare cetățean al orașului își poate crea o identitate digitală unică recunoscută la nivel național (ROeID), prin intermediul căreia va putea accesa serviciile oferite de primărie și își va putea gestiona dosarul unic personal. Astfel, spun reprezentanții primăriei, se mărește transparența și viteza de procesare a cererilor.
Pentru realizarea portalului, primăria a lansat în februarie anul trecut o licitație pe SEAP. Inițial, contractul trebuia semnat în primăvară, dar din cauza unei contestații și a judecății în instanță, acest lucru s-a întâmplat de abia în octombrie. Până la urmă, procedura a fost câștigată de Eviden Romania, la o valoare de 1,8 milioane de lei, fără TVA, adică aproximativ 2,16 milioane de lei, echivalentul a puțin peste 430.000 de euro, cu TVA.
Dezbatere cu experți
În cadrul evenimentului de la Cinema Timiș, de la ora 17:30 va avea loc și o dezbatere despre digitalizarea Timișoarei și a României. Vor participa: primarul Dominic Fritz, s Bogdan Putinică – general manager Microsoft România, Stelian Câmpianu – general manager ETA2U, Ovidiu Dan – head of Big Data & Security Eviden Technologies România, Valentin Mureșan – consilierul personal al primarului pentru digitalizare, Valentin Mureșan. Moderator va fi Silvia Fierăscu, cercetător la Universitatea de Vest Timișoara.
Accesul în sală este permis doar în urma înscrierii AICI, în limita locurilor disponibile.
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XAstept haterii cei mai indarjiti ai lui Fritz sa scoata un motiv de hate pana si din aceasta stire
-
adica cine nu da doi bani gauriti pe fritz spritz e hater, ai? “norocul” astora ca tine cu dezvoltarea inteligentei artificiale, va zice aia ce sa credeti, nu cumva sa va obositi sa ganditi ceva, sa va limitati la emotii, hateri, placutze suedeze, chestii de-astea pe intelesul vostru.
BRAVO!
Era si timpul ! MAREA mietropola colonizata de corist basit ! SUPER TAREE :))) FELICITAS