Unul dintre motivele pentru care lucrările la autostrada Lugoj – Deva au întârziat este faptul că Agenția de Mediu a impus realizarea unor ecoducte, care să permită trecerea între cele două părţi, stânga-dreapta, a animalelor sălbatice.
Aceste ecoducte sunt o premieră pentru infrastructura din România. Este vorba de şase asemenea structuri, jumătate dintre acestea fiind proiectate pe lotul 2 al autostrăzii, două pe lotul 3, iar unul pe lotul patru.
În ceea ce priveşte ultimul, acesta este realizat la kilometrul 86. Conform informaţiilor furnizate de Ziuaveche.ro, prin intermediul lui Marius Popovici, consultant în domeniul construcţiilor, acest ecoduct are lungimea de 70 de metri. Zilele trecute aici s-a lucrat la turnarea pereţilor noii structuri, iar peste aceștia va fi realizată o boltă din elemente de beton armat prefabricat.
Vă reamintim că pe două tronsoane din acest lot de autostradă lucrările au fost oprite din cauza lipsei autorizaţiilor de construcţie. Ultimele informaţii, neconfirmate oficial, arată că aceste documente ar fi fost obţinute şi ar putea fi reluate lucrările.
Lotul 4 din Lugoj – Deva este singurul care a fost adjudecat de o societate românească, aceiaşi care a realizat şi lotul 1 din Timişoara – Lugoj. Lotul 4 are şi cele mai avansate lucrări de pe autostrada spre Deva.
Articole pe aceeași temă:
Perspective sumbre pentru inaugurarea de noi autostrazi in zona de vest a Romaniei
Citiți principiile noastre de moderare aici!