La finalul săptămânii trecute a fost emisă noua autorizaţie de construcţie pentru lotul 4, unde activitatea a fost oprită de mai mult de un an de zile. Deşi porniseră cel mai bine, lucrările de pe lotul 4 al autostrăzii ce va lega Lugojul de Deva au fost brusc oprite, după ce Inspectoratul de Stat în Construcţii constatase că pentru două dintre cele două tronsoane din acest lot nu există autorizaţie de construcţie.
Suspendarea construcţiei a avut loc în luna octombrie a anului 2015 şi de atunci autorităţile nu au fost capabile să rezolve problema revizuirii acordului de mediu, fără care nu se putea emite nici autorizaţia de construcţie. Iată că după aproape un an şi jumătate de aşteptare s-a reuşit semnarea noului acord.
„A fost emisă autorizația de construire pentru Lotul 4 al Autostrăzii Lugoj – Deva, parte integrantă a Coridorului IV Pan European. Lucrările autorizate cuprind și lucrările executate în anul 2015 fără autorizație de construire care, prin aplicarea prevederilor OUG nr 7/2016, au fost expertizate și declarate conforme cu proiectul tehnic, și menținute prin aprobarea Ordinului de ministru nr. 288/2.03.2017. După ce Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va transmite antreprenorului ordinul de începere a lucrărilor, acestea vor fi continuate într-un mod susținut”, au anunțat oficiali din Ministerul Transporturilor.
Iată că la doar câteva zile de la emiterea acestui document preţios angajaţii companiei care construieşte acest lot de autostradă au şi ieşit pe teren. Ultimele imagini publicate de utilizatorii forumului peundemerg.ro arată o activitate intensă pe şantierele lotului. Acesta este singurul unde licitaţia a fost câştigată de o societate românească. Vorbim despre aceeaşi firmă care a realizat şi lotul 2 din autostrada Timişoara – Lugoj, finalizată cu jumătate de an înainte de termenul stabilit prin contract. Situaţia a fost similară şi pe lotul 4 din Lugoj – Deva, aici lucrările au fost pornite în forţă şi au înaintat cel mai bine dintre toate loturile, dar problemele multiple apărute aici au dus la întârzieri şi, în final, la oprirea activităţii.
Autorizația de construire include un nod rutier la Șoimuș și un centru de întreținere. Lotul 4 se va conecta cu Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, în zona nodului rutier Ilia, respectiv cu Autostrada Deva – Orăștie, în zona nodului rutier Șoimuș.
Lucrările pe acest lot au fost afectate de probleme aproape de la bun început. Întâi a fost descoperit un cimitir ilegal construit pe traseul autostrăzii, apoi a fost vorba despre o colonie de lilieci, despre o haldă de steril, de necesitatea realizării de expropieri suplimentare, iar ulterior, de necesitatea de construire a unor ecoducte pentru urși. Până şi apariţia în zonă a unei colonii de castori putea pune în pericol proiectul. Șantierul a fost oprit definitiv după ce, în octombrie 2015, Inspectoratul de Stat în Construcţii a descoperit că nu există autorizaţie de construire pentru două dintre tronsoanele lotului. Până acum, lucrarea este executată în proporție de 48%. acest lot a fost licitat pentru 419 milioane de lei, în noiembrie 2013. Lucrările trebuiau finalizate în mai 2016. Lungimea tronsonului este puţin peste 22 de kilometri şi face legătura între nodul de la Ilia şi de la Şoimuş, acolo unde începe autostrada Deva – Orăştie.
Articole pe aceeași temă:
Lucrarile inainteaza cu succes pe cele trei loturi din autostrada Lugoj – Deva
Loturile 3 si 4 din autostrada Lugoj – Deva ar trebui finalizate pana in vara anului viitor
Citiți principiile noastre de moderare aici!