Gugulanii vor ajunge în următorii ani mai repede la Timişoara. Cel puţin teoretic, pentru că practic nu se ştie când va fi realizată investiţia de modernizare a liniei de cale ferată dintre Caransebeş şi Arad, via Timişoara. Cert este că CFR scoate la bătaie 13 milioane de lei doar pentru realizarea unui studiu de fezabilitate pentru acest proiect. De curând, pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice – SEAP, a fost publicat anunţul de organizare a licitaţiei pentru studiul de fezabilitate în vederea modernizării liniei feroviare Caransebeş – Arad – Timişoara.
Prin acest studiu de fezabilitate se vor efectua evaluările caracteristicilor tehnice şi operaţionale ale căii ferate existente şi vor fi prezentate variantele pentru modernizarea acestei rute. Conform anunţului, este vorba de realizarea unei căi ferate duble, electrificate, de 25 kV. Aceasta va permite viteze între 120 şi 160 de kilometri la oră. Noul studiu va oferi şi date despre cererea de trafic de pasageri şi de marfă, naţional şi internaţional. Prin anunţ se solicită cel puţin două variante de traseu.
Durata contractului este de 15 luni de la data atribuirii, iar suma alocată 13,023 milioane de lei, fără TVA.
Calea ferată, tot prin Timişoara
Acest traseu străbate în prezent Timişoara în drum spre şi dinspre Gara de Nord. Fiind vorba de un coridor european inclus în programul TEN-T în mare se ştie pe unde va ”merge” acesta. Iar Timişoara este prevăzută ca fiind nod feroviar, dar şi pol regional. În aceste condiţii, Gara de Nord rămâne centrul feroviar al zonei, iar o eventuală relocare a căii ferate nu pare a fi realizabilă.
Citiți principiile noastre de moderare aici!